Gå til innhold
Fiskersiden

Makrell


Martin93
 Share

Recommended Posts

Føler jeg har prøvd alt... Helt merkelig egentlig! Tyttebærkroker har jeg ikke

Det er nok ikke så mye å gjøre. Min erfaring er at makrell og sild som ikke vil bite ikke biter uansett hva du serverer. I fjor ventet jeg bare et par uker og plutselig bet de på alt.

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mye å gjøre. Min erfaring er at makrell og sild som ikke vil bite ikke biter uansett hva du serverer. I fjor ventet jeg bare et par uker og plutselig bet de på alt.

For noe tull.

Hvis du fisker med blank sildesluk, tyttebærkroker og hvite fluer uten å få de til å bite så fisker du feil. Finnes masse av små finesser som kan brukes

F.eks har du et utall varianter av innsveiving. Den mest effektive er ofte jigging. to-tre raske innsveiv, gi helt slapt osv Makrellen biter som regel når sluken synker.

Også har du variasjoner i hastighet og dybde. Selvom makrellen går helt i overflata kan det ofte lønne seg å fiske under den.

Hvis du ikke har tyttebærkroker eller hvite fluer, kan hvitt eller rødt garn på en blank krok gjøre nytten, eller rognebær, men de er vel ikke røde ennå.

av og til hjelper det å piske vannflata. dvs ta noen sinnsvake røsk frem og tilbake, sett nedenfra ligner dette på en stim med småfisk.

Og så har du selvfølgelig muligheten til å prøve deg gjennom slukskrinet. 2-4grams spinnere gir mye morro.

Hvis du prøver alt dette og enda ikke får den til å bite har du rett og slett dårlig karma den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull.

Hvis du fisker med blank sildesluk, tyttebærkroker og hvite fluer uten å få de til å bite så fisker du feil. Finnes masse av små finesser som kan brukes

F.eks har du et utall varianter av innsveiving. Den mest effektive er ofte jigging. to-tre raske innsveiv, gi helt slapt osv Makrellen biter som regel når sluken synker.

Også har du variasjoner i hastighet og dybde. Selvom makrellen går helt i overflata kan det ofte lønne seg å fiske under den.

Hvis du ikke har tyttebærkroker eller hvite fluer, kan hvitt eller rødt garn på en blank krok gjøre nytten, eller rognebær, men de er vel ikke røde ennå.

av og til hjelper det å piske vannflata. dvs ta noen sinnsvake røsk frem og tilbake, sett nedenfra ligner dette på en stim med småfisk.

Og så har du selvfølgelig muligheten til å prøve deg gjennom slukskrinet. 2-4grams spinnere gir mye morro.

Hvis du prøver alt dette og enda ikke får den til å bite har du rett og slett dårlig karma den dagen.

Jada, er nok mulig å ta de, men det er grenser for hvilke krefter jeg gidder å sette i sving for å fiske makrell.

Jeg har prøvd tyttebærkroker, sabiki, agnet sabiki, sluk, microspinnere og duppmeite. Jeg prøvde det jeg gadd, og ingenting funket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell hogger vel til på alt? Jeg føler at hvis jeg skal fiske på dypere vann om sommeren så må jeg hive på 600gram søkke og sende den ned fortest mulig for å unngå at makrellen hiver seg over krokene på vei ned. Husker sommeren for to år siden når vi var 3-4 amatører i en båt, alle hadde kun en sluk på, så det kom kun en fisk opp av gangen. Etter 2-3 timer lå det 40-50 makrell i båten. For ikke å snakke om den gangen det satt fisk på hver eneste krok+ sluken, da kom det seks stykk opp. DA er det gøy å fiske makrell :thumbsup:

Tror rett og slett makrellen ikke er der hvis den ikke biter.

Endret av Navn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.