Gå til innhold
Fiskersiden

Storabbor (skjønner ikke hva folk sliter med)


storlaksen16
 Share

Recommended Posts

Skjønner ikke hva folk sliter med nårre gjelder og fange svær abbor :P slengte ut mark og dupp drev over 1 grunne og duppen gikk unner en bra kamp med flere korte utras og denna fikk se innsiden av hoven

(muttern orka ikke og gå ned til vannet med kameraet så måtte bære fisken opp til hytta for og få dem til og ta bilde før fisken satt ut) hadde ikke vekt men tipper 1,5 for bra tung!!

580742_4305215512518_1050556695_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke alt for ofte dette skjer.. Hadde selv en god kveld i forrige uke med 2 over kiloen, største på 1290g og dagen etter med en over kiloen! Abbor over kilo'n er kult å lett hvis de er i humør og man vet hvor de står! Stå på. Og ta fler, og kanskje kjøpe vekt? Kult å dokumentere slike drømme fangster :) så man kan sette nye mål!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisken lå i en fuktig hov 2 min på land før den blei bært opp joa jæævlig idiotisk at muttern ikke orka og komma ned og ta bilde av meg og fisken sånn at jeg måtte gå opp til dem..... men fisken klarte seg da for vi fant den ikke dagen etter selv etter at vi hadde hatt flere fridykkings økter rundt der vi satte den ut =) vekt er bestilt og kamra har fått seg ny lader og er nå fult av strøm så neste gang blir den nok ikke engang i båten mer 3 sek hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisken lå i en fuktig hov 2 min på land før den blei bært opp joa jæævlig idiotisk at muttern ikke orka og komma ned og ta bilde av meg og fisken sånn at jeg måtte gå opp til dem..... men fisken klarte seg da for vi fant den ikke dagen etter selv etter at vi hadde hatt flere fridykkings økter rundt der vi satte den ut =) vekt er bestilt og kamra har fått seg ny lader og er nå fult av strøm så neste gang blir den nok ikke engang i båten mer 3 sek hehehe

Kunne vel bare latt være og ta bilde når det tydelighvis er så lett å ta storabbor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo ment som mest kødd da men veit jo godt at det er ikke så lett og få dem over kilon!!!! var jo griseflaks bare at jeg traff fisken så fort også! men vekt er på vei =) og abborn klarte seg så da har jeg gjort en bra nok jobb med CR på den selvom jeg kunne gjort den bedre så klarte fisken seg og det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja men siden jeg og muttern og stefaren min har fridykka rundt i området flere ganger og ikke funnet den og ikke sett noen måker som har tatt noe fisk så går jeg ut i fra at den har klart seg =) men men kan jo ikke garanterer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med (enda) en skikkelig puddingabbor, at du har talent med de stripete røverne råder det ingen tvil om. Så til dilemmaet, hva gjør man dersom man får stor fisk og ikke har kameraet i lomma, eller trenger litt tid på å arrangere et bilde? For en fang og slipp fisker er jo dette et reelt problem, da man jo gjerne vil ha et minne/trofe av fisken man bare har tid til å studere en kort stund.

Om ikke akkurat fjellvettreglene:

1:Ikke glem kamera :P du vet aldri når storfisken dukker opp

2: Ha en karpesekk i fiskeveska, en bøtte i båten( ja,jeg vet at det finnes mer fancy saker) eller la fisken hvile i håven.

3:I nødstilfeller bruk en plastpose med vann i, verktøykassa, u name it.

Det viktigste er at fisken kan stå å kose seg i vann ,mens du fikler med ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt til C&R og ikke spesielt til deg: Selvom den svømmer avgårde etter utsetting vet man ikke at de overlever. Mange av småtorskene jeg må operere ut kroken av svømmer også avgårde, men de dør garantert.

Observerte nettopp dette fenomenet under bryggemeite igår. Fisket på relativt grunt vann og en liten torsk slukte reka. Jeg klarte heldigvis å få kroken ut problemfritt, og fisken svømte friskt avgårde. 10 min senere dukket den opp igjen, død og flytende på overflata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med kamera i den ene lomma og tommestokk i den andre, er det bare å ta bilde(gjerne med tommestokken), måle og sette uti. så kan du legge ut bilde her på forumet og oppfordre til vektanalyser blant de mange proffe synserne her. et godt bilde og en lengde gir gode muligheter for grei vektgjetting.

har opplevd sånne releaser sjøl hvor det kanskje er itt tvilsomt om det gikk bra. man må bare håpe at det går bra og forbedre seg til neste gang.

grattis med godfisk og kudos for c/r!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisken lå i en fuktig hov 2 min på land før den blei bært opp joa jæævlig idiotisk at muttern ikke orka og komma ned og ta bilde av meg og fisken sånn at jeg måtte gå opp til dem..... men fisken klarte seg da for vi fant den ikke dagen etter selv etter at vi hadde hatt flere fridykkings økter rundt der vi satte den ut =) vekt er bestilt og kamra har fått seg ny lader og er nå fult av strøm så neste gang blir den nok ikke engang i båten mer 3 sek hehehe

Det som er idiotisk er vel at du ikke hadde med kameraet selv. Heller ikke så fett å døtte fingra opp i gjellene på abboren. Fin fisk, men hvis man er så dum at man legger igjen nødvendig utstyr, får man ta det på egen regning, ikke fiskens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er idiotisk er vel at du ikke hadde med kameraet selv. Heller ikke så fett å døtte fingra opp i gjellene på abboren. Fin fisk, men hvis man er så dum at man legger igjen nødvendig utstyr, får man ta det på egen regning, ikke fiskens.

Nå høres det ut som om fiskeren har drept noen her, og at han burde puttes i fengsel eller noe.

Hvis det skal hakkes på noen, ta trålere søm ødelegger sjøbunn eller de som setter garn uten å trekke de opp.

I de senere år har det tatt helt av mtp hvordan man skal fiske for ikke å være "barbarisk".

Man må jo snart ha vitner og fotografisk bevis på god behandling av fangst for ikke å bli anmeldt etter fisketur, det har blitt litt drøyt hos enkelte idag synes jeg.

Jeg skylder dette delvis på storbyfolk som er i villmarka når de tråkker i gress høyere enn 5cm, de som ser på å bløgging som drap, de som tror at fisken på middagsbordet kommer ifra en fiskemaskin, de som har mistet kontakten med urinstinktet i oppveksten.

Nei nå får det være nok synes jeg, la gutten være stolt over flott abbor og gi ham heller små tips(gjerne på pm) om dere har meninger om hvordan han kan ha enda bedre samvittighet etter å ha prøvd å være skånsom.

Å kalle folk for idiot eller handlingene for idiotiske etter posting av en slik rapport som storlaksen16 gjorde er DÅRLIG GJORT, skjerpings folkens.

Flott abbor storlaksen16!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.