Fiskemannen Posted September 22 Report Share Posted September 22 Jeg har laget et luktstoff til å smøre på jigg, sluk, pilk osv. Dette er under utvikling, og ikke ferdig, men det begynner å nærme seg. Vil gjerne høre om folk her har erfaring med lignende stoffer og om dette er noe de bruker eller ønsker å bruke. Her er en video der vi har brukt to identiske jigger, en med og en uten luktstoff for å se effekten. Lyr, lysing, lange, knurr m. fl. Dette er filmet på dyp fra 1 til ca 70 meter. Om man ønsker å se mer kan man abonnere på kanalen på Youtube Kom gjerne med innspill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted September 22 Report Share Posted September 22 Jeg har aldri hatt noe særlig tro på slike stoffer, men dette så interessant ut. Kan det fungere i ferskvann også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 22 Report Share Posted September 22 Det var en kul video, i alle fall! Det selges jo ymse slike produkter, og jeg har selv en flaske med guffe liggende i havfiskeutstyret mitt. Dog brukes det utstyret fint lite, så all verdens erfaring har jeg ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskemannen Posted September 22 Author Report Share Posted September 22 2 hours ago, FatCat said: Jeg har aldri hatt noe særlig tro på slike stoffer, men dette så interessant ut. Kan det fungere i ferskvann også? Ja. Har laget to versjoner foreløpig, den ene bør være bra i ferskvann. Har planer om å lage fler versjoner også, som ihvertfall i teorien vil fungere bra på mange ferskvannsfisk. Så må det såklart testes i praksis. Men jeg har ganske mye erfaring med sånt, har holdt på noen år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskemannen Posted September 22 Author Report Share Posted September 22 2 hours ago, TT said: Det var en kul video, i alle fall! Det selges jo ymse slike produkter, og jeg har selv en flaske med guffe liggende i havfiskeutstyret mitt. Dog brukes det utstyret fint lite, så all verdens erfaring har jeg ikke. Har testet det opp mot noe flytende greier og opp mot noen jigger med innebygget smak. Da var det såklart bare leppefisk i området men mitt var ihvertfall klart best der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted September 23 Report Share Posted September 23 Den 22.9.2023 at 14.20, Fiskemannen skrev: Har testet det opp mot noe flytende greier og opp mot noen jigger med innebygget smak. Da var det såklart bare leppefisk i området men mitt var ihvertfall klart best der. Har du testet det mot vanlig agn, feks makrell? Kunne jo vært interessant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskemannen Posted September 23 Author Report Share Posted September 23 (edited) 24 minutes ago, TT said: Har du testet det mot vanlig agn, feks makrell? Kunne jo vært interessant. Nei, men det er på tapetet. Dette er dog ikke ment som en erstatning for naturlig agn på den måten, mer som et hjelpemiddel til sluk etc. Jeg har jobbet en del med kunstig agn også, og det blir det nok gjort mer med etterhvert. Her er en test med kunstig agn vs makrell i sjøen utenfor der jeg jobber. Som vanlig mye leppefisk og småsei, men morsomt uansett. Edited September 23 by Fiskemannen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GuLe Posted September 25 Report Share Posted September 25 Ser du bor i Haugesund, mulig å få teste luktstoffet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiskemannen Posted September 25 Author Report Share Posted September 25 1 hour ago, GuLe said: Ser du bor i Haugesund, mulig å få teste luktstoffet? Hei, send meg en mail på sf@agnet.no med hvor, hva og hvor ofte du fisker så ser vi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjøsprøyt Posted October 5 Report Share Posted October 5 Tran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts