Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

Blanka på Snekkestad onsdag og Yttersiden av Løvøya i kveld. Helt dødt i kveld selv om været var av type fiske. Varierede vind,høyt vann, litt regn en periode Flott regnbue,til tider to stk. Varmt og godt. I følge en vi møtte på Snekkestad var det nå for mye ferskvann i havet. Ja da bruker vi det som (bort)forklaring....

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og piska på mølen fredag og lørdag, landet 15 sø, største på 1,8kg, flere over kiloen.

skal få ordna bilder, da det var så enormt fine farger på flere av de.

Fikk i tilleg sanka feit makrell, da jeg har tenkt og begynne med kystmeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok en laaaang dorgetur på lørdag. Ingen fisk, heller ikke et eneste napp.. Merkelig. ikke alltid jeg gidder å dorge med dypriggen, men nå kjørte jeg en apex perlemor på riggen, og bomber på den andre stanga.. Dekka store områder, men ikke en makrell en gang... Hmmm. mye drit i vannet da... trær, kvister og annen skit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får gå inn på forumet til www.fluefiskesiden.no og ta en titt på sjøfiske, sjøørretfiske i sjøen (side 747) . Fredrik N har noen fiskerike rapporter fra Vestfold. Var en tur sammen med fire til på Eftang (ikke langt fra Ula) forrige onsdag ettermiddag, tidlig kveld. Jeg var borti en liten ørret og fikk en lyr på 10cm. Tror det var totalfangsten. Sterk vind, men fant le i et par bukter som forøvrig var fulle av tang og tare som hadde slitt seg i uværet. Frisk tur.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender man opplever sånne dødperioder... har du fått noe annen fisk eller? eller har det vært HELT dødt? har hatt det ganske dødt på de siste turene jeg å, men har sett en og annen fisk...

Har fått ett par torsk over minstemål, og en del makrell.

ps: torsken er tatt på litt dypt vann. Løvøya og vallø. ;)

Endret av MBF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg hatt noen dager uten fiske, men i morra er båten klar og da blir det full satsing igjen :D jeg satser på 30 SØ kun i oktober :P (jeg fikk vel 15stk kun i oktober i fjor, største på 4.2)

Hvor og hvordan fisker du? ..Og dere andre som fisker SØ i Vestfold nå på høsten.

Kan noen si litt om hvor ørreten oppholder seg/beveger seg nå utover høsten/tidlig vinter? Utover at den "er på vei opp i elvene" ;)

Har hatt mange korte turer fra land i omegn av Holmestrand i høst, resulatet har vært noen få små, en større som hoppa av i lufta (kjempeopptur og nedtur i løpet av to sekunder) og en kamerat som mista en enda litt større en. Bruker Speedmaster og forskjellige sildesluker. I vår var resultatet det samme, noen små og en større som kom seg unna.

Har begynt såvidt med dorging etter SØ med wobbler som er helt nytt for meg, resulatet har vært noen makrell på fire turer. Har dorga i omegn av Horten og Holmestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor så fikk jeg ALLE sø'ne på den samme sluken, 10g møresild sølv og blå... utenom den store, den gikk på en møresild kopi på 40g som var sølv og lilla

jeg dorjer svæææært lite, men den store tokk mens jeg dorja.. de andre fikk jeg når jeg lå 100m ifra land med båten og kasta helt inn til vannkanten

jeg fisker i område rundt mølen

det virker som de går rundt skjæra, der det er mye strøm, mye byttedyr, kort vei ned til dypet/opp til grunna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på Sandssletta forrige uke. Fint vær, minus fangst.

Melsomvik på mandag, 1 stk halvkolios bruning. Svømmer videre. Mistet en liten, samt en makrell.

Snekkestad i går. 1 stk 300 grams, samt en stor(kilo) som nappet i sluken en meter fra land, noen kilometer nors for Holmestrand(vet ikke hva plassen heter)....

Nå begynner det å bli måneder uten noe fangst å skryte av, men okotobern er fortsatt ung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.