Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på over 16 kg i Eidfjord


Erling
 Share

Recommended Posts

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lengden 105 cm får i hvertfall nåla til å bikke i fiskerens favør, men skulle gjerne sett noen bedre closeups gitt. Men fisken kan jo vise seg å være en ultrafeit hunnfisk av olaks også, eller en hybrid. Høres noe spesielt ut at fisken dykket ned til 100 meter, men meterne blir nok lange i kampens hete. Høres ut som en dramatisk fight også, så fiskeren har uansett fått en rå opplevelse, så får tiden vise om det blir diplom på veggen eller ikke.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved første øyekast ser dette ut som en sjøørret, og kanskje det er det også. I så fall er det jo nær en sensasjon. Men bildet er dårlig, og vi får vel avvente et bedre bilde før endelig dom avsies.

Sporden, halen og kroppsformen er typisk ørret, men sidene på fisken kommer dårlig frem, slik at man ikke ser prikkene, og det er vanskelig å se hvor langt bak kjevebeinet rekker. Kan dette være en hybrid?

blir spennende å følge saken videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai. Er ingen ekspert på området, men det ser ut som en sjøørret ja. Vanskelig å se på bilde. Syntes det var noe med overkjeven som så litt rart ut, men umulig å se på det bildet (i tillegg til skjerm og skrapdata på jobben). uansett utfall, tenker jeg fiskeren hadde rå opplevelse. Blir ultraspennende å høre dommen fra fagfolka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate !

Litt mindre skeptisk nå, etter å ha sett bildet. Ser unektelig ganske lik en s-ø bamse.

Merkelig glatt buk den hadde, som en torsk :D

Svært spesiell og utrolig fisk, uansett.

Dette skal bli moro å vite 100% sikkert hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert nøye bildet, men detaljene som jeg leter etter synes ikke så godt. Men jeg syns nå det er noe "rart" med den lørreten der - lengde kontra utseende....takk og pris så er det sendt inn skjellprøve. Og jeg er meget spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, om det er en sjøørret er det ihvertfall århundrets råeste fiskenyhet. VILCKEN fisk! :P

Det er det IKKE!

Men en svært sjeldent stor sjøørret er det i det minste, og garantert en fantastisk opplevelse for fiskeren! Krysser fingre for at det faktisk er sjøørret og soleklar ny norgesrekord på (sjø)ørret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det IKKE!

Men en svært sjeldent stor sjøørret er det i det minste, og garantert en fantastisk opplevelse for fiskeren! Krysser fingre for at det faktisk er sjøørret og soleklar ny norgesrekord på (sjø)ørret!

Hvilken fisk er "bedre" ?

I mine øyne bør det være en populær art som mangen fisker etter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser jo ut som en veldig stor sø ja!

Her er det til sammenligning bilder av noen kjente og ganske så store sø:

34272_s.jpg

14200g tung, 101cm lang og 66cm i omkrets fra Emån.

34273_s.jpg

15260g tung, 104cm lang og 64cm i omkrets fra Emån.

34274_s.jpg

15930g tung fra Rio Grande, Argentina. Står som verdensrekord flere steder.

34275_s.jpg

16300g tung, 108cm lang og 66cm i omkrets fra Danmark.

34276_s.jpg

18360g tung fra Emån i 1993.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske sikker på at det er ein oppdrettslaks!!! kroppsfasong, pigmentering og finnar tyder på oppdrett!! Bra å få opp slike fiskar, sikkert veldig moro å ha på kroken!!! :)

Lurar på kvifor ikkje fleire ser etter vaksinemerke når dei er usikker på kva det er!!??

Endret av Arne R.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser disse ekte varene fra Emån etc. så er det liksom ikke noe tvil. Vi ser tydelig at dette er ekte vare !

Så skepsisen henger fortsatt tydelig i. Lett å ta av når slike tas opp.

Jeg rangerer ihvertfall en ekte s-ø på over 15kg. som det råeste innen fiskeverdenen :)

En laks på over 25kg. kan ikke måle seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut for at noen har gått i laksefella igjenn.....

Vil ikke avfeie Sjøørret teorien, men..................nja ................SKEPTISK.

(O-laks er det første som slår meg, men bildene er som vanlig "ræva" )

Det er riktig å være skeptisk, men gud så deilig det er å være naiv og virkelig håpe på noe også. Skulle det vise seg at det er en sø, må du spise noe. Kanskje ikke hatten din, men NOE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.