Gå til innhold
Fiskersiden

Er det no galt med FS? Har det tapt seg?


Bunker
 Share

Recommended Posts

Jeg er helt enig at forumet ikke bare er til for koseprat. Konstruktiv kritikk er aldri galt, og noen klarer ikke å ta denne uten å krype milesvis ned i skyttergrava, og det er synd.

Jeg mener FS kunne vært enda bedre, og at antall fangstrapporter kunne vært enda større.

Jeg skulle ønske det var flere diskusjoner rundt både behandling av fisk, og kakking av fisk. Jeg har starta flere av dem. Det er vanskelig å diskutere siden noen alltid skal bli så aggresive. Det beste forsøket på lenge var vel denne tråden om behandling av bruskfisk som ble veldig bra.

quote]

Ja vil lærer altid noe her inne Men det er ikke altid den Konstruktiv kritikken kommer i en almimelig høfflig tone.Det er det jeg ønsker at en tar litt hensyn til fangst mann, og jeg har poengtert det i andre tråder at en bør kikke litt på antal poster og hvor lenge en har vært her inne.

Har ingen problemer med og få tyn eller gi tyn til de jeg kjenner så fremt det er berettiget men og hakke løs på vilt fremmede som knapt har 20 poster neppe.

Har bedret meg selv mange hakk etter jeg begynte her inne(det er lenge siden).

FS værmelding:

Håper på godt fiske vær slik at antallet fiskeraporter stiger og antallet gode tilbake meldinger stiger opp mot nye høyder og at vi lærer og håntere fisken bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye av grunnen til at man syntes FS taper seg er vel rett og slett at man har utviklet seg mye selv. Jeg var veldig aktiv tidligere, også i testforumet for å si det slik. Men etter å ha vært aktiv her i flere år blir man på mange måter "mettet". Man har fått svar på uttallige spørsmål, og teoretisk er "sekken" mye fullere nå. Det blir for enkelt å skylde på forumet når den egentlige årsaken i mange tilfeller nok er en selv.

Personlig savner jeg sleivsparkene til Thor, syntes den karen i aller høyeste grad hører hjemme på forumet. Eller så kan jeg vel også benytte anledningen til å oppfordre StåleG til å bli litt mer aktiv, alltid trivelig å lese kommentarene til den karen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig savner jeg sleivsparkene til Thor, syntes den karen i aller høyeste grad hører hjemme på forumet. Eller så kan jeg vel også benytte anledningen til å oppfordre StåleG til å bli litt mer aktiv, alltid trivelig å lese kommentarene til den karen:-)

Jøss, så hyggelig! Får se på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen ekspempler på disse kommentarene som får folk til å stikke av ? Medlemsmassen bare øker og øker, det er flere og flere nye aktive brukere..

ThorEH 12.09.2007, 21:18 Post #132

Rovfisker & Grinebiter

Gruppe: Medlemmer

Poster: 11.668

Medlem fra: 15.05.2004

Fra: Karmøy, Norway

Medlem nr.: 7

Med tanke på signaturen din, så er jeg litt usikker på hvem som har trukket nisselua litt vel langt ned...

--------------------

mvh

Thor E Håkonsen

"Thank you God! Thank you so bloody much!!!"

Dette er vell en kanidat eller?

Disse må unngås(av meg og) av mods og "veteraner" her inne.

:rolleyes:

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Med tanke på signaturen din, så er jeg litt usikker på hvem som har trukket nisselua litt vel langt ned...

--------------------

mvh

Thor E Håkonsen

"Thank you God! Thank you so bloody much!!!"

Om det er sitatet du siktar til, er vel dette eit av John Cleese sine legendariske utbrot i "Hotell i Særklasse". Denne typen sitat finst det vel fleire av her på forumet, med andre ord "vanleg praksis".

Forøvrig bør denne diskusjonen ikkje handle om enkelt medlemmar, men haldast på eit generelt nivå. Om ikkje kjem ein vel i det uføret som fleiret har påpeikt tidlegare i tråden, noko som ikkje vil tene debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Thors kommentar: "Med tanke på signaturen din, så er jeg litt usikker på hvem som har trukket nisselua litt vel langt ned..." Han sikter til, ikke "Thank you God! Thank you so bloody much!!!", som er Thors signatur. Thor kommenterer en annens signatur, en signatur som nå er endret. Forøvrig er det et dårlig eksempel, da kommentaren til Thor kom som et svar på en annen og like krass kommentar. Mye som blir for drøyt når man tar det ut av sammenhengen.

Næh. Fremdeles ikke overbevist.

mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Thors kommentar: "Med tanke på signaturen din, så er jeg litt usikker på hvem som har trukket nisselua litt vel langt ned..." Han sikter til, ikke "Thank you God! Thank you so bloody much!!!", som er Thors signatur. Thor kommenterer en annens signatur, en signatur som nå er endret. Forøvrig er det et dårlig eksempel, da kommentaren til Thor kom som et svar på en annen og like krass kommentar. Mye som blir for drøyt når man tar det ut av sammenhengen.

Næh. Fremdeles ikke overbevist.

mvh Oz

Ja akkurat nei. Det er jo slike ting som ikke bør skje(min mening). Ei heller blande seg i andres "feider". Dette er ikke tatt ut av noen sammenheng. Da det linkes direkte er det greit(oversiktelig) å se sammenhengen. :lol:

Enig at dette burde holdes til det generelle nivå. som vist ba "han " om det selv. :D

Ellers håper jeg en slik tråd kan vere en pekefinger til "noen av oss" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat nei. Det er jo slike ting som ikke bør skje(min mening). Ei heller blande seg i andres "feider". Dette er ikke tatt ut av noen sammenheng. Da det linkes direkte er det greit(oversiktelig) å se sammenhengen. :D

Enig at dette burde holdes til det generelle nivå. som vist ba "han " om det selv. ;)

Ellers håper jeg en slik tråd kan vere en pekefinger til "noen av oss" :rolleyes:

Enig i det, men dette er ikke et eksempel på å skjelle ut nykommere fordi de har gjort noe feil. Dette er en diskusjon/krangel/munnhuggeri (egentlig hårsplitting ;)), og i ditt innlegg var det ikke med noen link til tråden, og således mener jeg sitatet er tatt ut av sin sammenheng. Jeg er enig i at temperaturen av og til blir litt høy, men dette er med på å friske opp forumet, og er ofte sabla artig å sitte og lese :lol:

En annen ting jeg reagerer litt på er det du sier med "andres feider". Det som skrives her skrives i et åpent forum, hvor alle kan gå inn og lese og kommentere. Her har man ingen private feider, de kan foregå på PM.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fleire som sitter i glashus og kastar stein.

Villlaks, her er et av dine utbrudd:

:rolleyes: Tenk at en kan mene slikt. Høyaktuelt nå i disse rømningstider. Selv legger jeg en slikt "syk " påstand i skuffen for "flåsete oppgulp". Håper du får båten full i fjøslaks i helgen.

Fra denne tråden:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=28816

Slike utsagn kan ein spare seg for når ein ikkje kjenner personen og hans standpunkt, noko som er heilt tydelig i denne tråden. :lol:

Endret av Helge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, men dette er ikke et eksempel på å skjelle ut nykommere fordi de har gjort noe feil. Dette er en diskusjon/krangel/munnhuggeri (egentlig hårsplitting ;)), og i ditt innlegg var det ikke med noen link til tråden, og således mener jeg sitatet er tatt ut av sin sammenheng. Jeg er enig i at temperaturen av og til blir litt høy, men dette er med på å friske opp forumet, og er ofte sabla artig å sitte og lese :D

En annen ting jeg reagerer litt på er det du sier med "andres feider". Det som skrives her skrives i et åpent forum, hvor alle kan gå inn og lese og kommentere. Her har man ingen private feider, de kan foregå på PM.

Mvh Oz

"Feider" Tolk ordet som du vill. Ellers enig att disse"feider+++" bør fåregå PM. ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------- Helge s: Ja eg(blant fler sitter i glashus) som skrevet over inkluderer jeg meg selv. :rolleyes:

Tar selvkritikk på uttalen i det du ref. til. Litt unskyllende er at du er veteranen her inne og eg er rævadilteren. :o Og det er her kjernen ligger. Tenk over hvem man svarer til. Den harde kjerne her inne er de minst utsatte. Husker jeg ikke helt feil "trakk " du meg Vitende/Uvitende. Med mitt" noe" annstrengte forhold til dagens fjøsrøkting følte eg at": det er bedre med fjøslax enn ingen lax" var "far off" noe som du sikkert hadde i bakhode(pittelittegrann;-) ) når du svarte. ;)

Så der er vi enig: Tenk hva du svarer og til hvem. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor postar du ikkje?

1. Likar å berre lese

2. ThorE er for krass

3. Oz er for krass

4. Har ikkje noko å bidra med

5. Har lyst, men tør ikkje

6. Er redd for å stave ord feil

7. Blydonkern er tilbake

8. For mykje internhumor (som til dømes pkt 7)

9. Er generelt redd for å tråkke feil

10. Har ikkje fotoapparat

11. Er ikkje interessert i fisking

12. Forumet er teit

13. Har alle lov til å skrive det dei vil?

14. Kor er posteknappen?

:)

Prøvde på noe lignende men den ble stengt kjappt gitt den var dåg mer direkte og proveserende.

Noen som lesde den tråden foresten?

Liten konkuranse i all venskaplighet .Hvem er kjapest til og finne den og legge link til tråden min?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=29633&hl=

Forøvrig enig med Espen der, utgangspunktet blir feil men temaet er interessant. Leser med interesse denne tråden men ønsker ikke blande meg inn da jeg tror det kommer mer ut av den om jeg(vi) lar dere diskutere i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kåringen" du var ute etter var egentlig å stemme på hvem som gjør forumet til et lite trivelig sted og sånn direkte personifisert avstemming kunne vi ikke stå for.

Ellers ser jeg Chironomus' innlegg mer som et humorinnspill enn hva vi kanskje lager avstemming av, men det er ikke utenkelig. Og om vi gjør det så blir nok navn fjernet selv om jeg ikke er det minste redd for at minst 2 av de navngitte har ryggrad til å blir stående med navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ta diskusjon/krangel på PM?

Der blir ting mer direkte og kanskje burde det være en moderator som kan skille dem på et tidlig stadie.

Det finnes nok av politi her, så de ulykkelige vil alltid få hjelp hvis ting går litt hardt for seg.

Selv om man får pryl, så er jo man velkommen uansett. Gamle slag burde ligge i fred.

Noen poster er nok ment for å "mobbe" gamle bekjente og ikke for å informere om rikets tilstand. :lol:

Litt sjakk skjerper jo hjernen, så et parti med velvalgte ord gjør at man kan dra litt på smilebåndet av andres og sine egne kommentarer.

Noe jeg ser som litt irriterende er når folk poster uten å følge opp sine egne tråder eller kommer med feedback på hjelp de har fått.(fiskerelatert)

All info er faktisk til hjelp for noen. Dette kan faktisk generere nye tråder. Noe som burde være til stor hjelp for FS som info kanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ser som litt irriterende er når folk poster uten å følge opp sine egne tråder eller kommer med feedback på hjelp de har fått.(fiskerelatert)

...tok meg den friheten å klippe vekk litt jeg - håper det er ok?

Her "syndes" det veldig - av meg, deg og de fleste andre. Og jeg tar meg den friheten til å opprette en paralelltråd for løsningsforslag til dette og øvrige ting som nevnes her, men om det er noen god idè gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, krangler og litt opphetede diskusjoner kan fint tas på forumet. Så lenge ingen lever i den villfarelse at noe man poster i et offentlig forum, hvor hvem som helst kan komme inn og lese og kommentere, er noen personlig og intern diskusjon. Det man skriver må man forvente at alle kan komme til å kommentere, kritisere eler applaudere. Vil man på død og liv ha en intern feide, må den tas på PM, i det den dukker opp i forumet er den ikke intern lenger.

Jeg har tommel opp til alt av småkrangling og kjefting jeg, artig å delta i, enda morsommere å lese (da helst med en diger pose potetgull, litt dip og en kald øl til).

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har FS gitt meg en del. Jeg har truffet noen personer som gjorde det mulig for meg å bli litt interessert i kystmeite (takk til blant annet Karleif, Øystein, Kim Andre med flere). Jeg har fått takk i steike flotte fluer (takk til RoarV og ErikR) som var med på å skaffe meg min første fluelaks. Har fått noen tips blant annet i forhold til vald og fluefiske (takk til mange). Vinteren har blitt kortere og lengre.... (takk til alle på FS).

Men jeg har vurdert noen ganger å "melde" meg ut. Føler litt på at det er en "fast gjeng" som kjenner hverandre godt her inne og den er det ikke lett å bli "venner" med. Nå hadde det sikkert vært mye enklere hvis jeg hadde hatt muligheten til å fiske og reise mer....

De personene som blir nevnt i denne tråden som "bad guys" er ikke de jeg har tatt meg nær av, tvert imot (noen andre derimot har sett rødt når mitt nick kommer opp....). Du ser etter hvert at det er engasjementet både for samfunn, fisking m.m. som gjør at de (såkalte bad guys i denne tråden) er så rødglødende i mange av sine svar (tror jeg).... men for de ikke har sett svar og tråder fra disse tidligere så kan det nok føles på en annen måte.

Og det bringer meg over på det siste. Ta imot nye personer på en annen måte. Kom heller med velmenende råd og har du PMS - trekk pusten tell til ti og lese svaret ditt en gang til før du poster den!

Det vi alle bør tenke på (inkludert meg) er hva vi faktisk kan få oss til å skrive på et sted som denne. Både av opplysninger vi gir ut og hva vi skriver.... er litt sjokkert av noe av det jeg selv har gitt ut og skrevet!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har vurdert noen ganger å "melde" meg ut. Føler litt på at det er en "fast gjeng" som kjenner hverandre godt her inne og den er det ikke lett å bli "venner" med. Nå hadde det sikkert vært mye enklere hvis jeg hadde hatt muligheten til å fiske og reise mer....

De personene som blir nevnt i denne tråden som "bad guys" er ikke de jeg har tatt meg nær av, tvert imot (noen andre derimot har sett rødt når mitt nick kommer opp....). Du ser etter hvert at det er engasjementet både for samfunn, fisking m.m. som gjør at de er så rødglødende i mange av sine svar (tror jeg).... men for de ikke har sett svar og tråder fra disse tidligere så kan det nok føles på en annen måte.

;) klappklappklappklappklappklappklappklappklappklapp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, krangler og litt opphetede diskusjoner kan fint tas på forumet. Så lenge ingen lever i den villfarelse at noe man poster i et offentlig forum, hvor hvem som helst kan komme inn og lese og kommentere, er noen personlig og intern diskusjon. Det man skriver må man forvente at alle kan komme til å kommentere, kritisere eler applaudere. Vil man på død og liv ha en intern feide, må den tas på PM, i det den dukker opp i forumet er den ikke intern lenger.

Jeg har tommel opp til alt av småkrangling og kjefting jeg, artig å delta i, enda morsommere å lese (da helst med en diger pose potetgull, litt dip og en kald øl til).

Mvh Oz

Begynner ikke tastaturet ditt å bli rimelig grisete?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.