Gå til innhold
Fiskersiden

Luktstoff til sluk og jigg (undervannsvideo)


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

Jeg har laget et luktstoff til å smøre på jigg, sluk, pilk osv. Dette er under utvikling, og ikke ferdig, men det begynner å nærme seg.  Vil gjerne høre om folk her har erfaring med lignende stoffer og om dette er noe de bruker eller ønsker å bruke. 
Her er en video der vi har brukt to identiske jigger, en med og en uten luktstoff for å se effekten. Lyr, lysing, lange, knurr m. fl.
Dette er filmet på dyp fra 1 til ca 70 meter. 
Om man ønsker å se mer kan man abonnere på kanalen på Youtube
Kom gjerne med innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FatCat said:

Jeg har aldri hatt noe særlig tro på slike stoffer, men dette så interessant ut. 

Kan det fungere i ferskvann også?

Ja. Har laget to versjoner foreløpig, den ene bør være bra i ferskvann. Har planer om å lage fler versjoner også, som ihvertfall i teorien vil fungere bra på mange ferskvannsfisk. Så må det såklart testes i praksis. Men jeg har ganske mye erfaring med sånt, har holdt på noen år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TT said:

Det var en kul video, i alle fall! 
Det selges jo ymse slike produkter, og jeg har selv en flaske med guffe liggende i havfiskeutstyret mitt. Dog brukes det utstyret fint lite, så all verdens erfaring har jeg ikke. 

Har testet det opp mot noe flytende greier og opp mot noen jigger med innebygget smak. Da var det såklart bare leppefisk i området men mitt var ihvertfall klart best der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, TT said:

Har du testet det mot vanlig agn, feks makrell? Kunne jo vært interessant. 

Nei, men det er på tapetet. Dette er dog ikke ment som en erstatning for naturlig agn på den måten, mer som et hjelpemiddel til sluk etc. 

Jeg har jobbet en del med kunstig agn også, og det blir det nok gjort mer med etterhvert. Her er en test med kunstig agn vs makrell i sjøen utenfor der jeg jobber. Som vanlig mye leppefisk og småsei, men morsomt uansett.

 

Endret av Fiskemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.