Gå til innhold
Fiskersiden

Artsrik og fin dag på Vestfoldkysten


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Etter å ha etterlyst en bankers fjesingplass i dennne tråden http://www.fiskersid...showtopic=62892 måtte jo tipsene testes ut i praksis :)

Lørdag morges pakket jeg bilen og satte kursen mot Ula. Planen var å lempe en fjesing på land der deretter flytte meg til en liten vik i nærheten hvor det har blitt tatt spennende flatfisk for så avslutte dagen i Kjerringvik.

Ankom Ula i ni-tiden, var litt bekymret for mye folk på strendene siden det var fint vær, men dette synet møtte meg

DSC_0948JPGliten.jpg

Folketomt og nydelig !

DSC_0946JPGliten.jpg

Tre stenger ble raskt rigget opp, planen var å fiske både statisk og aktivt.

DSC_0944JPGliten.jpg

Selskap på turen er hyggelig, her speides det etter fjesing !

Det blåste rimelig frisk pålandsvind og jeg fikk ikke den lengden på kastene som jeg ønsket, men etter en liten time peip det i den ene nappvarsleren og jommen var det fast fisk.

DSC_0932JPGliten.jpg

...og opp kom denne. Ny art og dagens første mål var nådd, tjo ho !

DSC_0931JPGliten.jpg

"Din j#%¤l !! Jeg skal f^"n meg stikke deg ! " ....er jo tross alt snakk om en "Helvetesfisk" i følge VG :lol:

Pakket sammen etter retur av fjesingen og gikk tilbake til bilen, blid og fornøyd. Kjørte deretter mot den lille vika jeg hadde blitt tipset om for et par år siden, men aldri fått prøvd, dessverre var det bomveger osv osv, og fristet lite med en lengre gåtur, så jeg bestemte meg etterhvert om "spare" plassen til en annen gang og kjøre mot Kjerringvik.

Ikke fisket i Kjerrinvik tidligere, men lest diverse rapporter tidligere om artig og variert fiske i fine omgivelser, passet bra en lørdag formiddag. Hadde også i bakhodet, ulke, manglet den på artsliten, kun fått dvergulke tidligere.

DSC_0949JPGliten.jpg

Utsikt fra toppen av Fornet som odden heter utenfor Kjerringvik. Klatret opp og ut på spissen av denne, og fant meg denne plassen...

DSC_0965JPGliten.jpg

Agnet med reke, makrellfilet og frysetørket børstemark. Var kokte reka som gav mest napp idag.

Første fisken på land ble denne , ny art for meg !

DSC_0957JPGliten.jpg

Art nr 63

DSC_0956JPGliten.jpg

Ulketryne ! ! :lol:

Eller ble det småtorsk, sandflyndre og gylter på denne plassen.

DSC_0968JPGliten.jpg

Mini-sandflyndre med stor krok i kjeften.

DSC_0959JPGliten.jpg

Gylter er gøy ! Spreke og fine er de.

Etter noen timer der ute flyttet jeg meg inn på ei lita trebrygge inne i selve Kjerringvik.

DSC_0974JPGliten.jpg

Brygga i Kjerringvik. Her ble det blant annet....

DSC_0977JPGliten.jpg

Skrubbe

DSC_0978JPGliten.jpg

en fjesing til , og til slutt en liten søt....

DSC_0981JPGliten.jpg

fløyfisk -hun ! Artig.

Eller ble det noen smågylter og mini-torsk til fra brygga.

Alt i alt ble kom det 8 arter på land, 2 nye for meg , fornøyd med det. En fin tur i fint vær. Neste tur til Vestfold får jeg gå for piggvar, slettvar og kanskje tunge...må jo ha trua :)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye arter :) Hva slags stenger er de 2 til venstre på bildet?

De liker jeg godt ! Bruker de veldig mye, både i ferskvann og saltvann, først og fremst til bunnmeite, men også noe duppmeite.

Det er noen gamle "Sølvkroken Spinning 12 fot" Står oppgitt kastevekt 10-30 gr, men både ser ut som og føles som karpestenger med ca 1,5 lb testkurve.

Jeg har kjøpt begge stengene brukt og som sagt veldig glad i de. Anbefales om du kommer over de brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin uttelling! Morsomt at det var såpass med liv helt inne på grunna i Kjerringvik der, ikke vurdert det som en potensiell plass før.

Takker :)

Ja, var greit med fart der inne egentlig ! Er ikke sååå grunt der, ifølge sjøkartet på gulesider.no er det drøye 8 meter dypt rett ut fra brygga, gikk faktisk noen sek. fra søkket traff vannet til det stoppet på bunn. Ligger en bøye inn mot badestranda hvor dypkanten går, nappa greit da jeg kastet inn mot den og fisket aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.