Gå til innhold
Fiskersiden

Forsøkte og selge stjålet fiskeutstyr på nett!


Recommended Posts

When I'm dead and gone, I'm afraid my wife would sell my stuff for the price I told her I paid for it :P

--------------

he he, ja det skulle tatt seg ut! Snakk om billigsalg! glad man slipper å oppleve det! ;)

og til trådens tema. Ingen er skyldige før det er bevist, men det burde være ganske lett å avgjøre. Vil tro at de fleste seriøse forsøker å få taksert utstyret før de legger det ut for salg, ihvertfall hvis man selv ikke har kunnskaper, eller det er snakk om såpass ekstraordinære mengder? Og jeg vil ikke en gang vurdere å kjøpe en vare som selges for en helt urimelig lav pris medmindre det foreligger en klar dokumentasjon på at alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG mye utstyr og ting på finn.no selges "urimelig" billig av flere grunner. At det MÅ bort av plass messig årsaker er vel den mest utbredte grunnen. Om jeg f.eks hadde arvet en "sportsfiske forretning" med utstyr, så hadde det meste gått rett på finn på billig salg. Jeg har rett og slett ikke plass til å oppbevare det. Samme situasjon kan det også være om personen har flyttet til en liten bolig f.eks grunnet samlivsbrudd eller lignende. En annen grunn kan være at selger ikke lenger bruker utstyret og ønsker at noen andre kan ta nytte av det. Så ikke døm selger grunnet pris :)

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG mye utstyr og ting på finn.no selges "urimelig" billig av flere grunner. At det MÅ bort av plass messig årsaker er vel den mest utbredte grunnen. Om jeg f.eks hadde arvet en "sportsfiske forretning" med utstyr, så hadde det meste gått rett på finn på billig salg. Jeg har rett og slett ikke plass til å oppbevare det. Samme situasjon kan det også være om personen har flyttet til en liten bolig f.eks grunnet samlivsbrudd eller lignende. En annen grunn kan være at selger ikke lenger bruker utstyret og ønsker at noen andre kan ta nytte av det. Så ikke døm selger grunnet pris :)

------------

jeg dømmer ingen, og jeg kan jo forstå at man selger ut "dusinvare" billig dersom man må bli kvitt ting pga flytting feks. Men hvis jeg skulle gjort det samme, hadde jeg likevel forsøkt å få taksert utstyret for å se om det var noe jeg kunne få mer for. Virker useriøst å selge en stang til flere tusen kroner for en slikk og ingenting. Og kommer jeg over en slik annonse vil jeg aldri forsøke å kjøpe, uten at det betyr at jeg tror vedkommende nødvendigvis er banditt. men i den grad det er et åpent spørsmål er det tryggest å styre unna handel. Det er ikke SÅ viktig å gjøre en slik handel. (?)

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.