Jump to content
Fiskersiden

Recommended Posts

Enig! De kan stikke og fiske brislingen sin et annet sted og la Oslofjorden være i fred!

Hvordan er brislingen som agn etter å ha vært i fryseren? Og den er vel en "feit" fisk, så brisling som har ligget i fryseren i mer enn 3-4 måneder er vel bare brukbar til lake og ål?

Ferskfrosset er den OK å feste på kroken hvis du håndterer den forsiktig og bruker en liten treble, men drar du til med en stiv stang vil brislingen og kroken lande to forskjellige steder:) 2-3 måneder varer den hvis den ikke er innefrosset i vann.

Rolf B;

Hva er best for fiskebestanden i Oslofjorden;

1-Jeg spiser brisling?

2-Jeg spiser fisk som spiser brisling?

PS: Jeg spiser ALL fisken jeg fisker. C&R er for meg like bestialsk som den engelske revejakten, tyrefektingen i spania osv osv.

Det beste for fiskebestanden i oslofjorden er at fisken har nok tilgang på mat.Leste forresten en artikkel for en stund siden der det sto at fiskere klaget over at torsken spiste opp all småtorsken.Vel det er kanske ikke så rart når de tømmer havet for sild[V]

sitat:Opprinnelig postet av herman

Snakka med en kar på vestlandet. Der hadde de kjempe suksess med brisling til sjøørreten. Er det noen som vet hvor man fanger eventuelt kan skaffe fersk brisling. Har utrolig lyst til å prøve det.

Jeg har en boks med røde maggott som jeg ikke får brukt opp. Er det noen som har prøvd SØ med maggot. Burde ikke være helt umulig eller?[?]

sitat:Jeg har en boks med røde maggott som jeg ikke får brukt opp. Er det noen som har prøvd SØ med maggot. Burde ikke være helt umulig eller?

Jeg har fått 2 sjøørret på maggot,men det var i elv.Testet bare for morroskyld da jeg ikke hadde mark

• 16 years later...

Har lyst til å prøve å dorge med brisling og agnskaller etter sjøørret igjen, mange år siden jeg har hatt agnfisk. Noen som vet hvor man kan få tak i mindre (8-13cm eller noe slikt) brisling i Osloområdet?

Asia-butikken i Sandvika (vis a vis polet) har mye artig frossen fisk. De har ikke brisling, men de har ansjos og en mindre makrell-liknende fisk rundt 10-15 cm som kan være verdt en kikk.

Du kan jo høre med Torshov Sportsfiske også. Butikken er koronastengt for tiden, men man kan få utlevert varer i døra.