Gå til innhold
Fiskersiden

Mulig småvar


Recommended Posts

Tøysefisk er ikke verd og melde inn, hadde det vært en "skikkelig" fisk, gjerne vurdert det :)

Hvis du syns det er en tøysefisk lurer jeg veldig på hvorfor du startet denne tråden i det hele tatt? Dersom du mener det er en liten ubetydelig fisk så er det vel knekkende likegyldig hvilken art det er snakk om? Som Triturus skriver så er det marginalt mer arbeid å melde inn en fisk som norgesrekord til Chris sammenliknet med å poste en tråd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stakkars Øystein har fått hele NKPL på nakken, riktignok er de noen spjælinger hele hurven, men det må da være tungt! :D

Alle: Jeg er enig i at dette ikke er en ubetydelig fangst, men hold dere for gode til å så tvil om troverdigheten her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at det er en tøysefisk du ikke gadd å melde inn?

D vil si at du egentlig syns d va ein kul fisk du skulle melde inn?

Er ikke noe bigdeal, men synes at de som er så heldige å drar til med uregistrerte arter bør bidra til fellesskapet med en enkel innmelding. Til og med en random dude greide å melde inn når han fikk sølvkveite for et par år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va fan, detta er skandale! Skjønner ikke greia med at ikke melde inn mikromeita nrek småfisk!??

Själv har jag en LED belyst glassmonter midt i stuen med mitt tullefisk nrek diplom, noen "participant" ishockey pokaler og medaljer fra 1989 og et kjempepent skjell jag fant på stranden når jag var i syden med Mamma!

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va fan, detta er skandale! Skjønner ikke greia med at ikke melde inn mikromeita nrek småfisk!??

Själv har jag en LED belyst glassmonter midt i stuen med mitt tullefisk nrek diplom, noen "participant" ishockey pokaler og medaljer fra 1989 og et kjempepent skjell jag fant på stranden når jag var i syden med Mamma!

Skulle ønske jeg hadde et diplom! Har desverre aldri vært i nærheten :(

Fin småvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, men du har jo en stabel med kjempekveiter på samvittigheten. Det veier vel noe tyngre, både bokstavelig og billedlig, skulle jeg mene! ;)

Joda, har vel egentlig ingenting å klage på. Men, det hadde vært artig med en plakat på veggen uansett. Om det er en såkalt "tullefisk" spiller ingen rolle for meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va fan, detta er skandale! Skjønner ikke greia med at ikke melde inn mikromeita nrek småfisk!??

Själv har jag en LED belyst glassmonter midt i stuen med mitt tullefisk nrek diplom, noen "participant" ishockey pokaler og medaljer fra 1989 og et kjempepent skjell jag fant på stranden når jag var i syden med Mamma!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i og for seg en interessant diskusjon. Ettersom Ø ikke har registrert den og eller ikke har kommentert det synes jeg det er på tide å respektere det.

Derimot tegner dette for en storstilt FS-konkurranse om å få en som er hakket større slik at den uansett ikke ville vært nrek lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt på 24 krok på 15-20 meters dybde med reke som agn.

Etter hva jeg har lest så er det ikke noe umulig oppgave og dra opp flere for de som satser. Mange tøysearter er vel tatt på fiske som har vært alt annet enn målrettet. Dette er da som dere ser, tatt på stang og ikke på noe garn, ruse eller annet jukse redskap.

Til innmeldinga, planen var og melde den inn. Hadde den i frysern i sikkert 2 år. Tilslutt kastet sjefen i huset den....

Til dere som synes det er en kul art, helg enig. Kom noen jubelbrøl når jeg fant ut hva det var den gang.

Tidene forandrer seg, interessene forandres og i dag ville jeg sikkert satt mye mer pris på en 100 kilos kveite eller en 15 kilos laks..

Men plutselig en dag, tar gjerne art fiske seg opp igjen for min del. Hvis ingen har fått en n.rek på arten innen den tid, så må jeg gjerne satse på ny...:)

Så til dere som så inderlig vil ha arten, staffetpinnen er kastet videre til dere som har interesse og tid til og bringe den videre for og få arten notert som n.rek

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.