cesar Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 (endret) Har problemer med min Ambassadeur mørrum 7700cl og sendte denne inn til Pure-fishing for reparasjon. Men den kom i retur ureparert med den begrunnelse at Abu service avdeling i Sverige ikke har deler til sneller som ikke produseres lengre. Noe som jeg synes er utrolig dårlig service.Løsningen blir å bestille deler fra http://www.mikesreelrepair.com/ eller http://www.ereplacementparts.com/abu-garcia-7700-ambassadeur-morrum-fishing-reel-parts-c-187196_187197_195027.html Det er jo litt merkelig det at det i Sverige ikke finnes noen deler,Men på andre siden av dammen så er det deler å få tak i. Endret April 29, 2014 av cesar Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeterSL Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Jeg har også prøvd å få tak i deler til en snelle som ikke lengre produseres. Heldigvis klarte jeg å fikse den selv... Jeg synes også det var rart at de ikke hadde deler til snellene de selv har laget. De burde i alle fall kunne skaffe det til deg, dårlig service.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wobblus Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Har hørt lignende historier før. Derfor kjøpte jeg Shimano, de virker det som har et bra ettermarked for deler og service ut ifra min erfaring og folk jeg kjenner. 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosan Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 (endret) Det er noen lover og regler vedrørende reservedeler. Ofte er det slik at produsenten er påkrevd å fremskaffe reservedeler i 5år etter endt produksjon. Om det er så lenge på sneller eller noe lov om det i hele tatt vet jeg imidlertid ikke. Men ingen produsent med stoltheten intakt kommer til å anskaffe reservedeler fra tvilsomme tredje parter og bruke ved en reparasjon som de skal garantere. Dette er i så fall noe kunden må ta på egen kappe. På den annen side så har man norsk kjøpslov og reklamasjonsrett som kan hjelpe. Om deler ikke kan anskaffes, så har kunden krav på ny tilsvarende vare innen reklamasjons fristen. Endret April 29, 2014 av Audiosan Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesar Skrevet April 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 (endret) Her er det ikke noen snakk om tvilsomme tredje parter, Men originale deler fra autoriserte service senter. http://www.abugarcia.com/support/parts som da har linket til denne siden http://www.ereplacementparts.com Og da kan ikke dette være noen tvilsomme tredje parter. Det er da veldig merkelig at deler finnes i USA og i Canada,Men ikke i Sverige. Endret April 29, 2014 av cesar 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosan Skrevet April 29, 2014 Rapporter Share Skrevet April 29, 2014 Alt annet enn bedriftens faste leverandør er tvilsomme tredje parter. Spesielt når det gjelder hard to get deler. Er du klar over hvor mye kina kopi deler som selges via autoriserte forhandlere rundt om? Skremmende mye. At det finns deler i USA og Canada men ikke i Sverige har en enkel forklaring. I USA bestiller de ikke 10 stk av hver enkelt del og bestiller mere når de går tom. De bestiller 10 TONN av hver enkelt. Og har dermed deler i flere 10år. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potemkin Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 Det er nok flere solgte sneller i Usa og dermed flere deler. Norge er nok et micro-land i såhendseende. Trodde det var 10 år etter produksjonstopp man måtte ha deler tilgjengelig. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesar Skrevet April 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 I følge Pure- fishing så sender de snellene inn til Abu fabrikken i Sverige for reparasjon og service. Og det er da et stort paradoks at det ikke finnes deler der snellene engang har blitt produsert. 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosan Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 Potemkin. 10år synes jeg hørtes lenge ut for såpass rimelige produkter. Det blir mye deler å produsere med tanke på alle modellene hver enkelt pøser ut cesar. Det handler ofte om lagerplass her oppi dyre nord. Å ha ting på lager koster ufattelig mye penger. Det er ikke like stort problem i USA, der de kun tenker stort større størst Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BAN Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 Et av problemene med ABU er vel at så mange av snellene deres er produsert av tvilsomme tredjeparter.... 2 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiosan Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 så sant så sant blir ikke mindre med årene heller. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lystfisker´n Skrevet April 30, 2014 Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 (endret) Hvis Abu Garcia i Usa bruker deler/får tak i deler så kan Abu i Sverige få tak i de samme delene! Her er det nok heller gjort ett bevist strategisk valg på hva man ønsker å gjøre i ettermarkedet...hvor lenge man skal yte support for ett produkt som har gått ut av sortimentet. Om du ikke har bestill delene ennå Cesar så forslår jeg at du tar kontakt med Abu igjen og gjør dem oppmerksom på at delene er tilgjengelige og brukes av Abu i USA. Dersom de alikevel ikke vil hjelpe deg så er den beste reaksjonsformen vi forbrukere har mot forretningslivet og fortelle dem med klare ord at "tapte kunder=tapte penger=tapt anseelse" Endret April 30, 2014 av Lystfisker´n Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesar Skrevet April 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2014 (endret) Service avdelingen i Sverige er klar over dette, for jeg har vært i kontakt med dem. Her er et utdrag fra mailen jeg fikk. Som sagt vi har inte alla reservdelar i lager på utgångna rullar tyvärr, reservdelaran kommer ej ini lager mer på utgångna ruller. Skulle det vara så att det finns giltig garanti kvar så ersätter vi kundmed likvärdig rulle. För din rulle är det tyvärr så att den faller inom utgångna rullar.Det finns jättemånga sidor på nätet som säljer reservdelar och du kan ju köpa från USA direkt, det har vi ingasynpunkter på. Deler er bestilt hos http://www.mikesreelrepair.com/ Endret April 30, 2014 av cesar Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.