Gå til innhold
Fiskersiden

"Fjellslukar", kva er din favoritt?


lakselorden
 Share

Recommended Posts

kobber og rød, som så mange har anbefalt er også en av mine favoritter.

men jeg synes ikke at sluker veier så mye, at jeg ikke ville tatt med et greit utvalg på fjelltur.

har mange ganger opplevd at fisken i et vann biter som "gale" på en type sluk, men ikke på "favorittene". så mitt råd er å ta med seg et utvalg. heller godt utrustet en fiskeløs?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesial, Mepps str 1,2,3 og Panther martin som nevnt tidligere er selvfølgelig slagerne.

Når det gjelder wobblere fra land har jeg sykt bra erfaring med rapala countdown. Fisk den med en stang som er stiv nok til å gi wobbleren litt mer bevegelse.

Ellers testa jeg den letteste morild sluken i fjor, og den ga sinnsykt bra uttelling den og.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kobber og rød, som så mange har anbefalt er også en av mine favoritter.

men jeg synes ikke at sluker veier så mye, at jeg ikke ville tatt med et greit utvalg på fjelltur.

har mange ganger opplevd at fisken i et vann biter som "gale" på en type sluk, men ikke på "favorittene". så mitt råd er å ta med seg et utvalg. heller godt utrustet en fiskeløs?:-)

Jeg får mer fisk ved å ha færre sluker. Da kan jeg konsentrere meg om fisken istedet for slukesken.

Har spesial i tre farger, to typer spinnere og noen sildesluker. Tar aldri med mer en en uprøvd sluk på langtur.

Nye sluker testes stort sett ut i overbefolkede vann.

Ofte er det viktigere å rett størrelse på sluken en rett farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mer fisk ved å ha færre sluker. Da kan jeg konsentrere meg om fisken istedet for slukesken.

Har spesial i tre farger, to typer spinnere og noen sildesluker. Tar aldri med mer en en uprøvd sluk på langtur.

Nye sluker testes stort sett ut i overbefolkede vann.

Ofte er det viktigere å rett størrelse på sluken en rett farge.

Kloke ord.

Jeg pleier holde meg til spesialen i kobber/rød og et par panther martin-spinnere. svart med gule prikker er favoritten, men rød med gule prikker og gul med røde prikker har også levert mye fisk der jeg pleier å fiske.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.