Gå til innhold
Fiskersiden

DRAMMENSELVA 2011


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Ja, Døvikfossen lever litt i skyggen av Hellefoss. Men kan absolutt være interessant likevel. Og vurderer du en tur dit kan jeg godt fortelle deg litt ved en anledning.

I dag var jeg og Kjell Arne der for siste gang i år. Og det kunne ha blitt en kanonavslutning for min del, men marginene var ikke på min side ;)

Etter å ha hatt 3 korte kontakt med laks på morgenkvisten smalt det på en real rugg like ovenfor brekket på Trygdetuppen. Det ble en brutal fight - fisken kom seg over brekket - jeg fikk dratt den tilbake - den kom seg over igjen - jeg fikk dratt den opp igjen - hele tiden under et voldsomt press! Til slutt måtte jeg bare innse at siste del av fighten måtte foregå nedenfor brekket og det ble en litt vrien tur nedover - med Kjell Arne med håven like bak. Det gikk likevel galt og fisken bøyde krokene og kom seg løs. Utrolig irriterende! Hadde vært moro å få en stor en til nå på slutten. Men men

Slik så kroken ut etterpå: Om dere synes flua ser stusselig ut på bildet så er det fordi den er sliten etter å ha blitt tygget på i en halvtime :lol:

271020112205345Bg7rygnw496.jpg?23

Regner med at dere ser hvilken krok det er - den tåler en god del!

Men det ble en trøstelaks på meg. En ganske stor hunnlaks som ble sluppet ut igjen etter en kort tur på land hvor jeg måtte drive avansert kirurgi for å få ut sluken som laksen tydeligvis hadde veldig lyst på - håper den klarte seg

27102011220534wL778Q4h5uLX.jpg?90

Takk for nok en hyggelig tur Kjell Arne, håper på flere fine turer sammen neste år - både i Drammenselva og andre elver.

Og dermed er laksesesongen min over....

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virkelig synd med den som gikk over brekket. Den hadde du så virkelig fortjent etter alt strevet du hadde med å følge den. Historien fra forrige tur gjentok seg jo også, lenge siden jeg har ledd så godt. For den uinvidde kan jeg fortelle at det som skjedde var omtrent følgende.

Det var dødt, dødt, dødt. Jeg satte meg ned på benken for å ta en liten pause og da sa Gabrielsen til meg:

"Så du setter deg for å se hvordan jeg skal ta den"

"Ja" svarte jeg

Et halvt sekund etterpå sto stanga til Gabrielsen i spenn og hunnlaksen var et faktum.

Lurer på om vi ikke har funnet en løsning, og knekt en kode der gitt :lolu:

Takk for turen til deg også, tiden går fort i trivelig selskap. Og så er det jo "bare" 7 mnd til neste gang laksen kan forsøkes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med laksen som retta ut kroken, hørtes ut som en spennende halvtime uansett :) Godt du fikk en "trøstelaks" på land for å avslutte sesongen.

Virker som trikset for laks er at Kjell Arne tar en pause, og for å gjøre det enda mer bankers, Gabrielsen demonstrerer trygdereke fiske for meg ! Da sitter garantert storlaksen :lol:

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det ble en bra sesong. Men det er ikke bare jeg som får et par store lakser i Drammenselva i løpet av en sesong. Det er jo bare å titte på børsen så ser man det at laks på over 12 kilo ikke er så sjeldent. 41 stk i Hellefossen og 3 i Døvikfossen i år.

Drammenselva er rett og slett et lurt sted å fiske om man liker å fighte stor laks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammenselva er rett og slett et lurt sted å fiske om man liker å fighte stor laks :)

Det er vel bare rett og rimelig at denne elva blir flyttet opp til Trøndelag, snart. At en slik perle ligger bortgjemt ute i periferien er jo synd. I steden for lyntog burde Stortinget sørge for at elva blir flyttet til sentrale strøk :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på nettsiden til foreningen at det er stamfiske søndag 13.11. Ser ut som det er "fritt fram" for alle som ønsker å være med.

Noen her som har vært med på dette tidligere og vet hvordan det foregår ? Er det åpent for alle eller er det kun for medlemmer i foreningen ?

Kunne tenkte meg å være med :)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.