Gå til innhold
Fiskersiden

AOF #1 2010


 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlig blad,

fritt for drittfisker, slimål, karper å annet ufisk, flott!!!

Evig leve laksefiskene Hehe

Jeg syntes AOF var brukbart tidligere,men så ble det for mye småtorsk og ufisk i det til at det gir meg noe.

Flott at siste nummeret er fylt med edelfiskartikler

man kan naturligvis le av ironien, og ja, kanskje det bare er en artig provokasjon, men slike uttalelser viser bare så alt for tydelig problemet. For når vi etterlyser VARIASJON, så betyr det nettopp DET! Vi ønsker med andre ord ikke et blad fritt for laksefisk, snarere tvert i mot, vi ønsker at flest mulig arter og metoder skal være representert, laksefisk inkludert. Men selv om man skal være forsiktig med å tillegge innlegg fra to personer for mye vekt, er nok disse ganske representative. Det er nok mange i Norge som helst så at bladene BARE hadde artikler om laksefisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange i Norge som helst så at bladene BARE hadde artikler om laksefisk.

Jeg synes det er skuffende lite stoff om lagesild og krøkle i disse bladene.

Sik og harr er vel også underrepresentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at harr var helt greit representert ifjor.

Det har du nok kanskje rett i. Sett i forhold til utbredelse, ikke minst hvor arten forekommer sett i forhold til hvor folk bor i Norge, er jo harr en art som muligens er overrepresentert i norsk sportsfiskelitteratur. Sik derimot, har jo en noe større utbredelse, men den arten er jo likevel dårligere representert i sportsfiskepressen. Det har nok noe med at det er mye de samme stedene hvor det er harr hvor bestandene av sik er interessante å fiske etter. Det fortoner seg ikke som særlig sportslig utfordrende å fiske småsik i Seljordvannet for eksempel. Og flertallet av sikbestandene i det ganske land er av denne typen, noe som sikkert har bidratt til at sportsfiske etter sik ikke har hatt den store appellen hos folk. Samtidig har det nok noe med metode å gjøre også. Harr er en typisk fluefisk, mens fiske etter sik de fleste steder innebærer meite eller isfiske. Skjønt tørrfluefiske etter sik, der det er aktuelt, og siken er stor, er noe av det mer utfordrende sportsfisket man kan gi seg i kast med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest noe særlig av denne tråden, undertittelen sier det meste. Og diskusjonen har vi hatt før. Helt enig, det var ikke mye annet enn fettfinnestoff i nr 1, beklager det. Men det blir mer saltvann og annet i nr 2, promise (bl.a. har vi starta et spennende samarbeid med OP). B) Det er tøffere tak i bladbransjen, færre folk skal lage mer stoff. Altfor lite tid til å være ute og lage reportasjer. Dessuten lager de fleste av våre frilansere laksefisk-artikler. Men jeg har ofte oppfordret dere til å lage saker om det spennende som skjer på andre fronter. Irvins artikkel fra Lygnin er jo et godt eksempel på det. Det kreves jo en viss kvalitet, og om dere føler at dere ikke kan levere det, vil vi gjerne ha tips fra dere om det skjer noe spennede, så kan vi bli med på fisketur om vi har mulighet til det. Send meg en mail (ikke PM) på: chris.appleby@hm-media.no.

Håper dere har tålmodighet med oss, og ser gjennom fingrene om det er for mye fettfinnestoff (for mange av dere - noen kan ikke få nok) nå og da. Ikke glem fiskekonkurransen vår da - her er det masse premier å hente, vi snakker premier for totalt 270 000 kr eller så! :excl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøffere tak i bladbransjen, færre folk skal lage mer stoff. Altfor lite tid til å være ute og lage reportasjer. Dessuten lager de fleste av våre frilansere laksefisk-artikler. Men jeg har ofte oppfordret dere til å lage saker om det spennende som skjer på andre fronter.

skjønner at dere sitter litt mellom barken og veden Chris. Men selv om dere etterlyser såkalt "alternativt" stoff, hvordan er egentlig policyen her? Og er inntrykket av at lista ligger høyere for alternativt stoff riktig? Jeg er jo en av de som har vært friskest i min kritikk her, ikke fordi jeg personlig har noe i mot stoff om laksefisk, snarere tvert i mot, men fordi jeg som nevnt forsøker å sette dette inn i et større perspektiv. Har du noen tanker om dette Chris som du kunne tenke deg å dele med oss?

og btw, samarbeidet deres med OP blir spennende å se resultatet av! Dette er et grep jeg har tro på!

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at dere sitter litt mellom barken og veden Chris. Men selv om dere etterlyser såkalt "alternativt" stoff, hvordan er egentlig policyen her? Og er inntrykket av at lista ligger høyere for alternativt stoff riktig? Jeg er jo en av de som har vært friskest i min kritikk her, ikke fordi jeg personlig har noe i mot stoff om laksefisk, snarere tvert i mot, men fordi jeg som nevnt forsøker å sette dette inn i et større perspektiv. Har du noen tanker om dette Chris som du kunne tenke deg å dele med oss?

og btw, samarbeidet deres med OP blir spennende å se resultatet av! Dette er et grep jeg har tro på!

Tja... egentlig er ikke lista høyere for "alt-stoff", ikke bevisst, iallfall. Men det er jo ikke til å komme bort fra at "folk flest" syns fettfinnesaker er mest interessant, så det er mulig du har rett. En må huske på at vi driver butikk, og den butikken har blitt tøffere å drive i det siste. Men altså: kom med ideer eller forslag til artikler (på mail).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke til å komme bort fra at "folk flest" syns fettfinnesaker er mest interessant, så det er mulig du har rett.

Her må jeg som selvutnevnt representant for folk flest protestere mildt. Folk flest, altså jeg, er mer interessert i målretta fiske etter utradisjonelle arter, enten specimensatsing etter uvanlige arter, eller systematisk jakt på sjeldne fiskearter i ferskvann og saltvann. Gi folk flest det de vil ha, det er tross alt flest av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg som selvutnevnt representant for folk flest protestere mildt. Folk flest, altså jeg, er mer interessert i målretta fiske etter utradisjonelle arter, enten specimensatsing etter uvanlige arter, eller systematisk jakt på sjeldne fiskearter i ferskvann og saltvann. Gi folk flest det de vil ha, det er tross alt flest av oss.

Hadde bare folk flest vært som deg Sverre :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld min uvitenhet, men hvem/hva er OP?

Oslo Politikammer :)

Må skyte inn at jeg har endret syn på siste utgaven av A.O.F.

Er jo et fantastisk flott bilde der nederst på side 74 av en kjempe kjekk mann som holder en stor fisk, rålekkert må jeg si :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abbonerer på alt om fiske, men det er langt fra alle artiklene jeg leser. For meg er kystmeite etter skater o.l like interessant som et evt vm i spissrotgang. Heller ikke veldig facinert av fluefiske, men klager ikke over at det er for lite av det stoffet jeg vil ha mere av. Det kommer en artikkel om det i ny og ne, og disse leser jeg da med ekstra stor iver. Når sant skal sies har AOF blitt flinkere og flinkere. Men som det har blitt nevnt før i tråden må folk bidra hvis en vil ha et enda rikere blad med større variasjon. Kanskje kan en også akseptere at "kvaliteten" på artikkler osv blir litt lavere. Jeg vil tro det koster bra med penger om en skal skrive en artikkel om piggskate fiske i Thailand, eller Marlin fiske på Ascension Island f.eks.

Så det er vel ikke værre en at en skriver en artikkel selv om det er noe en føler overhode ikke kommer med i bladet, så er det jo opp til hver enkelt leser om en vil lese den artikkelen eller den. Kommer i allefall til å opprettholde mitt abb, da dette er det eneste norskspråkelige tidskrift en kan lese om fiske.

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redaksjonen i AOF må ta inn over seg at bladet faktisk heter ALTom fiske,navnet i seg selv forplikter.Du kan ikke starte et blad som heter "Alt om hunder" for deretter å fylle det nesten utelukkende med stoff om harabikkjer :D Ellers vil jeg bare ønske AOF lykke til videre,gjerne med litt bredere innhold.

Endret av don don
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.