Gå til innhold
Fiskersiden

Potetgull: Mindre poser til en høyere pris!


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Har ikke Sørlandschips allerede begynt med det da? :)

1.775716!S%C3%B8rlandschips1web.jpg

Men rotfruktchips inneholder vel en god del stivelse det også (følgelig akrylamid), så til slutt betaler du vel for litt krydder og gass i en tom pose...

Samtidig får du nok den gode varme følelsen inni deg, når du tenker på hvor mye omsorg chipsprodusentene strør over deg!

Endret av boganis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller irritasjonen over at de gjør som de gjør og later som om det er etter forbrukerens ønske, mens hele motivet bare er grådighet.

det som er det mest forunderlige med denne tråden er at noen klarer å innbille seg at produsenter av chips eller andre ting gjør noe som helst for forbrukerne. Sannheten er jo at de KUN har et ønske, å tjene mest mulig penger, så driter de i resten. Men verden vil som kjent bedras...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke mange som tror potetgull-bransjen bryr seg om annet enn hvordan de skal tjene mest mulig nei. Og dette siste grepet – det å minke str på posene samtidig som de øker prisen er noe de sikkert mener er veldig lurt.

Om det er lurt får tiden vise, og egentlig som Trym er inne på, så er det vel ikke så innmari interessant for oss utenforstående. Men det er sikkert veldig interessant for folk i bransjen. De kommer til å tjene mer på det de selger, men de kommer muligens til å selge mindre.

Jeg håper de selger mindre – men det hender jo dessverre at grådighet lønner seg…

Posene du viste bilde av Bogani har jeg ikke sett engang! Mulig nærbutikkene på Veitvet ikke er helt oppdaterte på potetgull-fronten. :)

Har forresten prøvd å finne sunne alternativer til potetgull /sjokolade når man sitter på fredagskvelende og spiller spill, evt ser film.

Og jo da, knaskegulrøtter, oppkappet kålrabi, sukkererter – det går an. Men ikke det samme akkurat :)

Tørka reinsdyrkjøtt er bedre enn potetgull, men da begynner vi å snakke pris som har noe å si + at man må kappe det opp selv (potetgull får du ferdig oppkappet har jeg lagt merke til) . Et fenalår og en skarp kniv er også et godt alternativ da. Men da blir det vel alt for mye salt igjen?

Tørka fisk smaker ellers godt men lukter ille har jeg skjønt

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er en eneste bidragsyter til denne tråden som har trodd at produsenter av chips gjør noe for forbrukerne :)

hvorfor da hisse seg opp over at man må betale mer for mindre potetgull? Dette er jo bare som forventet. Og det er jo frivillig å kjøpe chips. Hvis man mener prisen er for høy kan man jo boikotte produktet. Det er jo det eneste språket produsentene forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert søksmål Gabrielsen?

Jeg mener, det bør jo være lovfestet et sted at potetgullposer IKKE skal gå tom før pizzaen er ferdig?

Evt. bør FBI eller TV2 hjelper deg på banen fortere enn svint.

alternativt kan han jo kjøpe to poser dersom han er redd for å gå tom før pizzaen er ferdig.

Har forresten prøvd å finne sunne alternativer til potetgull /sjokolade når man sitter på fredagskvelende og spiller spill, evt ser film.

Og jo da, knaskegulrøtter, oppkappet kålrabi, sukkererter – det går an. Men ikke det samme akkurat

hva med nøtter? bedre snacks en potetgull, og faktisk sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ved feiltagelse for en god stund siden en ølboks med noe skvip, som faktisk inneholdt mindre enn 0,5 l! Den inneholdt 0,44 l eller noe slikt. Før du vet ordet av det skrumper vel diameteren på pizzaen også :) Aner vi et mønster?

Alarm!

Hvor er Sture Hansen når vi trenger ham :)

Ja der kan du se! Var det jeg fryktet. Det har virkelig kommet lenger enn man tror. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre i gram ja. Og fedmeproblemet skyldes at fiskeplassene ligger for nær bilen.

Aner vi et mønster?

Helt klart! Og jo flere som ikke bryr seg, jo raskere går det. Jeg har opplevd at en ”halvliter” var en halvliter. Dagens unge skjønner ikke hvorfor vi kaller det lille glasset vi får med øl for ”halvliter” .

Og jeg ventet på det at noen skulle forslå at jeg skulle kjøpe 2 poser hvis ikke en er nok, men det synes jeg ikke burde være nødvendig. Og hva skal jeg da gjøre med resten? Ta varte på det til neste gang? Da er det i hvert fall for lite!!!

Nei, 1 pose = 1 posjon! :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig bør du aksjonere mot tannkremprodusentene som har laget større hull i tubene. De har nemlig fundert på hvordan de skal selge mer tannkrem og etter litt brainstorming kommet frem til at det enkleste og mest geniale er større hul i tubene ettersom de fleste likevel legger på en fast lengde. Dermed går tuben tom kjappere enn før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en pakke ostewiner fra gilde her om dagen, var bare seks pølser i den. Som vanlig spiste jeg en kald pølse før vannet hadde kokt opp, og da var det bare fem igjen. Så skulle guttungen ha to,da ble det bare tre til meg :rolleyes: Merk nå pakkene med forrett, så kan man ha en pakke vanlig pølser til hovedrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare enda en grunn til å ikke spise potetgull jeg, å det er nesten bare fett allikevel.

Kjøp en pakke smør å kryddre etter ønske isteden å la fettet ta livet av deg på en billigre måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.