Kay-Arne Olsen Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Rimelig fersk i dette game, men har fått vippet opp noen stiklinger og kutlinger i vinter. Brukt noen fluekroker i størrelse 20 ca og det har funket til nå. Kjøpte noen 24 og 26 kroker på ebay, men disse var spadehead kroker og i denne størrelsen er det helt umulig for meg og få knytt disse på noen form for sene! Spørsmålet lyder da som følge: hvor små kroker får en kjøpt med krokøye og hvor får en kjøpt disse? Legg gjerne ved en link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAN Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Har ikke noen link til deg, men flere småkroker leveres med fortom påknytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Søk opp tiemco 28 og 32 på ebay. Evt. kan du lete opp tanagokroker, regner med at noen her inne har en link til det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 (edited) Her kan du kjøpe tanagokroker: http://www.tenkarabum.com/micro-fishing-hooks.html Også bør du sjekke ut denne tråden: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php/topic/68844-microkroker-for-nerder/ Edited January 16, 2015 by Schizo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kay-Arne Olsen Posted January 16, 2015 Author Report Share Posted January 16, 2015 Takk for kjappe svar. Da er ferdigknytte kroker bestilt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beerbellybob Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Søk forøvrig på "hooks to nylon" på uk-ebay. Da finner du ferdigknytt ned til str 24. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonkanon Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Kan ikke superlim fungere godt nok til de krokene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 (edited) Kan ikke superlim fungere godt nok til de krokene? Jo ... Men det er jo noe dritt å putle med. Edited January 17, 2015 by Schizo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Lopez Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Jeg bare tenker litt høyt nå og når det gjelder spadehead kroker ( På G. Canaria fisket vi kun med slike når jeg var yngre, og syns ikke det var noe sak å knyte, dog var det større dimensjoner ) Vi snakker selvfølgelig nå om betydelige mindre kroker og betydelig tynnere mono ...Hva med å varme opp selve spade ( klemt flate) og forme til for å få til 1 øye man lett kan knyte til ? Hva med å bruke tynn mono festet som 1 løkke med lim ( epoksy) som man deretter knyter til ? Som sagt : Jeg tenker bare høyt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Jeg bare tenker litt høyt nå og når det gjelder spadehead kroker ( På G. Canaria fisket vi kun med slike når jeg var yngre, og syns ikke det var noe sak å knyte, dog var det større dimensjoner ) Vi snakker selvfølgelig nå om betydelige mindre kroker og betydelig tynnere mono ...Hva med å varme opp selve spade ( klemt flate) og forme til for å få til 1 øye man lett kan knyte til ? Hva med å bruke tynn mono festet som 1 løkke med lim ( epoksy) som man deretter knyter til ? Som sagt : Jeg tenker bare høyt... Det høres ut som unødvendig mye arbeid. En "kjerringkute" rundt krokstammen, strammet opp mot spade-enden og forseglet med en liten dråpe flytende superlim (Loctite f.eks) funker supert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Hook Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Kan vel kanskje smelte "spaden" inn i enden på monoen også? Har ein pakke med spade end i str. 24, men har aldri brytt meg med å prøve. "Snelled" Tanago er vel det beste til det aller meste av smått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arobo Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 En "kjerringkute" rundt krokstammen, strammet opp mot spade-enden og forseglet med en liten dråpe flytende superlim (Loctite f.eks) funker supert. Gir ikke dette en veldig stygg vinkel på kroken? Mulig jeg missforsto fremgangsmåten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterSL Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 (edited) Kan vel kanskje smelte "spaden" inn i enden på monoen også? Har ein pakke med spade end i str. 24, men har aldri brytt meg med å prøve. "Snelled" Tanago er vel det beste til det aller meste av smått. Det gir vel ikke så godt hold? Jeg ville ikke stolt på det, eller giddet å gjøre det når man like gjerne kan bruke superlim. Gir ikke dette en veldig stygg vinkel på kroken? Mulig jeg missforsto fremgangsmåten.. Du forstår nok hva jeg mener, men hvis du legger en liten dråpe på knuten og så holder i monoen og kroken i hver sin ende og "strekker" det hele litt ut får du en fin overgang. I alle fall om du blåser litt på limet slik at det tørker fortere og holder det i den vinkelen du ønsker Her er en Mustad Canal Fine Special i str. 26 limt med superlim. Monoen er 0,10. Edited January 17, 2015 by Schizo 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steisand Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 (edited) Jeg har kjøpt meg disse krokene fra ebay. Funket fint de, og det er øye i dem også. + meget billig for 500 kroker http://www.ebay.com.au/itm/Practical-500pcs-10-Sizes-3-12-Golden-Fishing-Hooks-Comes-with-Carry-Box-JCAU-/191461200961?pt=AU_Accessories_Tackle&hash=item2c93fa1441 Er nok litt større enn de super micro krokene der oppe, men funker nok til mye forskjellig disse også Steinar Edited January 19, 2015 by steisand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvorhg Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 Det gir vel ikke så godt hold? Jeg ville ikke stolt på det, eller giddet å gjøre det når man like gjerne kan bruke superlim. Du forstår nok hva jeg mener, men hvis du legger en liten dråpe på knuten og så holder i monoen og kroken i hver sin ende og "strekker" det hele litt ut får du en fin overgang. I alle fall om du blåser litt på limet slik at det tørker fortere og holder det i den vinkelen du ønsker Her er en Mustad Canal Fine Special i str. 26 limt med superlim. Monoen er 0,10. Denne løsningen ser jo veldig fin ut. kurrant med metoder som er enklere enn å knyte knøttekroker iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts