Jump to content
Fiskersiden

Hvordan dreper du fisken?

Guest fiskekaren
 Share

Recommended Posts

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mange måter å gjøre det på. Alt etter størrrelse og fiskeslag. Noen knekker man nakken på, andre slår man med stein, gjedda brukte jeg å ta med en kniv i skallen rett bak øynene.

Og enda er det flere....

Edited by KjellArne

Guest Fisker'n fra Eik

Jeg knekker nakken på de fleste, de litt større smeller jeg i hue med en stein eller lignende.. gjedda får innimellom en kniv gjennom skallen..

Lat størrelse og art bestemme metode, jeg mener; ville du nødvendgvis brukt samme framgangsmåte på mus og løve?

Men, prøver alltid å gjøre det så raskt og greit som mulig.

Ikke ofte jeg kakker fisk, men ørret, røye og noe fisk i sjøen er god mat. Knekker da nakken på mindre fisk, stein i hodet på større fisk, og fra båt i sjøen blir det kutting av strupe. Edlere fisk som karpefisk og gjedde/gjørs settes alltid pent ut igjen :cigar:

Ikke ofte jeg kakker fisk, men ørret, røye og noe fisk i sjøen er god mat. Knekker da nakken på mindre fisk, stein i hodet på større fisk, og fra båt i sjøen blir det kutting av strupe. Edlere fisk som karpefisk og gjedde/gjørs settes alltid pent ut igjen :cigar:

tror du skulket ofag timen når dere hadde om fisk. Edelfisk = laks og ørret familien ;)

her går kniven i skallen på det meste av matfisk, men setter ut det meste da jeg kun får småfisk :cigar: . Under isfiske og laksefiske er det ikke alltid jeg har kniv tilgjengelig og kakker dem på den ene eller det andre måten ;)

her går kniven i skallen på det meste av matfisk, men setter ut det meste da jeg kun får småfisk :cigar: . Under isfiske og laksefiske er det ikke alltid jeg har kniv tilgjengelig og kakker dem på den ene eller det andre måten ;)

bedre å sette ut de store :)

Halal slaktere? Bløgger for å drepe? Nei, skal dere drepe våre venner fisken (som er absurd i seg selv) må dere i det minste drepe den tvert med harde slag i hodet SÅ bløgge!! :dribble:

Bløgging uten kakking er kjipa ja. Raskt og brutalt skal det skje (hvis det skal skje)

Ingen halal her i hvert fall. Neven, stein eller prest hardt i hodet så er fisken dø. Er fisken stor og hardfør (like that ever happens) får den en kniv i skallen i tillegg.