Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2011!


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heh, vi har forspist oss på pølse, fylt ut i hjørnene med Gammel Eriks suverene 2 års modnede skinker. Nå er det Et fat med Erlings hveteøl vi jobber med......

Vi klarer oss :thumbsup:

I morgen biter det!

Hvis ikke er det tilbake til ølfatet, og kanskje vi svir av en reinsdyrytrefilet, eller noen hjorteindrefileter :jig:

Men aller helst vil jeg hs fin elv, og jevn oppgang.

Vi klarer oss, som sagt :)

Hva skjer i elva Olav, du som vanligvis skriver som en voksen Gaulaflom er blitt temmelig stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengen plages- de får ikke laks! Med gammel Erik på plass, så synes jeg det er rart at ikke "den flyvende hollender" til Nils Master har tatt fyr ennå

Du må da for ***** ikke sette fyren på slike ville tanker.... Han er jo troende til å gjennomføre det.

Det ble snakket om vadebuksebrenning i går. GE mente at det slettes ikke ville holde, det måtte kraftigere saker til visstnok, gjerne på grensen til noe kriminelt. Jeg tror Oteren er lettere nervøs for at hans gamle røde bil lever farlig om laksetørken vedvarer.

Til guttas forsvar må jeg bare si at det ikke er deres feil at de ikke får laks. Det er ikke laks i elva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ......

Har ikke PerH ordna med hail da?

Var det nok blod i pølsa?

Enn skinka, var den godt modna?

Og ølet, kaldt eller lunka?

De må be en bønn, og det uten smil om munnen og i full tro(og det er ikke så lett tenker jeg :)).

Kjære hvem det nå er som styrer verden

Om det er gud, hvermann eller fiskenerden

Hør meg i denne stille bønn

Jeg vil så gjerne for strevet få lønn.

Er det tre Ave Maria og spytte i vannet?

Kalle deg vet rette navnet?

Gi meg et hint om hva som skal til?

Please, please, vær så snill!

Velsigne meg, du min fiskegud

Se i nåde, gi meg ditt bud

Jeg skal slippe ut alt, hvis det er det du vil

Bare la meg få en til!

;):):rolleyes:

Endret av KjellArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, vi har 65 liter bensin blandet med diesel i dunker på Dombås ;)

Vi skal bettre klare å fyre opp både båten og bilen, og får vi has på grevlingen skal vi ***** meg reise nidstang med grevlinghode i basecamp!!

På ene eller andre måten skal vi farge elva rød!

Ihvert et lite område, og om nødvendig med grevlingblod :)

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da for ***** ikke sette fyren på slike ville tanker.... Han er jo troende til å gjennomføre det.

Det ble snakket om vadebuksebrenning i går. GE mente at det slettes ikke ville holde, det måtte kraftigere saker til visstnok, gjerne på grensen til noe kriminelt. Jeg tror Oteren er lettere nervøs for at hans gamle røde bil lever farlig om laksetørken vedvarer.

Til guttas forsvar må jeg bare si at det ikke er deres feil at de ikke får laks. Det er ikke laks i elva!

Må ha noe med GE å gjøre. Så snart han og containerbilen forlot Namdalen, var laksen der og. Lurer på om det kan være at han nå kun drømmer om Skoda Octavia Stasjonsvogn og babysvømming !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere dagers laksetørke kom det endelig på land et par fisker i formiddag. Godt var nå det, ellers hadde jeg fryktet for liv og eiendom i nærmiljøet. Både Oteren og Gammel-Erik nærmet seg skikkelig laksepsykose og var i pyromanmodus. Om laksene skyldes gårsdagens lysskye ritualer som inbefattet trebåter, diesel og bensinblanding , nidstenger, vadebukser, eksplosiver og mumlende besvergelser framført på ,for lengst, glemte tungemål, vites ikke, men vi velger å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 2 av de 3 laksene er o-laks hører jeg. Akkurat det er jo overraskende, på tross av at jeg hadde en mistanke om at vi i flere år har fisket på "utvannet" o-laks. Vanskelig å se forskjell er det også med det blåtte øye ! Skal bli interessant nåda å se andelen av o-laks i Gaula etter at skjellprøvene av årets fiske er gjennomført. Synes ikke at disse gjøgrisene vi har fisket på i senere år heller akkurat så ut som den karakteristiske Gaulalaksen vi fisket på tidligere. Som var mere "slank" og mere grønnaktig på ryggen med store svarte prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere dagers laksetørke kom det endelig på land et par fisker i formiddag. Godt var nå det, ellers hadde jeg fryktet for liv og eiendom i nærmiljøet.

Bonanza i Gaula ifølge Melhuslaks.com:

17.06.2011, melhuslaks.com:

2c0t5.jpg

hahaha...noen lakser går endelig på elva og det er ikke måte hvor de hauser det opp. Jeg bare lurer på hva det ville stått hvis det virkelig var en kanonoppgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonanza i Gaula ifølge Melhuslaks.com:

17.06.2011, melhuslaks.com:

2c0t5.jpg

hahaha...noen lakser går endelig på elva og det er ikke måte hvor de hauser det opp. Jeg bare lurer på hva det ville stått hvis det virkelig var en kanonoppgang :)

Du kan nok ikke stole helt på oppdateringene til disse laksefirmaene nei. Det er vel en grunn til at Melhuslaks ikke har voppdatert på over ei uke før dette. "No news is good news?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er ikke sann, like flink som Raguse til å hause opp laksefisket. Sistnevnte gjerne før sesongen starter. Er ikke måte på hvor mye laks som vil komme i 2011. Men jeg skjønner dem egentlig godt. De er nok skitredd for at de ikke skal få fullbooket valdene sine. Det er vel bare laksefiskere som sluker alt slikt rått, og det vet de. Snakker enda med endel fiskere som tror storflaket kommer i morra :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig den første skikkelige lakseoppgangen i år. Det har vist seg før, når elva ramler ned på 60-70 kubikk kommer laksen. I kveld gikk det fisk uavbrutt mellom kl 22 0g 02. Ingen ville ta, men noen har også stoppet på valdet, så det blir spennende dager framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig den første skikkelige lakseoppgangen i år. Det har vist seg før, når elva ramler ned på 60-70 kubikk kommer laksen. I kveld gikk det fisk uavbrutt mellom kl 22 0g 02. Ingen ville ta, men noen har også stoppet på valdet, så det blir spennende dager framover.

Det är skoj att höra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig den første skikkelige lakseoppgangen i år. Det har vist seg før, når elva ramler ned på 60-70 kubikk kommer laksen. I kveld gikk det fisk uavbrutt mellom kl 22 0g 02. Ingen ville ta, men noen har også stoppet på valdet, så det blir spennende dager framover.

det var bra det endelig skjer noe, er det fisk på på valde eller raser de videre opp elva og opp i dalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke noe fra gutta våre på Nedre Kåsen da?

Stemmer, en side fra adressa idag fra Nedre Kåsen og frustrert grunneier. Skremmende får man si, er det virkelig fullt med o-laks i elva. 5-8 kilos !

Flere fiskere på mitt vald går over gode strekk med sluk hver dag, og det spretter overalt med 5-8 kilos. Pluss endel smålaks. Men så nær som alle som fisker med sluk kjenner ikke så mye som et lite kakk på sluken. Merkelig. Og det er laks som går i hundre, pluss mye laks som står i hølene og spretter. Men flua eller sluken er den iallefall null interessert i. Med noen svært få unntak. Hører det er likedan over hele fjøla, fra Melhus og opp til Gaulfossen. Mye laks vises på elva, men den tar som regel ikke (i forhold til antall laks).

Men feitmarken jafset den i seg så det sang i morges :thumbsup: . Så nå er det totalt slutt på sluken, frem med marken. På tross av at jeg fikk en fin mellomlaks igår på sluken. Men det var for det meste flaks. Akkurat den var full av lus og var mere bitevillig. Skal nok bli interessant å se resultatet av alle skjellprøvene i år.

Sjekk denne !

http://www.nina.no/Aktuelt/Artikkel/tabid/945/ArticleId/1383/Stor-okning-av-romt-oppdrettslaks-ved-Ytre-Agdenes-merkestasjon.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.