ErlendN Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Hei! Kan noen si meg hva dette er? Den villr ha en bit reke. Det var på kvelden, på noen meters dyp utenfor noen svaberg nordvest på Karmøy. Beklager middelmådig bilde, men jeg ville slippe den ut igjen litt raskt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Knurr Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Gratulerer med paddetorsk! Den mangler jeg i samlingen min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErlendN Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 9 timer siden, Lady Knurr skrev: Gratulerer med paddetorsk! Den mangler jeg i samlingen min. Takk! Men den hadde ikke skjegg? Det så jeg spesifikt etter! Merkelige, litt spisse brystfinner.. fikk et par andre fisk samme sted, etter å ha prøvd i flere uker uten noe napp: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Knurr Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 39 minutter siden, ErlendN skrev: Takk! Men den hadde ikke skjegg? Det så jeg spesifikt etter! Merkelige, litt spisse brystfinner.. fikk et par andre fisk samme sted, etter å ha prøvd i flere uker uten noe napp: Vi får se om noen andre har et bedre forslag, er ingen ekspert. Den øverste fisken er en blåstål (er den ikke vakker?). Den nederste er hunkjønnsversjonen av blåstål: rødnebb. Leppefisker. Den midterste ser ut som en sypike for meg, selv om den var veldig oransje. Burde jo kjenne en igjen, siden jeg har fått en million av dem. Men best å få en vurdering til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 er ikke helt sikker, men fisken i midten ser mer ut som torsk enn sypike. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErlendN Posted April 22, 2020 Author Report Share Posted April 22, 2020 Den midterste hadde et lite skjegg, men sprø farve! Syntes den midterste ryggfinnen var merkelig høy og spiss, men kan ikke si jeg husker hvordan den har sett ut på de få torskene jeg har fått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted April 22, 2020 Report Share Posted April 22, 2020 Den midterste er 99, 8 prosent sikkert torsk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidsen Posted April 27, 2020 Report Share Posted April 27, 2020 Jeg høyner til 102,4.. Grattis med paddetorsk - kul fisk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts