Gå til innhold
Fiskersiden

ALASKAN KILLER LING COD


cesar
 Share

Recommended Posts

Det der vil jeg heller si rett og slett er dyreplageri. Undres om fiskerne hadde ledd like godt om noen trødde en krok i kjeften på de og prøvd å fore de til en hai eller lignende for moro skyld.

Ååååå så fælt. Du mener at en fisk sin følelse av smerte og redsel er det samme som mennesker sin ja?

(Ikke ta dette alt for seriøst :D )

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der vil jeg heller si rett og slett er dyreplageri. Undres om fiskerne hadde ledd like godt om noen trødde en krok i kjeften på de og prøvd å fore de til en hai eller lignende for moro skyld.

Skjønner spissformuleringen din. Men det var da voldsomt til malplassert utsagn fra en hobbyfisker på ett fiskeforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff video, uansett hva man måtte mene om bruk av levende agnfisk. Og i Nord-Amerika er vel det lov? Uansett er det vel neppe noe verre å bruke en 3-4 kilos torsk som agnfisk enn en liten sei eller mort? Og hvem har ikke opplevd at en stor rovfisk angriper en annen fisk man har på kroken, enten det er en gjedde som angriper en mort i ferskvann, eller en kveite som angriper en sei? Dette er helt normalt. Man kan gjerne være i mot bruk av levende agnfisk, men i denne sammenhengen virker kritikken litt malplassert og i overkant spissformulert. Og lingcod er uansett en alldeles kul og drøy fisk! Skulle gjerne prøvd meg på denne!

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det ser ut for meg så var ikke dette fiske med levende agn, men bare en sulten lingcod som kasta seg på en allerede kroket fisk. Gjedda er kronisk til å gjøre dette, så slike situasjoner har jeg vært vitne til mange ganger.

At noen mennesker reagerer sterkt på bruk av levende agnfisk forstår jeg godt, men her tror jeg rett og slett ikke det var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.