Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst rapporter fra Gutta Boyz.....


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja.

Mye fin fisk, og tydeligvis et bra bett :lol:

Jo bra dette men ikke så bra og begynne og rense fisk etter 24.00 når du har 33 fisk og har en 40 min kjøre tur hjem og opp på jobb dagen etter....

Bilde113.jpg

Torsk på 610gr tatt ved Svelvik strømmen

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye god mat og godt agn der. Kom den abboren også helt der ute fra, eller annen tur?

Den abboren ble tatt ved Båt havna på Gjerdal på en annen fiske tur.. Det er masse abbor, mort og små ørret som holder seg utenfor siv områder, gjerne i kanten der det er tang mot dypet. Og mange slike flotte plasser på Gjerdal. Bare spørre om plassene så kan jeg vise deg. Tatt abbor der på over 700 gr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi ute på oppdrag fra meg selv.... I hagen hjemme har jeg en stor dam som tideligere har vært vannings dam til åkere på gården... Denne har vi hatt ørret i før for mange år siden som gikk fint.. Men de klarte ikke formere seg siden de ikke hadde noen sted og yte... Så i går tok vi stanga fatt for og finne abboren i drammensfjorden og ta abboren og slippe ut i dammen...

Bilde049.jpg

Først dukket denne opp.

Bilde0401.jpg

Henning catchet en fin liten ørret til samlingen

Bilde042.jpg

Transporterte de i denne bøtta som gikk fint

Bilde002.jpg

Det ble 3 abbor og en liten ørret i dammen i går

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dammen jeg setter dem ut i....

Og hvis dere lurer hva som sprenges på brygga er det ett egg som vi tok bilde av når vi skøyt på det..

Tøft???

IMG_3839.jpg

Fett bilde

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder og fin fangst.

Bor du i nærheten av Kasut ? (Det vannet hvor man kan fiske ,solabbor,karpe,suter,stingsild og ørret)

Er det fortsatt stingsild der ?

Så du hadde fisket ved Svelvik,er det fortsatt like mye ål i elva utenfor Svelvik ?

Hei jo takk for det.... Og hvis du vil fortelle meg hvor disse 2 plassene ligger/er så skal jeg hjelpe deg finne det ut jeg.. Spesielt intressert i den elva du prater om...

Skal ut og fiske nå om 2 timer. Skal ut i båt utenfor tofte på en sjokk ryddig plass..... hvor det er garantert fisk.. Bare det ikke bølger for mye... Så fangst rapport vil bli levert til dere så fort jeg får tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jo takk for det.... Og hvis du vil fortelle meg hvor disse 2 plassene ligger/er så skal jeg hjelpe deg finne det ut jeg.. Spesielt intressert i den elva du prater om...

Skal ut og fiske nå om 2 timer. Skal ut i båt utenfor tofte på en sjokk ryddig plass..... hvor det er garantert fisk.. Bare det ikke bølger for mye... Så fangst rapport vil bli levert til dere så fort jeg får tid..

Ok.Sender deg PM. Med Veibeskrivelse.Så du får lese meldingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Sender deg PM. Med Veibeskrivelse.Så du får lese meldingene dine.

Har desverre ikke rukket og komme meg til sol abboren i helga men har fått vært ute i båt etter makrell og torsk.... Ble ny art på meg i helgen og ikke så rent liten en heller til og være av det slaget.. Oppdateringer med bilder kommer på mandag... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringer fra helga:

Etter en rask grilling på Rødtangen kastet jeg, Ole Morten og damene loss med "skipet" Pioneer 15 og satte kursen mot Saltskjær uten for svelvik..

Sola skinte og fjorden virket helt død... Plutselig får søstern napp og sveiver inn og hører ett mega hyl fra begge jentene.. De hadde fått Horngjell på kroken..

Bilde056.jpg

Så plutselig kom vi midt i en makrell stim og kokte rundt båten...

Tok noen nice makrell og tok først denne pene:

Bilde0581.jpg

Like etter på satte jeg ny personlig rekord i makrell på 520 gram.

Bilde061.jpg

Ble en god del små torsk og sei oxo men dette ble fangsten denne kvelden:

Bilde060.jpg

Oppdatering Lørdags morgen på mørengrunna:

Vi startet fiske ved 0900... BLikk stille og ikke ett eneste napp... Det regnet og fish finderen min fant ingenting...

Så endelig napp, denne dro godt og ville tydeligvis ikke opp i båten våres... Så i vannskorpa ser jeg...Jesss! ny art på meg. Og ikke så rent liten en heller ut i fra hva jeg har sett av disse.. Og stygg er den med Paris HIltons botinox lepper

Bilde062.jpg

-Noen som vet hva denne kalles? Og er detter noe stor fangst?

Utover morgenen får vi masse små torsk som vi slapp ut igjen..

Bilde064.jpg

Bilde072.jpg

Her Henning og Ole morten

Så endelig begynte stanga til Ole morten og bøye seg...

Bilde066.jpg

Og vekta blir:

Bilde067.jpg

VI er litt oppfinnsomme på Turen så midt fjords i en Pioneer 15 slår vi opp en SJokk rød parasoll som faktisk ikke er noen dum idee... Selv om det ser nok litt snålt ut for de som kom kjørene forbi..

Bilde068.jpg

Noen fisk ble det men ikke noe og skryte av..

Bilde0692.jpg

Bilde076.jpg

Så slutt på morsom våt tur utenfor Tofte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, med tanke på salamander og sånt. Og andre sårbare amfibier, som frosk. Og innsekter. Av de tusentalls vannlevende insektene og bløtdyrene vi har i Norge er flere hundre av de på rødlista. Det betyr at de er truet, og utsetting av rovfisk vil potensielt ha en negativ innvirkning. Flytting av fisk er vel ikke helt lovlig heller, uten først å ha innvilget søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, med tanke på salamander og sånt. Og andre sårbare amfibier, som frosk. Og innsekter. Av de tusentalls vannlevende insektene og bløtdyrene vi har i Norge er flere hundre av de på rødlista. Det betyr at de er truet, og utsetting av rovfisk vil potensielt ha en negativ innvirkning. Flytting av fisk er vel ikke helt lovlig heller, uten først å ha innvilget søknad.

Godt det er noen som tenker på de mindre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.