Bonavar Posted March 18, 2021 Report Share Posted March 18, 2021 Jeg tok en tur for å fiske SØ etter jobben i dag. Men nok en gang viste det seg å være stille. Jeg og kompis rigga om å endte opp med masse fin Flyndre. Gøy å fiske etter noe helt annet av og til også. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted March 19, 2021 Report Share Posted March 19, 2021 (edited) Skrubbe er godt! Jeg opplever at det har vært mye skrubbe i det siste, vi har fått mange fra isen men mye smått. Edited March 19, 2021 by erik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted March 19, 2021 Report Share Posted March 19, 2021 Kult med fangst! Og med såpass mange blir det jo litt mat ut av det også. Jeg regner med at dere rigga om til agnfiske når dere fikk disse? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted March 20, 2021 Report Share Posted March 20, 2021 Hei flott med en liten fangstrapport, en like fra meg for det. Det nærmer seg gytetid for flyndrene nå, så det er ikke så uvanlig at du får flere hvis du først treffer på de. Det hender faktisk at man får skrubbe på flue også, jeg har fått ei og anna rundt horten. I trondheimsfjorden der den er ganske tallrik så kunne vi treffe på ansamlinger på flere hundre på et lite område på våren når vi var ute og dykka, men de fikk være i fred, det var steinbit som var target art da. Var mye av den også den gangen, fant gjerne to-tre stykker på et dykk Skrubba liker seg forøvrig der det er brakkvann, elveoser er ofte hotspotter for denne flyndra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 21, 2021 Author Report Share Posted March 21, 2021 Den 19.3.2021 at 10.21, TT skrev: Kult med fangst! Og med såpass mange blir det jo litt mat ut av det også. Jeg regner med at dere rigga om til agnfiske når dere fikk disse? Ja vi tok dem på børstemark blomstring nå ,) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 21, 2021 Author Report Share Posted March 21, 2021 Den 20.3.2021 at 14.49, cannonbang skrev: Hei flott med en liten fangstrapport, en like fra meg for det. Det nærmer seg gytetid for flyndrene nå, så det er ikke så uvanlig at du får flere hvis du først treffer på de. Det hender faktisk at man får skrubbe på flue også, jeg har fått ei og anna rundt horten. I trondheimsfjorden der den er ganske tallrik så kunne vi treffe på ansamlinger på flere hundre på et lite område på våren når vi var ute og dykka, men de fikk være i fred, det var steinbit som var target art da. Var mye av den også den gangen, fant gjerne to-tre stykker på et dykk Skrubba liker seg forøvrig der det er brakkvann, elveoser er ofte hotspotter for denne flyndra Vi har fisket i hele helgen siden det har vert mye børstemark. Har fått flere Torsk,Sei men mest Flyndre. Ble også en liten SØ i dag under minstemål. Det skjer ting nå så det er bare å følge med fremover ,) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 21, 2021 Author Report Share Posted March 21, 2021 (edited) I dag ble det Flyndre til Søndags mat. Utrolig god fisk å spise må jeg si. Min kone er Asiatisk så den blir laget på kanskje noe utradisjonell måte. Men må si den Asiatiske versjonen er utrolig god. Edited March 21, 2021 by Bonavar 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted March 27, 2021 Report Share Posted March 27, 2021 hvor store var de-700g? så stor skrubbe har ikke jeg sett i oslofjorden før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted March 28, 2021 Author Report Share Posted March 28, 2021 20 timer siden, staalel5 skrev: hvor store var de-700g? så stor skrubbe har ikke jeg sett i oslofjorden før. Vi tok faktisk noen nå nettopp som var enda større enn vist på bildene. Jeg er usikker på størrelsen på disse siden de ikke ble målt eller veid. Jeg ble faktisk revet med og har knytet noen børsteorm jigger på 7 og 10g jigg hode som faktisk fanger fisk. Mulig jeg slenger opp et bilde om det skulle være interessant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel5 Posted April 2, 2021 Report Share Posted April 2, 2021 når de fyller en vaskekum er de ganske store. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnykv Posted April 6, 2021 Report Share Posted April 6, 2021 Den 21.3.2021 at 21.56, Bonavar skrev: I dag ble det Flyndre til Søndags mat. Utrolig god fisk å spise må jeg si. Min kone er Asiatisk så den blir laget på kanskje noe utradisjonell måte. Men må si den Asiatiske versjonen er utrolig god. Oppskrift? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted April 7, 2021 Author Report Share Posted April 7, 2021 8 timer siden, Ronnykv skrev: Oppskrift? Jeg skal høre med mon kone utover dagen om du vil 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonavar Posted April 9, 2021 Author Report Share Posted April 9, 2021 @Ronnykv kona bruker mye rare ting jeg ikke klarer og forklare på Norsk. ''Beklager'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnykv Posted April 9, 2021 Report Share Posted April 9, 2021 5 timer siden, Bonavar skrev: @Ronnykv kona bruker mye rare ting jeg ikke klarer og forklare på Norsk. ''Beklager'' Det går fint. Såg veldig godt ut hvertfall. Får prøve meg frem på noe lignende wok inspirert 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts