cannonbang Posted February 17, 2019 Report Share Posted February 17, 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/monsterorret-pa-mjosa/70779425 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 18, 2019 Report Share Posted February 18, 2019 Flott ørret, men kan noen ta på seg å gå opp løypa med definisjon av ordet «monster» med pressen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afre Posted February 18, 2019 Report Share Posted February 18, 2019 3 timer siden, erik skrev: Flott ørret, men kan noen ta på seg å gå opp løypa med definisjon av ordet «monster» med pressen? Tror ingen en gang vil tenke på å ta fatt i en såpass monstrøs oppgave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted February 18, 2019 Report Share Posted February 18, 2019 3 timer siden, erik skrev: Flott ørret, men kan noen ta på seg å gå opp løypa med definisjon av ordet «monster» med pressen? Ta i så fall med begrepet «raser» også! »Monster-Erik raser over begrepsbruken i pressen» .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afre Posted February 18, 2019 Report Share Posted February 18, 2019 4 minutter siden, TT skrev: Ta i så fall med begrepet «raser» også! »Monster-Erik raser over begrepsbruken i pressen» .... Helt klart noen må l"egge seg flate" her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted February 18, 2019 Report Share Posted February 18, 2019 (edited) Overskriften i nettutgaven av GD på Lillehammer var: - Å, herre min hatt! Å, langt inn i granskauen! Fytte hælvete! Artikkelen ligger bak betalingsmur. Edited February 18, 2019 by abbor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 19, 2019 Report Share Posted February 19, 2019 På flere områder mener jeg GDs overskrift var mer dekkende. Særlig siden jeg har hørt Cato "live" tidligere og ikke har noen problemer med å forestille meg at han er korrekt sitert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted February 19, 2019 Report Share Posted February 19, 2019 fantastisk fisk, og sikkert fantastisk opplevelse. Men noe av det dummeste jeg leser om er at hullet er for lite. Hvordan noen i det hele tatt vurderer å bruke et bor med mindre diameter enn ca 20cm (tilsvarer en omkrets på mellom 60 og 65cm) på et slikt sted forstår jeg ikke. Man vet jo aldri når en slik fisk dukker opp. Og når det først skjer bør det ikke være hullets diameter som er grunnen til at man eventuelt mister drømmefisken. Jeg bruker ALLTID 205-boret mitt, til alt isfiske. Dvs, det er ett unntak; når jeg fisker langt til fjells, blir det både tungt å dra med og å bore hull gjennom to meters is. Da bruker jeg 155mm boret, med opptil tre-fire forlengere (og det duger til ganske stor fisk, har fått opp firekilosrøye gjennom et slikt hull). Men til fiske i lavlandet er verken istykkelsen eller avstandene et argument for å la 205-boret bli igjen hjemme... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afre Posted February 19, 2019 Report Share Posted February 19, 2019 2 timer siden, erik skrev: På flere områder mener jeg GDs overskrift var mer dekkende. Særlig siden jeg har hørt Cato "live" tidligere og ikke har noen problemer med å forestille meg at han er korrekt sitert. Det som er litt pussig er at på ungdomsskolen var Cato B. En meget stille og forsiktig ung mann. Det var ikke mye rock'n roll i Cato på den tiden. Men interessen for fiske var der. Har ofte lurt på hva som skjedde med den gutten. Det er nesten som han ble bortført av romvesen som omprogrammerte personligheten hans totalt samt byttet hele vokabularet hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted February 19, 2019 Report Share Posted February 19, 2019 Han er vel neppe den første til å bli mer engasjert på fisketur enn på skolebenken? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts