Gå til innhold
Fiskersiden

Mandalselva 2009


cd913cd913
 Share

Recommended Posts

Var selv ut å fiske årets første laksetur i går, og selvfølgelig klarte og miste en på rundt 2-3kg. Da er visste mye fisk i elva for tida, og flere for en del laks.

Jeg bare håper at det skal bli flere på meg fremover.....

Nydelig fisk asmund, bare litt missunlig tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(..) dette er det meste ekstreme jeg noen gang har gjort med fiskestang ,uten tvil!!! på det verste holder jeg stanga i munnen mens jeg drar meg fram etter røttene på noen oretrær og tenker i mitt stille sinn , at dette er tåpelig å nesten risikere livet for en fisk på et par kilo.. (..)

he he, grattis med fantastisk sjøørret Asmund! Dette er risikosport skjønner jeg. Men er det det mest ekstreme du har gjort med fiskestang? Jeg mener da å huske en fight med ei malle for noen år tilbake som jeg vil vurdere som relativt ekstrem. Da var det jo flere ganger bare på nippet at du ikke bli røsket på hue og ræva uti fra "High bank" og rett ned i Segres gjørmete vann... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare slik at fisken ikke alltid er der man vil. Går det lite fisk opp i sone 3 så gjør det bare det. For laksen spiller det ingen rolle, den kommer nok tidsnok til gyteplassene. Det er Laudal kraftverk som er den virkelige barieren.

Men, det er som jeg har sagt tidligere en rekke negative sider ved reguleringa bla en type vannføring som gjør at visse steder i løpet av fiskesesongen (vel å merke) ikke stimulerer til oppvandring.

Kan jo ikke klage over for lite vann i år!

Har jo falt bra med vann og de uregulerte elvene har vært svært så fine å fiske i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ser på vannføringa de siste to ukene så tror ikke jeg laksen merker t"vanntrykket " ut fra tunellen på Laudal,

siden det bare er et råk ned det gamle løpet så tror jeg mesteparten av laksen vil søke seg mot "renna" og når vannføringa synker til et nivå der det er nulig å gå videre opp så gjør den det.

At Haugefossen bremser fisken på høy vannføring har jeg ingen tro på, ivertfall ikke fisk over 3kg, mulig de minste svelene vegrerr seg, men om man ser på kulpene som blir danna på holmesland sida av haugefossen, så er det bare som ei naturlig laksetrapp hele veien opp, og det spretter sveler og laks i bøtter å spann oppe på brekket og vider opp på Hauge D på 100m3, tror faktisk fisken sliter mer med strykene opp mot grensa til sone3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men det er iallefall ikke kommet opp noe ny fisk i sone 3 (og iallefall ikke i sone 4) 4 bekjente i sone 3. Så det må jo være en sammenheng med at den ikke kommer oppe et sted, siden alle sier det er observert mye fisk i sone 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som fisker der oppe nå da?..... Fiskerne damper bort med en gang elva stiger over 70-80 kubikk....

Jeg var oppover å kikka sist den var stor, ikke en eneste fisker å se i sone 3 der jeg kikka, det spratt da en og annen laks også....

Hoved problemet ser for meg ut å være at fiskerne ikke evner å omstille fisket sitt til flomelv, det er enklere å klage på at det ikke er fisk, enn å sette på en synk 4 klump på fluestanga... :D

Det var på synk 2-3 og 4 fiskene ble tatt på holmesland da vi var der på ca 90 kubikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det ikke "makrellfiske" jeg er ute etter i elva, tenk hvor kjipt det hadde vært å bare kunnet stikke nedom og lugge opp fisk..... Opplevde slikt i lygna en gang da det var flom jeg jeg ble bedt bort av en kompis, fikk jo helt avsmak jo..... Vi dro opp 3 stk. på kvarteret............og elva var tjokafull av ivrige flomfiskere.... Nei takk....

Om det tar tid å få fisk, ja så får det bare ta tid.... Er jo selve omstendighetene før og rundt taket som teller, selve opplevelsesaspektet og jaktingen, og hadde folk giddet å fiske sone 3 fremfor å gi opp når alle godplassene ikke lenger er åpenbare fiskesteder, ja så hadde en vel fått fisk før eller siden... Har fått fisk ii sone 3 jeg, har hatt på og mistet og har møtt flere som både har sett og kjent fisk. Er det mat en er ute etter så lønner det seg nok utvilsomt å shoppe alternativt på rema 1000.....

Tror verken jeg eller Aasmund vlle byttet bort tiden vi brukte før fisken hans til slutt satt på en av turene våre..... bar et strekk til før vi gir oss, og så paaang.... Det er da det er gøy, når en endelig finner frem til rett medisin. Tror det samme er tilfellet i sone 3- Må gjøpre noe annet enn hva en pleier og ikke minst bruke tiden i elva fremfor på dataen og være frustrert. Har jo møtt på gamlefiskere i sone 3 som allerede har kastet inn håndkleet og konkludert med at laksen er borte...... Makan....

Men nå skal jeg på elva en tur, har vært på sjøen og fått nok av makrellen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja nja, det du beskriver skjer en sjelden gang i lygna, men ikke i år. Jeg er forøvrig helt enig med deg, det er jo mere gøy når det er et stykke mellom fiskene. Men i år finnes det ikke fisk . hverken i sone 4 eller lygna. noen slengere blir tatt, men de som vanligvis tar mye fisk har såvidt kjent fisk. Ja det fiskes mye. Alle hølene blir fisket en eller flere ganger i døgnet av en mafia.

Og Ja dette er folk som kan fiske....

At haugefossen er et hinder er jeg ikke i tvil om, selv om jeg ikke har noen bevis for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha aha haha h

Pero, nå er du vel kjekk!

Dette er en sinnsyk tråd og jeg ble bedt om å lage en annen tråd ha ah

Du burde lage enda en tråd, den kunne hete: Jeg og Asmund er elvesjefene og jeg liker ikke flomfisket i Lygna da det er for makrellaktig fiske der.....Hah ah ah ha he he..........

Var det ikke morsomt når du dorga en haug av smålakser utenfor munningen til Audna, det finnes jo bilder av den bragden også.

Det er bare litt morsomt. Jeg mener, likere makrellfisket kommer du ikke.

Jeg syntes det er morsomere med mye hugg enn få jeg, laksehugg må man jobbe for. Ikke mange dagene det er bare å hive de på land. Heldigvis i en normalsesong, men nå er det LITE fisk i lygna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha aha haha h

Pero, nå er du vel kjekk!

Dette er en sinnsyk tråd og jeg ble bedt om å lage en annen tråd ha ah

Du burde lage enda en tråd, den kunne hete: Jeg og Asmund er elvesjefene og jeg liker ikke flomfisket i Lygna da det er for makrellaktig fiske der.....Hah ah ah ha he he..........

Var det ikke morsomt når du dorga en haug av smålakser utenfor munningen til Audna, det finnes jo bilder av den bragden også.

Det er bare litt morsomt. Jeg mener, likere makrellfisket kommer du ikke.

Jeg syntes det er morsomere med mye hugg enn få jeg, laksehugg må man jobbe for. Ikke mange dagene det er bare å hive de på land. Heldigvis i en normalsesong, men nå er det LITE fisk i lygna.

Når du nevner dette så fisket jeg med pero stort sett hele den uka,og det var vel 5-6 andre båter som dorget etter laks også der.det morsomme var att vi snakket vel med alle de,og de hadde ikke fått en eneste laks og laksen var ikke kommet bla bla.. som sagt: mann må jo finne laksen,og som Aasmund seier er det en fordel og kunne fiske også :rolleyes:

Endret av Steinar..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine såkalte innspirerende innlegg kommer til å bli dypt savnet............ Snakk om å avsløre seg selv. Har jo møtt deg face to face og skjønner jo nå at det inntrykket jeg da fikk så absolutt ikke lenger er tilstede. Makan til egosentrisk blære du har blitt/ønsker å fremstå som (?) , og du har jo snart lagt deg ut med alle som egentlig har snakket godt om deg. OG når det gjelder antall sø så kan nok dette stemme, men hadde det vært ant kilo sø er saken en helt annen. Der er du ikke nær på en gang, da må du nok ut av brakkvannet ditt noen år fremover :rolleyes:..... Hvor kommer forresten denne bitterheten og misunnelsen fra??? ,

Men trenger jeg si no mer, innleggene dne taler for seg selv. Ikke har jeg tid eller ork heller, er ikke på jobb har ferie og skal ut på dypet med en kompis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sluttet å fiske i morra så ville dere ikke nå antallet sjøørreter jeg har tatt til anklene engang. Det er en fordel å kunne fiske.

Så barnslig

Jeg tror denne tråden skal slippe mer fra meg

Mulig du har en gammel IE versjon på pc,em din Kenneth, men både Steinar og jeg har slengt på en smiley...

litt morro skal vi ha det også, så jeg ønsker gjerne flere innlegg fra deg :D

Morro at du har fått så MANGE sjøørret, men kan ikke huske å ha sett bilde av noen av de...

Men jeg skal ikke trekkem de i tvil, de er nok faktiske, men nå teller ikke vi støinger og undermålere, men om vi skal begynne å ta med disse, så må du nok bite i deg oppgulpet ditt..

står man å visper i brakkvannet så kan mann jo ta dusinet fult både en og to ganger på en kveld, men hvor inntresangt er da det?

Om du skal hovere på hvor "god" du er til å fiske sjøørret, så er antall over 1,5-2 kg en mer riktig pekepinne enn antallet, størrelsen sier mye om hvor "riktig" man har fisket.

ANTALLET sjøørreter på land synker dramatisk i det du søker deg ut av brakkvannet og ut i den ytre skjærgården, men duverden for noen sjøørreter man får på land om man lykkes der ute, men at man kanskje går flere bomturer mellom hver fisk, betyr ikke at man ikke kan fiske, men at man faktisk fisker "rett" og på rett sted, men til "gal tid" (da det tilfeldigvis ikke var en eneste sjøørret i området).

Av det du skriver om laksen lenger oppe i tråden så er muligheten for et stort antall hogg viktig for deg,(sitat: "Jeg syntes det er morsomere med mye hugg enn få jeg, laksehugg må man jobbe for.")

regner med at det samme er tilfelle i sjøen også da?.., eller er jeg helt på jordet? (noe jeg sannynsynligvis er i dine øyne :rolleyes: ) Da blir selfølgelig valget av fiskeplass deretter, og da er veien til skogsfjorden kort :D ...

Jeg har stått ved Bankebroa EN gang, og jeg husker ikke hvor mange 300 grams ørretpinner jeg fikk iløpet av den kvelden, men det var MANGE! etter det så har båten vært førstevalger mitt ut i skjærgården østover

Områdene utenfor Færøy er en plass som jeg setter høyt. der får du INGEN ørretpinner, men kan love deg at 5 år etterpå så husker du den/de fiskene som om det var igår...

"Bankebro" fiskene mine er allerede gått i glemmeboka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket overalt, og hvis dere tror jeg er den dere brakkvannsfiskeren så tar dere feil. Jeg kjenner kysten meget godt her nede og vet også hvor de store ørretene befinner seg. Men uansett hva jeg skriver så må det vris og vendes på.

Jeg har bare prøvd å komme med noen innspill om elva og hvordan jeg ser på problemene og hva som burde gjøres. Fremdeles er jeg og mine sjøørretklubbvenner ganske så alene om å gjøre noe for fisken. Det har vært mitt engasjement i mange år, men mener jeg noe på denne hellige tråden så blir jeg kalt for brakkvannsfisker osv.

Sånt et manneforum der str og hvem som er best er det viktigste, vi kan vel fiske alle sammen for *****. Om noen på død og liv må gå der sjøørreten har et høyere snitt, eller noen liker å vade rundt på grunnene å finfiske etter de faktisk beste matfiskene så er vel det ett fett. Jeg prøver å ikke forbrenne for mye bensin for hver fisk he he.

Fiske er en personlig opplevelse og alle har sin romantikk i sin utøvelse. Noen må ta bilde og dokumentere, noen må fortelle at de setter ut alt, noen må får frem at de bare fisker med flue, ikke sant? Dere kjenner til disse fenomenene?

Hva så?

Jeg forsøker bare å tilføye min kunnskap og mine erfaringer. Asmund, den geipen du taster inn etter hver halvfrekke påstand er litt plagsom ,jeg skjønner at det er litt humor, men gallesaften trekker gjennom.

Du sier at du har stått en gang ved bankebroa.............hva så, det er jo så barnslig det du skriver. Hele tiden denne frykten for at jeg faktisk har peiling og får bra med fisk. Kan du ikke bare innse at du driter deg ut.

Pero, du sier jeg er sånn og sånn, men du er vel ganske stor i kjeften du også. Har vært tålmodig med deg også, men du sakl ALLTID vite best. Du har bare en tone som er litt brautete. Jeg glemmer ikke den gangen jeg kom ned på vår felles favorittbutikk med en diger sjøørret, det første du sa var: Jeg tok en som var dobbelt så stor!

Jeg er verken bitter eller misunnelig, jeg har hatt et ønske om å kunne diskutere litt viktigere deler av hobbyen som vie deler enn bare hva fiskene veier og hvem som fikk den store osv. Litt mer dybde, enn bare sånt et konkurerende forum. Det er fint med det også, for all del. Men jeg ble ikke så godt tatt imot når jeg hevder noe om elvene her nede. Det er litt synd da dere skal lete lenge etter noen som vet så veldig mye mer.

Jeg faller vel ikke ut med særlig andre enn den lille mafiaen deres!

Og en ting som ikke nødvendigvis stemmer, antallet sjøørret faller ikke alltid når man beveger seg ut av brakkvannet. Jeg fisker ikke bare om våren!

Hva er forresten galt med å fiske sjøørret i brakkvannet, man får ofte støinger lengre ute også. Det kommer an på hvor man fisker i brakkvannet og når på døgnet. Dorger man rundt med noe svære greier på dagtid det er en ting. Jeg står ofte å fisker blanke feite sjøørret som vandrer inn i fjorden vinterstid. Det handler om å kjenne til arten også. Men dere skal sikkert angripe meg på dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner deg godt fra før Ken.og synes du er 1 grei kar..men skjønner ikke helt hva du putter i deg for tiden..Problemet ditt når det gjelder fiske,er att du går rundt og sier det at du er sørlandet`s beste fisker og vet mest..det må du bare tro,og si..det seier seg bare litt om deg (vet du vet mye og kan fiske)..men du må tåle att andre også har meninger og kan kansje fiske opp til ditt mål :o ..og er alltid du som blir provesert først heller proversere med noen med Ken`s fasitt.. uten jeg skal rakke ned på noen seier du..Men sånn er det..selvfølgelig blir det konsekventer av sånn..men jeg synes det er bra folk har forskjellige meninger MEN mann må være åpne får og høre på hva andre også mener..er kansje ikke alltid sikker din fasitt er riktig for alle andre :D

Endret av Steinar..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok, nå er det på tide at vi roer oss litt her. Jeg har fisket med både asmund (i mange år faktisk) og ken ved flere anledninger og dere er dyktige fiskere uten tvil og greie folk! pero eller steinar har jeg bare observert på hauge a noen ganger, så dere kjenner jeg ikke.

Det er INGEN her inne som med hånda på hjerte skal påstå at de er bedre fiskere enn noen. Det blir for dumt.

Må innrømme at jeg ble litt provosert av innlegget til pero, samtidig som jeg ikke er enig i alt ken eller enkelte av dere andre heller skriver.

Føler at det er en liten heksejakt på Ken som jeg ikke helt forstår. Nå konsentrerer vi oss om fisket heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Klart alle her kan å fiske, (men begynner å tvile litt på deg Erik... :) , du tåler vel den?) noe annet hadde værrt dumt å påstå, men når noen tror at de har tatt fler sjøørreter enn meg å Pero tilsammen ,og sitter på den eneste fasiten til hva og hvordan, da blir det på grensen til teit....

Om så er tilfelle, så er det ganske sensasjonelt vil jeg si, og tar hatten av for den prestasjonen!

Er ikke ute etter å ta noen her inne, men jeg kjenner Mandalselva og traktene her ganske godt etterhvert, og har lært meg å fiske elva på ALLE mulige vannstander, og aldri hatt et dårlig fiske...(har også et tosifra antall laks og sjøørret på flue fra Audna på sammvittigheten også, så jeg er ikke helt grønn på den siden av heia heller)

Du trekker fram arbeidet du og Sjøørret klubben bedriver stadig vekk Kenneth, men jeg kan ikke se noe annet enn at antall sjøørret har stupt de siste årene.... er det da sånn at jeg skal tolke det som at dere gjør noe feil?... tror/håper ikke det ;):D

Hoved diskusjonen her er jo hvor utrolig elendig fiske er i sone 3 og grunnene til det,

Lygna har også vært nevnt som like dårlig, om ikke enda dårligere....

sitat: "Men jeg ble ikke så godt tatt imot når jeg hevder noe om elvene her nede. Det er litt synd da dere skal lete lenge etter noen som vet så veldig mye mer."

rart at det blir tatt så mye fisk i Lygna den siste uka da?.... Men det vet jo du bedre enn de fleste... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom just hjem fra Lygna MÅTTE bare oppleve dette ekstreme dårlige fiske dere snakker om...fisket 3.t, der fikk ei svele på kiloen som jeg pent slapp ut igjen siden det er så lite fisk der :D og hadde kjenning på 4-5 laks.traff folk som hadde fått bra med fisk og så bra fisk..så dere må nok heller komme dere ut og fiske i stede for sitte hjemme og klage på nettet :P ( flue valg pero`s ga meg etter jeg mistet den :( )

Endret av Steinar..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.fisket 3.t, der fikk ei svele på kiloen som jeg pent slapp ut igjen siden det er så lite fisk der :D og hadde kjenning på 4-5 laks

Høres artig ut. Håper å få testa den elva en gang :(

Ellers må jeg innrømme at jeg synes det er moro med turer hvor jeg har kontakt med/får en del laks - de gangene jeg opplever det ser jeg ikke på det som "makrellfiske" men som en gave fra himmelen. (eller bra timing :P )

Men når det er sagt liker jeg utfordringer - å få laks, omså bare en "liten en", under vriene gir større tilfredstilese enn å få mange under gode forhold

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asmund, du må snart passe kjeften din .Vi har tross alt gjort noe for å øke sjøørretbestanden! Å bruke den generelle nedgangen mot oss er pateisk. Du fremstiller deg som svært dum. Og den geipbruken din blir bare tristere og tristere.

Steinar, om du syntes Lygna er bra fordi du fikk en svele javel......Spør oss som kjenner elva om hvordan det var. Du er ikke

erfaren nok til å kunne utale deg dessverre. Enkelte fisker blir jo tatt, men det stabile fisket man forventer etter et par tre flommer svikter totalt. Sjøørreten er nesten borte og smolten dør når aluminium blir felt ut i brakkvannet.. Oi nå gikk jeg vel for lang............

Lei av denne tråden som gjennomsyres av maskuliniteter og amatørslige holdninger.

En venn av meg fikk sin første laks på stang i en liten lureelv i Mandal her et år, det betyr ikke at den elva er en bra lakseelv. Lygna skulle ha ligget på 2-3 tonn i sesongen, nå er elva i en situasjon der det kalkes for laks, men det er fremdelses nok surt vann som aktiviseres på våren i Kvavikfjorden. Allikevel er det nok gytelaks til å spolere for sjøørreten, altså får man en nesten usannsynlig kombi av mye lakseyngel, men lite tilbakevandring.

Steinar, jeg gratulerer deg med lygnalaks, kanske du kunne guida oss som ikke har like mye hell.............

Lygna er meget elendig til nå i år, og de som hevder noe annet har ikke satt seg inn i saken eller kjenner ikke til elva.

Jeg sier ikke at jeg er sørlandets beste fisker Steinar...Herregud, jeg har bare prøvd å skape en litt mer dyptpløyende debatt. Uten å lykkes.

Det er da ikke så vanskelig å lære seg å fiske, er man ivrig klarer man det!

Dere er knall alle sammen til å fiske og jeg vet dere også er opptatt av bestandene

Det er derfor jeg finner det så underlig at jeg tidvis blir hetset så inne i helvete.

Tenk hvor patetisk det faktisk er at Asmund tør å spekulere i om det vi har gjort for sjøørreten ikke har vært godt nok, akkurat som jeg/vi skulle være skyldige i nedgangen

Forøvrig er det meget bra med sjøørrret her i Mandal, kanske Asmund burde være litt mer ydmyk når han får en sånn fin fisk som han fikk. Hvor mange yngel har han sørget for at lever opp-

Jeg blir forbannet av slike ynkelige mennesklige svakheter, og tenk at de også får gehør.

Nei, jeg blir bare trist jeg.

Jeg kjenner mange her nede, og har mange gode venner som fisker. Men den stilen noen av dere kjører er ikke særlig intelligent dessverre. Tror Erik R kan skrive under på at Lygna er nede for telling. Veldig mye tyder på at vi går mørke tider i møte, laksen er truet, ingen bryr seg. Jeg ser for meg at det handler om størst fisk også den dagen Mandalselva gir 500kg totalt-

Bilder av glade grådige fluefiskere som smiler med laksen i vidvinkel........

Ungdommen laster ned stadig mer nedbrytende kultur i form av musikk og film, spill og porno. Vi burde virkelig ta tak i disse tingene. Det er ikke mange unge som fisker og med den politikken som føres i Norge blandet med utdøende emosjonell intelligens og tilstedeværelse er det ikke så vanskelig å forestille seg hvordan det kan bli i fremtiden.

Jeg er optimist i egen kraft, jeg tror på meg selv og min påvirkning. Jeg et akkurat nøyaktig hvordan jeg blir oppfattet av de redde og egoistiske. Men jeg vet også at det er slik man skiller klinten fra hveten.

Dette er ting som bør bli gjennomført i sørlandselvene.

1 biotopforbedringer i alle sidebekker og i hovedelver der gyte og oppvekstmiljø er forringet. Som regel er det menneskelig aktivitet som ødelegger. Motivet er penger.......

2 Unaturlige hindringer for oppvandrende laksefisk må fjernes, tenker ikke da på stokker i Haugefossen..............

Masse mer, men responsen uteblir nok så jeg holder meg til mine nærmeste.Noen av dere får knipse bilder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres artig ut. Håper å få testa den elva en gang :D

Ellers må jeg innrømme at jeg synes det er moro med turer hvor jeg har kontakt med/får en del laks - de gangene jeg opplever det ser jeg ikke på det som "makrellfiske" men som en gave fra himmelen. (eller bra timing :( )

Men når det er sagt liker jeg utfordringer - å få laks, omså bare en "liten en", under vriene gir større tilfredstilese enn å få mange under gode forhold

Vel ingen som er uenige med deg der :P Synes jeg møter alt for mange langsmed elva som virker å ha en oppfatning om at man dersom en ikke "bagger" har hatt en mislykket tur. Antallet fisk overskygger opplevelsen i utøvelsen av selve fisket. Forventningene til å skulle lande fisk hver gang en er på tur virker jo av og til å være ekstreme.. Derfor jeg dro assosiasjonen til "makrellfiske", og at det ikke er dette jeg er ute etter eller forventer på elva....

Min opplevelse under en flomfisketur til lygna var ikke ment som noe annet enn å illustrere at det ikke akkurat er slike forhold jeg setter mest pris på, og heller ikke forventer. Det ble for texas, med fisk og fiskere over alt..... Men det betyr ikke at jeg mener flomfiske eller fiske i nevnte elv er som makrellfiske :) Men den som har opplevd slikt en gang og tror/forventer at det skal være slik, ja ja.......

Og til lygna bør du så absolutt ta turen. Flott elv, og en svært anderledes opplevelse enn det å fiske i større elver som drammen, otra, mandal....

Siste uke har de faktisk begynt å få en del fisk der borte, mens sesongen til nå har vært dårlig. Snakket med mange langsmed elva i går, som en jo gjør når en fisker Lygna, og stort sett samtlige hadde sett, fått eller vært bortpå fisk. Det ble landet en på 4.3 da vi kom, og karen hadde tatt en på over 5 dagen før. Siden lørdag hadde han landet 8 stk. Han mente elva nå holdt masse fisk, noe vel flere av de vi traff på også mente. Fikk lov å ta bilde av fangstmannen med fisken, og flere av de som så bildet sa bestemt at ja hadde den karen sagt det ja så stemte det...... Dette var da "ovenfor brua". Legg merke til at JFF selger kort til strekk nedenfor som er helt anderledes enn forholdene du fisker på oppe...

Og til Ken: Og ja, både jeg og steinar fisker "merkelig" nok flere av elvene her nede og kjenner de lokale fiskeforholdene relativt godt.... Så grunnlaget for å si at han mangler erfaringen til å kunne uttale seg er vel ikke akkurat tilstede vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.