Gå til innhold
Fiskersiden

215 måter å knekke stanga på ( + noen til ?)


Rolf.B
 Share

Recommended Posts

hadde litt for stor fart rundt en sving på sykkern og forhjulet mister grepet.... kunne ikke finne noen biter store nok til å si at det var en stang... snella fant jeg igjen men den hadde nesten knust helt!!! det var bare en billig europris stang og snella var av plastikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

343. Dytte stangtuppen inn i buska som kroken sitter fast i for så å prøve å riste kroen løs.

344. La stang ligge oppå grunnfòrbaggen i et område hvor det finnes grunnfórelskende sau, som blir totalt loca når de får snusen i godsakene. Mens du er ute i båt på swim-sightseeing, og ikke klarer å komme frem i tide føre skaden allerde er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

348. Legge stang i takboksen i stupmørke etter SØ fiske, 2 netter i løpet av en uke. 2 x 5cm kortere.

349. Pakke bunndelen og toppen fra 3-delt flogestang i tuben, for så hive bildøren igjen hvor midtdelen fortsatt står.

350. Sette flogestang mot bilen for så gjøre noe annet og retunere rundt bilen for å se hva som rammlet ned, mens en står på tuppen...

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skifte toppring på surf stanga. Bruke lighter for å varme opp tuppen, vrir og bender litt for uforsiktig og tuppen er løs....dvs TUPPEN er løs, men er fremdeles inni toppringen...

Så nå har 14 fots surfstanga mi blitt til ei 13 fot og 11 tommer lang surfstang...burde vel ikke ha så my å si den tommen...håper jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tidlig morgen i -86, tok ut en haspelstang fra Volvo st.vogn, Carbo 90, Vangen fulgte med (grom stang i den tiden, 1699 kr) . Jeg drylte bakluka igjen. Meldte forsikringsskade, men syns scenarioet var for dumt. Hadde vært på nattfiske etter s ørret uken før så jeg skrev at jeg falt langs elvebredden og stanga knakk! Fikk brev fra forsikringsselskapet som sa at forsikringen kun gjaldt under transport så hvis jeg hadde knukket den i en bildør e.l hadde jeg fått erstatning. Moral; ærlighet vare lengst.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen i -86, tok ut en haspelstang fra Volvo st.vogn, Carbo 90, Vangen fulgte med (grom stang i den tiden, 1699 kr) . Jeg drylte bakluka igjen. Meldte forsikringsskade, men syns scenarioet var for dumt. Hadde vært på nattfiske etter s ørret uken før så jeg skrev at jeg falt langs elvebredden og stanga knakk! Fikk brev fra forsikringsselskapet som sa at forsikringen kun gjaldt under transport så hvis jeg hadde knukket den i en bildør e.l hadde jeg fått erstatning. Moral; ærlighet vare lengst.........

Haha! Konge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360?. Jeg og en kompis skulle ut å denge etter gjedde med ny innkjøpt jerkstang, stor amerikansk pickup = Stor bak dør. OOPS hørte jeg og tuppen var knekt av.

361?. Jeg og samme kompis samme bil og samme stang Da-capo.

362. Ute å troller etter gjedde og får en skapanes fisk smart som en er tar jeg tak 20cm under toppringen for å lande gjedda KNEKK.

363. Ute å troller sammen med samme kompis som over og hva skjer jo tar tak i på samme sted som jeg knakk den forige stangen og vips måtte jeg handle enda en ny topp del (Dette har jeg greid tre ganger totalt merkelig at en aldri lærer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest Fisker'n fra Eik

Ledd meg bort her :D har bare knekt stanga ved bånnapp og pga tryning i steinura jeg :P Synes syns på en type jeg traff, han tryna i en skråning og knakk fluestanga ti 7-8 tusen, og uka etter skulle han på fluefiske i Finnmark...

Ledd meg bort her :D har bare knekt stanga ved bånnapp og pga tryning i steinura jeg :P Synes synd på en type jeg traff, han tryna i en skråning og knakk fluestanga ti 7-8 tusen, og uka etter skulle han på fluefiske i Finnmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

366.

4 år siden, Lakseåpninga i Stjørdalselva. Hadde cæmpa i en høl oppe ved Flora siden halv-åtte på kvelden. Grilling og kos og coinflip om hvem som fikk starte...meg seff.

Feit Phatagorva var klar.......schmæck?!?.....og der føyk 15cm av toppdelen ut i elva sammen med tuben og snøreklasen på første kastet...... HÆÆÆÆÆRLIG :wtf2:

Forøvrig mitt eneste stangbrekk etter vel 35 år langs kyst, elv og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

367: jeg hadde akuratt kjøpt meg en ny fenwick silverwing 10,6 5-25g, så skal jeg innover til noen kamerater for og fiske og dorjer litt på veien, fast fisk og ett mothogg og der blei stanga 5cm kortere.. fikk ny på reklamasjon

368 fenwick nr2 jeg ha fast fisk (SØ) og fighter den en liten stund, når jeg skal bøye meg ned for og håve fisken så glir jeg på fjellet og tryner, får ett skikkeligt røsk i stanga og vips så var den 10-15cm kortere :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.