Gå til innhold
Fiskersiden

Yes!


LasseB
 Share

Recommended Posts

Fikk endelig tid til litt fisking, etter veldig mye jobbing, og med nyoppstartede avdelinger og inndelinger på jobb, blir det lite tid til fisking og annet blir prioritert. Hadde den første fridagen på to uker i dag, og da ble det flyndremeite med den unge, lovende Ivar Magne. Målet var stor skrubbe og rødspette. Som vanlig var jeg en halvtime for sein, men det hadde ikke skjedd så mye på stengene til Ivar Magne foreløpig heller. Rigget meg opp med to stenger, og tacklene ble strategisk plassert etter Ivar Magnes spesifikasjoner. Det skjedde ikke så mye den første timen, foruten et par smånapp som ikke ville sitte. Ei spettenapp resulterte i en krabbekroking, men den datt av underveis. Etter en god del skitpreik tipser Ivar Magne med om et napp på den ene stanga mi, og snøret ble slakt. Da tilslaget ble satt, minnet det svært mye om ei krabbe som hadde gått inn i ei tangklase. Fikk løftet det opp fra bunnen i et kraftig pumpetak, og plutselig begynte det å røre på seg. Mistenkte en brukbar torsk på grunn av stanginga, men da fisken kom til syne under oss, var det ingen tvil...

IMG_1155.jpg

IMG_1163.jpg

IMG_1168.jpg

Og de vitale målene på piggvaren var 4220gr/58cm.

Jeg er en særdeles lykkelig fyr i dag, ettersom dette er den tredje piggvaren jeg har hatt kontakt med på Stord etter at jeg kom hit.

PS: Glad i deg, Ivar. Takk for fantastisk guiding og vakker landing av min livs fisk... :)

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer nok ein gang Lasse :bow: Dette var fantastisk gøy.Er jo bare rett og rimelig at eg fekk guide deg til din livs fisk,etter at det var du som fekk meg til å starte med kystmeite ;)

Men det er første gang eg har sett noken har hyperventilert etter å ha fått ein fisk,og jammen kom det vist noken tårer og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonfisk, Lasse! Grattis!

Synd du er såpass stor, med Thor bak hadde den sett enorm ut! ;-)

I og med at du har flatfiskfetish henger vel denne enda høyere. Og jeg skal være ganske enig, stor piggvar er en rimelig tøff sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.