Gå til innhold
Fiskersiden

Er det no galt med FS? Har det tapt seg?


Bunker
 Share

Recommended Posts

For meg så fremstår FS bl.a som nordens største kunnskapsbase for kystmeite og man finner intet fora med større diversitet ang. kunnskap enn her inne! Pga fettfinnefetisj og begreset mobilitet\likviditet har jeg (heldigvis) unngått meitekjøret enn så lenge...

Som 98% fluefisker er det begrenset hvor mye nytt man lærer eter et par år her inne, men jeg ser og leser med vellyst den "nye" SØ tråden med herlige gærninger og alt av fangstrapporter med stor iver :P

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser att forumsklimatet fortfarande diskuteras.

Moderatorerna har en svår balansakt ibland. För hårt styrt så blir det ointressant och för slött styrt så blir det oxå ointressant.

Nykomling kanske ska ha en prövotid, som innehåller flytväst och munsköljning. Med andra ord lite större tolerans på "dumma" frågor men samtidigt skarpare straff vid olämpliga ordval eller personangrepp.

Ett forum ska innehålla utrymme och uppmuntra för oliktänkare, då blir det mer levande. Något forum jag nyttjar har moderatorer som aktivt

eftersträvar och vill ha brukare som går mot strömmen.

(Någon kanske skulle placera mig bland dem)

MVH Scanner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har sluggerene tatt ferie? Mistet sjøl litt av lysten å skrive etter å ha lest noe av det som er skrevet her.

Tross alt tar det litt tid å være aktiv her, så bidragene blir overskygget av noen få ting.

Men forhåpentligvis kan jeg levere fangstrapport i løpet av helgen og ha noen skrytebilder i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som noen andre skriver så har fiskersiden vært iferd med å bli en ren meite side. de siste 2-3 årene har det tatt helt av, til glede for noen og ikke fullt så mye glede for andre. selv er jeg fluerfisker og fluebinder så det er begrenset hvor mye interessant jeg kan lese på dette forumet. de fleste andre fluefiske interesserte "rømte" til andre forum hvor fluefiske var mer prioritert, meg selv inkludert. nå har jeg etter en lang tids fravær vendt tilbake. da jeg først ble medlem (husker ikke når, men det avr ganske tidlig) var det utrolig mye spennende å lese her. delvis fordi jeg var fersk innen endel temaer og mange ting innen temaet var generellt nytt for ganske mange og da ble det mange diskusjoner. og jeg har lært mye fra denne siden, det skal sies..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som noen andre skriver så har fiskersiden vært iferd med å bli en ren meite side. de siste 2-3 årene har det tatt helt av, til glede for noen og ikke fullt så mye glede for andre. selv er jeg fluerfisker og fluebinder så det er begrenset hvor mye interessant jeg kan lese på dette forumet. de fleste andre fluefiske interesserte "rømte" til andre forum hvor fluefiske var mer prioritert, meg selv inkludert. nå har jeg etter en lang tids fravær vendt tilbake. da jeg først ble medlem (husker ikke når, men det avr ganske tidlig) var det utrolig mye spennende å lese her. delvis fordi jeg var fersk innen endel temaer og mange ting innen temaet var generellt nytt for ganske mange og da ble det mange diskusjoner. og jeg har lært mye fra denne siden, det skal sies..

Ja, over dobbelt så mange innlegg på fluefiskefora som på meite og kystmeite tilsammen er jo et klart bevis på at her er det ikkeno fluefiske...

Mvh Oz

EDIT: Ellers er du, som andre tidligere, inne på noe vesentlig. Forumet fører veldig ofte til en enormt bratt læringskurve for nybegynnere. Så, etter en stund, begynner kurven å flate ut. Man får til slutt mer ut av å faktisk fiske enn å lese på nettet :D.

Samtidig må man huske på at på et forum må man gi og ta. Det er dårlige forumbrukere som kommer, suger til seg og stikker uten å gi noe tilbake. Uten at jeg sier at du gjør det Erik, du har da delt broderlig med deg av fluene dine. Tommelen opp til deg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig må man huske på at på et forum må man gi og ta. Det er dårlige forumbrukere som kommer, suger til seg og stikker uten å gi noe tilbake. Uten at jeg sier at du gjør det Erik, du har da delt broderlig med deg av fluene dine. Tommelen opp til deg for det :o

Ikke glem Oz at folk er forskjellig. Noen synes kanskje rett og slett ikke at de har så mye å tilføre, noen vegrer seg, noen..... vi er ikke like og det må vi bare godta :D Jeg har ikke bidratt så mye positivt og det er ikke for det jeg ikke vil, men fordi jeg akkurat nå ikke syns at jeg har så mye å bidra med. Antall fisketimer må lide for sinnsykt mye annet, og mer blir det men det får vi komme tilbake til senere... kanskje er jeg så heldig at jeg får kikket på stengene i kjelleren neste år.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem Oz at folk er forskjellig. Noen synes kanskje rett og slett ikke at de har så mye å tilføre, noen vegrer seg, noen..... vi er ikke like og det må vi bare godta :D Jeg har ikke bidratt så mye positivt og det er ikke for det jeg ikke vil, men fordi jeg akkurat nå ikke syns at jeg har så mye å bidra med. Antall fisketimer må lide for sinnsykt mye annet, og mer blir det men det får vi komme tilbake til senere... kanskje er jeg så heldig at jeg får kikket på stengene i kjelleren neste år.... :)

Klart det, og det er selvsagt helt ok at folk ikke føler de har veldig mye å bidra med. Mitt poeng, hvor dårlig det enn kom frem ;), er at når man har holdt på så lenge at man føler man har lært så mye man kan, og da lært mye fra forumet, er det andre alternativer enn å si "Takk skal dere ha gutter, nå har jeg fått så mye ut av dette forumet som jeg kan, og har lært veldig mye. Nå stikker jeg." Man kan bli værende, og dele av den kunnskapen man selv har fått ved å være medlem av forumet.

Jeg respekterer at mange føler de ikke har mye å bidra med, men enkelte burde kanskje prøve litt oftere. Uten at alle skal tvinges til å gjøre det.

Etter min mening blir et forum aldri bedre enn sine brukere, og dette er i aller høyeste grad et bra forum. Mye kan bli gjort annerledes, ikke alt er perfekt, men jeg mener mye av den kritikken som kommer ikke treffer helt blink. Ikke dermed sagt at man ikke skal ta til seg noe av det, man bør alltid etterstrebe å bli bedre på det man driver med. Enten det er fisking eller forumbruk :o

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, og det er selvsagt helt ok at folk ikke føler de har veldig mye å bidra med. Mitt poeng, hvor dårlig det enn kom frem :o, er at når man har holdt på så lenge at man føler man har lært så mye man kan, og da lært mye fra forumet, .........

Mvh Oz

OK, vi er enige, ingen tvil om det.... :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.