Gå til innhold
Fiskersiden

Når fiskelysten forsvinner


Hunter
 Share

Recommended Posts

Sist jeg var pålogget FS var tidlig i april 2013. Som tittelen over viser hender det noen ganger at fiskelysten forsvinner. For midt vedkommende skjedde nettopp det og jeg sliter enda med å finne tilbake til fiskegleden og lysten.

Siden jeg har vært borte fra FS såpass lenge begynner ryktene å gå. Vel nok om det.

I oktober 2012 fikk min datter en alvorlig kreftdiagnose og prognosene var lik 0. I mars 2013 fikk min far samme diagnose.

Min far døde i begynnelsen av mai 2013 og min datter i begynnelsen av juni 2013. Vi visste det kom til å skje, men når det skjer så for man et slag i ansiktet. For meg var det tungt å forholde seg til og all gleden ved fiske ble plutselig borte. Jeg har prøvd noen ganger sammen med guttene mine, men lysten og gleden er fullstendig borte. En tur til Sogn med fiskekompiser noen dager før min fars begravelse var som alltid hyggelig og dem som var med var til stor hjelp, men jeg den gode følelsen ved fiske var borte.

2 begravelser på under en måned var tøffere enn jeg hadde forestilt meg. Sorg og savn etter noen man har kjær ble en stor belastning for meg og jeg sliter enda.

Men nå må jeg bare bite tenna sammen og komme meg videre. Savnet vil alltid være der, men nå må jeg holde fokus på de 3 guttene mine og gi dem så mange positive opplevelser på turer i skog. Om lysten kommer tilbake da.

Som en følge av 2 dødsfall pga kreft har jeg og min bror bestemt oss for å gjøre noe for kreftsaken. Sommeren 2014, nærmere bestemt den 21. juni kl 0900 starter vi en marsj (Månemormarsjen 2014, etter min datters kallenavn) fra Bergen hvor min far ligger begravet via RV7 hjem her i Ål og til Stokke i Vestfold hvor min datter ligger begravet. Tanken er at vi skal samle inn mest mulig penger til kreftsaken. Vi vil bruke ca 3 uker på turen fra vest til øst. Totalt 580 km.

I den sammenhengen har vi opprettet en FB-gruppe som jeg gjerne inviterer dere FS-brukere til å delta i.

https://www.facebook.com/groups/615760041791151/?ref=ts&fref=ts

Dette gjør vi i samarbeid med kreftforeningen. Om noen av dere føler for å gi en slant så finner dere kontonummer som festet innlegg. Vi har også under utvikling en APP som kan lastes ned i forkant av marsjen. Der kan dere følge oss via GPS, vi kan laste opp bilder underveis og vi vil også presentere sponsorer av turen (noe det er alt for få av så langt)

Vel, nå er jeg tilbake til FS og håper at jeg med tid å stunder også kan bidra med å poste noen fiskehistorier igjen snart.

PS! Jeg har flyttet til Ål i Hallingdal med kone og barn og er på jakt etter gode fiskemuligheter her i området.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist å høre. At du ikke har funnet fiskegleden i etterkant av en tung tid forstår nok alle.

Jeg (Min familie) har hytte på Ål. Og når du får fiskelysten igjen:

Snakk med guttene på Kolsrud sport (Ikke nede på Ålingen, men på selve Kolsrudsenteret), de har fin peiling på lokale muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese ...Kondolere så mye med tapet av så nære familiemedlemmer .

" Man vet ikke hvor mye man kan elske ett menneske før...man har fått barn" og " Man vet ikke hva sorg er før man har mistet en"

Lykke til videre Hunter , selv om slike hendelser kan sette den sterkeste av oss ut av spil i lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske er noe man kan gjøre, ikke noe man må gjøre. Lysten kommer nok tilbake en dag når tiden er inne.

Det var ufattelig trist å høre om din datter og far. Jeg har selv barn og klarer ikke forstå hvordan jeg skulle kunne klare meg gjennom noe slikt, og historier som din viser hvor viktig det er å leve livet nå og bruke tiden godt sammen med de vi er glade i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer for ditt tap. Jeg har barn selv, og er ikke i stand til å sette meg inn i din situasjon, bare å forsøke å tenke på noe slikt er for smertefult.

Jeg tror det eneste riktige i en slik setting er å legge fiskingen på hylla. Det kan ta to uker, det kan ta 10 år, men skulle lysten komme tilbake får mant den i mot med glede. Å "presse" seg ut på tur tror jeg bare gjør vondt værre. Ta godt vare på deg og dine, det andre får gå som det går.

Hilsen

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ufattelig trist å lese Hunter. Kondolerer så mye! Det kan sikkert ta lang tid etter en slik sorgperiode, men håper fiskelykken med tiden vender tilbake til deg! Føler meg privilegert som har fått møtt deg på FS treff å til og med fått servert Hunters viltgryte! Du er en alle tiders sportsfisker som hører hjemme på FS og med fiskestang i hånda! Igjen, kondolerer så mye for ditt tap

Hilsen
Alexander, aej

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

@ Svein : Håper at hverdagen er blitt lettere å bære. Flott innsats !! Om man ønsker å resonere om livet, treffe mange sjel i veien med mye vekt på sine skuldre , samt gå nesten 100 mil med myyye opplevelse, god vin , mat og hyggelig folk :

"El camino"

Edit: Det har ikke noe med religion å gjøre, det har med oss som mennesker å gjøre... Kjenner til en fisker ( spansk) som overlevde 1 forlis i Barenteshavet . Han overlvede ved å flyte på sine døde kamerater. Han lovte seg selv ( han er ikke religiøs) at om han ovelevde skulle han besøke alle viktigste piligrimsdeler i verden uavhenged av religion ,. Med tanke på at han ble redet i Norge , begynte han reisen fra Spania til Nidarosdommen . Etter det har han gått : 98 TUSEN kilometer !!!

Det er på spansk , men for en bragd !!Og alt startet i Norge...

http://www.gentedelpuerto.com/2009/01/26/177-el-peregrino-salvado-de-las-aguas/

Her det noen Norske som har tatt ruta :

http://magic.no/magic-magasin/reportasjer/pilgrimsvandring-en-reise-for-sjelen

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.