Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

Det var fiskekameraten min du snakket med Ruddock men vi var bare to stk som var der, men som du vet sportsfiskere juger både om det ene og det andre. Godt også du bare fikk smålyr for hadde du dradd opp tre fire ørreter på sluk hadde jeg kanskje konvertert. Fisker forresten litt med sluk og wobbler hvis jeg bare skal ut en snartur. Fisketurer har det blitt lite med i år (også).. Shimano kan jo lage stenger så jeg håper du blir fornøyd. Det er mere moro å få fisk på flue enn på sluk. Mere nærkontakt..

Håper det blir en tur på søndag og da tror jeg det blir til Sandebukta. Ser ut til at sjansene for fisk er større der, og nå er det lenge siden det var ordentlig bøy i stanga selv om stor torsk også gir motstand.

Skal få kommet meg inn på facebook igjen og håper mange tar turen innom.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke gir opp, Fisker'n fra Eik :)

Idag blir både flue-stang og haspel-stang med på tur :) Får grille litt siden det er vindstille :)

Idag skal det prøves mellom odder og skjær hvor strømningene er ;)

Friluftsfjorden! (Selvom jeg skal et stykke fra den idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Bra du ikke gir opp, Fisker'n fra Eik :)

Idag blir både flue-stang og haspel-stang med på tur :) Får grille litt siden det er vindstille :)

Idag skal det prøves mellom odder og skjær hvor strømningene er ;)

Friluftsfjorden! (Selvom jeg skal et stykke fra den idag)

Hehe, gir aldri opp! :) isen skal ligge tjukk over fjorden før jeg gir opp ;) Skitt fiske, du får si fra om det blir noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur på farsdagen(fin farsdaggave og få fri noen timer), ny plass(igjen...) Som resulterte i 2 stk SØ, 300 grams. En følgefisk bare(bortskjemt blitt), men den var nærmere kilo'en...

Fikk iallefall prøvde min mye shimano 2500 ,FI Stradic. En drøm å kaste/sveive inn med iallefall.

Noen som Er interessert å dele noen fine torskeplasser fra land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som Er interessert å dele noen fine torskeplasser fra land?

Jeg begynte med fiske nå i våres så erfaringen er ikke stor.. men har tatt en del torsk fra moloen i Åsgårdsstrand. :)

"Kvaliteten" har vært litt varierende. Det jeg mener da er att ett par av dem har vært hart angrepet av svartprikksyke, ett par har hatt parasitter i gjellene og på en fant jeg ett par kveis i kjøttet. Har fått flere fargevarianter der, grålige, grønnlige og de rødbrune.

Bortsett fra en på 1,8 kilo jeg fikk nå i høst har alle vært under kiloen. Slik jeg har forstått det så øker vel sjansene for å få større Torsk nå på denne årstiden..

Skitt fiske!

Endret av MBF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette tipset var tilsiktet Ruddock, men jeg hiver meg innpå allikevel ;) er det "stygg" bunn der, mye steiner, blåskjell og andre ting som fort tømmer slukboksen om man fisker nær bunn eller er det mest tang?

Tipset var tilsiktet alle som kan finne det av interesse!

Ja, det er det stedet hvor jeg oftest har erfart at sluken sitter bom fast hvis den treffer bånn. Så det er nok en fordel å ikke la sluken synke helt til bånn før man begynner å sveive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med torskeplasser, så kan det være greit å variere litt utover.

Ny tur i dag igjen fra Holmen(ytterst i Vestfjorden) og sydover. Bare små fisk(200-300 gr.) på land, og ut igjen selvfølgelig. Hadde en "årets" opplevelse.

Så en fisk som drev og bakset ett par tre meter utenfor meg. Kastet ut og dro gjennom og den klasket etter sluken. Det gikk kanskje 10 sekunder så hoppet den godt over en meter opp i luften(fortsatt 10 meter fra meg)... Fy f**n. Sikkert ett sted mellom 2-4 kilos...

Kastet igjen, og rygget noen meter der jeg sto. Dro sluken der den hoppet. Så flodbølgen etter sluken og prøvde å dempe litt fart med små spinn stopp. Jeg kødder ikke når fisken var så og si opp på land før den snudde og freste utover uten sluken selvfølgelig. Trodde hjertet skulle stoppe. SÅ nær grusing av pers er den en stund siden..

Noe senere litt lengre nordover hadde jeg kilosfisk etter sluken, med smånapp i den rett før land, men ville ikke sitte. Sykt klart vann, og må bare anbefale å investere i ett par polaroifd briller for de som ikke har dette. Dette, sammen med min nye Stradic 2500, har brakt fisket til en ny dimensjon. Fryktelig spennende å se følgefisken ca 10 meter fra land, i stedet for å ikke se den i det hele tatt...

Så godt folk. Kom dere ut av sofaen, det er nå masse av SØ der ute som skal gjøre seg fete før vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket endel her. Tok mye SØ her i våres :D

Tok også en tur ut på farsdag, endte med et kraftig hogg som resulterte i INGENTING, og en SØ

på 4-500g på land i 10 sekunder :) Den manglet 2 kg :)

Veldig fin plass, selvom det blåser, for da kan man bare bytte side :D Ikke grunt og aldri mistet sluk eller flue her :)

Friluftsfjorden!

asgardstr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.