Gå til innhold
Fiskersiden

Stor abbor fra England, 2,38 kg (5 lb 4oz)


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Tatt i et komersielt karpevann på mark og falske fjermygglarver? Stor abbor, men blir liksom litt sånn Skogseidspudding... Klart abboren spiser nok mere på bunnen en vi tror og i et vann fullt av kapegodis blir de sikker å spise dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fiske storabbor med mark i England er rimelig utbredt - i motsetning til hva vi gjør her i Norge.

Ellers så ser man jo misunnelsen her, om den er grå og kjip eller fargesterk har jo ikke så mye å si?

Dette er en gammal grå storabbor, et skikkelig specimen-eksemplar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fisken ble tatt på mark synes jeg ikke trekker noe ned,jeg tok abborpersen min på måltretta meite med mark. Grunnen til at ikke meite har slått an så veldig etter storabbor her i landet er vel på grunn av de enoorme mengdene med småabbor du får imellom hver storabbor. Det er ikke selektivt nok. Fargen på abbor har veldig mye med hvor i vannet den går. Pelagisk abbor er ofte grå,mens abbor som går i mye vegetasjon ofte har sterkere farger. Uansett er dette en ekstraordinær fangst, en drømmefisk rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.