Gå til innhold
Fiskersiden

Strøken aure


Tor Ola
 Share

Recommended Posts

Tok meg fri fra jobben på tirsdag og ble med Halvor på et uprøvd vann vi begge hadde trua på når det gjaldt godaurer. Satte oss ned på en tilfeldig plass, og begynte å sette ut stengene. Da jeg var igang med å sette ut tredje stanga, rasler det i bjeller, og det er klart for tidenes nybegynnerflaks. Etter litt typisk hardnøkking under hølet, får vi til slutt aure'n opp på isen. En strøken sak på 69 cm, og 3840gr. Ny pers på ørret, og for en fisk.

Første ismeitetur etter ørret, og satsing på ny lokalitet. Konge når slik gutsing gir resultater, hehe... For det er vel dette dere kaller gutsing? 15 minutters venting er jo egentlig ganske lenge[ :P ]

100220061546D8YVWFZJH2vwUxpyNr.jpg?67

Fin denna?

270120061030WPa3JEZtx7e2fZY9nO.JPG?87

Selvfølgelig settes slik ørret ut igjen[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVÆRT sexy fisk![8D]

Nydelig flekkemønster også, samt mer enn godkjent k-faktor.

Blir jo stor forskjell på de som vanligvis spiser insekter kontra fisk om vinteren. Ellers kudos for at den svømmer videre, men hadde hatt full forståelse for at andre hadde kakket den. Men i den størrelsen dukker jo spørsmålet om giftstoffer opp igjen.

Ellers er det vel nesten bare Mjøsa jeg kommer på der det regelmessig tas slik fisk på isen, så her har dere gjort hjemmeleksa mht location, og jeg tror dere skal bytte ut leppepomaden med superlim når det gjelder hvor ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.