Gå til innhold
Fiskersiden

Den nye store bildetråden


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Fint Thor, men hva skal du med all den himmelen? Kutt litt i topp, og du får et bilde mer konsentrert om motivet, nemlig slørete vann, fjellknauser og lykt.

Mvh Oz

Edit: Enig med Remy. Endel støy nederst i bildet... Kutt bittelitt der og B)

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nederst i bildet tror jeg bare rur og svaberg som "kommer igjennom" vannet..

Grunnen til at jeg har små mye himmel er vel av den enkle grunn at den var fin B) Samt at blåfargen på himmelen muligens er hovedmotivet ?

Ser litt ut som støy for meg...

Fin? Joa, men uinteressant. I alle fall for meg, jeg finner mye mer å se på i resten av bildet. Har vanskelig for å se for meg at en stor tom flate kan være hovedmotivet i et slikt bilde... Men for all del, helt opp til deg! :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig for å se for meg at en stor tom flate kan være hovedmotivet i et slikt bilde... Men for all del, helt opp til deg!

hehe, takker. Skal se om jeg ikke lager en ny versjon med litt mindre himmel

Støy ja, har du editert det? For mye sharpness?? Er støy i sundet, nederst og øverst i bildet. Man ser det godt

Støyen oppe ser jeg.. men er litt usikker på den i bunn, men shitt samma :lol: Og ja, det er editert. Og lurer på om det ikke fikk en dobbel dose med sharpness... som sagt, tester ut en ny versjon imorra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har investert i et nytt macroobjektiv og prøvde meg for første gang med det i dag.

krystallpaaeiner.jpg

Snøkrystaller som har lagt seg på noen barnåler på en einer. 1/500 f7,1 Canon eos350d med Canon EFS 60mm macro.

Her er et par bilder til av snøkrystaller som jeg tok i dag. Jeg er ikke helt i mål, men øvelse gjør mester påstås det... :)

snokrystall1.jpg

snokrystall2.jpg

Om noen kan gi meg noen tips til å forbedre disse snøkrystallbildene så er jeg takknemmelig for det! Bildene av disse snøkrystallene er tatt med samme utstyr som det første bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyyykt vanskelig og ta gode action bilder. Men her er et jeg ble noenlunde fornøyd med hvertfall.

Pentax istdl

18-55

lukkertid på 500

brennevidde på 18

blender åpning på 3.5

Si hva du syns.

Synes det er vel mye utbrent som tar oppmerksomheten, ellers vet jeg akkurat hvor vriene sånne bilder er, men har faktisk noen brukbare fra noen år tilbake. Det krever en del planlegging og også prøvebilder før man klaffer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var en tur ute for å ta ett og annet bilde idag....

130320072118cU4e2gnJsgXwmsg7Jn.jpg

Nikon D70

Tamron AF 11-18mm Asph.

1sek

f/16

200 ISO

ikke det beste bildet jeg har tatt, men det ble en spennede tur allikevel :)

130320072122hI3qJidaK3DI4efi6v.jpg

Jeg ble nemlig våt, sammen med kamera og sekk !! Hørte plutselig drønning bak meg etter å ha holdt på, nedforbi der bildet er tatt, en 10 minutters tid. Løfter instinktivt kamera før jeg snur meg, og der kommer den bølga. Beveger meg meteren bak til sekken med fotoutsyret og får akuratt tak i den før den blir tatt av bølgene! Snur sia til (gjett hvilken) og lar det stå til med sekk og kamera over hodet :lol: Kamera bir klissvått på baksia, og sekken rimelig fuktig innvendig. Men alt virker, det øverste bildet er nemlig tatt etter at jeg har tatt årets første "bad"

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.