Gå til innhold
Fiskersiden

NKML: Troms 2012


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

Troms/Kvaløya 15-22 August

IMG_3831.JPG

Ett år har gått og et fulltallig NKML vendte nok ein gang nesen mot Troms for kveitefiske. I år hadde vi i tillegg tatt med oss 4 karer til, som var innavla nok til å sitte 1 uke å drikke champagne og prate piss. Vårt faste innslag på NKML-partys og ustødige mann fra Trondheim; Thomas Tofte, mannen med mange kroppslyder; Andreas Næristorp, innvandrer og partysvenske; Adam Andren og tilslutt mannen som droppa sitt eget bryllup(!) for å bli med på tur; Kenneth Pedersen! Alt lå til rette for en tur med skvulpende reserve-Brutt, Blanc de Blancs, haill og muuuligens en tur på fjorden etter havets ruteress; Drømmen om Dronninga på fanget!

NKML2012-kolleksjonen av krystallglass var rigget, lets go to Værnes!

20120815_012309.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Dag 1

Irvino sto klar med velkomstdrinken på Værnes, SMS sitt klare førstevalg på sjampisfronten; Gold sparkling Blue NuN..

20120815_074118.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Som NKML`s offisielle captein ble OC tildelt en skikkelig lue som sto i stil med hans kunster! Blikkene fra diverse flyvertinner flakket i alle veier og vinkler, når Capt.OC hevet et skummende glass øl og dro frem sitt lekne blikk. Noe motvillig og ikke så rent lite skuffet måtte likevel Capt. CO sitte sammen med passasjerene etter å ha blitt nektet adgang til cockpiten: "Æ sjer lua di ja, men du må nok sitj bak me de andran læll, sjø!"

20120815_083635.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

20120815_083817.jpg

Makaira 2013-modellen er klar til fight, kledelig antrukket med Whiplash 0,90 braid.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Vel fremme i Tromsø (til ansatte i SAS sin store glede for å ha blitt kvitt en gjeng småbrisne amatører), ble første Mack åpnet på terrassen. Here we go!!

20120815_140045.jpg

Tofte er en mann på ca 2m, OC drøye 1,80..Så fikk OC kapteinslue og vokste både fysisk og mentalt til 2,20m.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

I år som i fjor startet vi med steinbitfiske på Oz sin plass. Her er det bare å hente så mye steinbit fra 5-9kg du orker står d på kartet, sitat Oz. Mnjaaaa...8mann x føkked blei resultatet.

IMG_2751.JPG

Steinbitfiske på extremt lavt nivå.
Foto: Thomas Tofte

Etter drøy steinbitutelling, måtte vi tilslutt løsrive oss fra det fantastiske småtorskfiske for å prøve å hente inn noe kveit. Tofte åpna festen med et brak! Godt over den magiske kilosgrensa**! (** = For de som av en eller annen grunn ikke fikk med seg min fiasko i
som ikkje nådde kilosgrensa; Versegod!)

286261_10150740037130570_585420569_19962055_57936_o.jpg

IMG_0220.JPG

"Draa mei i strikkeen, flyyyndre på pi***n".
Foto: Sverre M. Selbach.

Dagen gikk og champagneflaskene tømtes, før SMS tilslutt dro til med sin første av arten på turen, tatt på Kjempeopplegg
[TM]
.

IMG_0225.JPG

Foto: Carl Oscar Raphaug.

Ingen flying-start akkurat, men vi var i gang! Alle gira på en ny dag, med muligens nye muligheter!

Dag 2

Dag 2 starta med at OC ikke var helt fornøyd med haillet han hadde sikret seg før an dro. SMS hjalp villig til i baugen for en kompis i nød..Dette skulle vise seg å være det som skulle til for Calle.

IMG_2756.JPG

Foto: Thomas Tofte.

Ikke mange minuttene etter det heller tvilsomme klubbmøte i baugen, satt OC med sin debutkveite 2012, perfekt matstørrelse; 8,5kg.

IMG_0229.JPG

Foto: Sverre M.Selbach.

Tidligere på dagen fikk SMS enda en kaffekveite som hadde vært diger om den var en rødspette, nok en gang på Kjempeopplegg
[TM], men denne gangen under trolling under Capt. OCs kyndige kommando. Etter COs debutkveite har SMS kontakt igjen, denne gangen på rosa Cutbait på snaue 10 meter dypt vann. "Hvaaaa? Jeg tror det var noe borti jiggen!" utbryter han etter å ha sveivet halvveis opp fra bunnen. Fire mann i båten lener seg ut over rekka og får først øye på en kveite rundt 10 kg bare 3 meter under båten, så den rosa cutbaiten, som så forsvinner i neste sekund. Tilslaget sitter og kveita ruser innover mot grunnere vann og tar 20-30 meter før den stopper og så kommer pent opp mot båten. Og på samme måte som fisken tok jiggen tre meter under båten spytter den så ut igjen jiggen til mannskapets underholdning og SMS´ indignasjon. Godt gjort å klare å spytte ut en cutbait med stinger etter å ha gjort et heftig utras først.

I mellomtiden fikk Kenny sin første opplevelse med superfisken. Etter lite kontakter og lite strøm i sjøen fant vi et smalt sund hvor dybden var drøye 10m. Første vi ser er en fisk i 30-kilosklassen som ligger på bunn å koser seg og ikke mange meterne bak ligger nok en fisk på 10-15kg. Vi drifter over gang på gang..ingenting skjer. Ekkoloddet starter å pipe...vi er inne på for grunnt vann. Loddet viser 2,4m og det er bare å løfte opp å ta ett nytt drift. Kenny ser skuffa over ripa da han ser sin Royber-XL er tildekket med Bekkevold sin hårmanke. Han bøyer seg ned mot vannflaten, da vi alle plutselig hører et hyl som inkluderte relativt mange gloser av den verre sorten! Kveit i 15-20kilos klassen hadde rappet jiggen like foran tryne på Kenny i et jafs, på 2,4m dybde! Kenny hang over rekka og klamra seg til stanga mens fisken dro avgårde med line. BAM! så var det hele over. Utrolig surt. Like etterpå er det Andreas sin snelle som knarrer avgårde..Andreas tyner frem noen ord om at dette må være pers...men fisken vrei seg av også denne gangen og alt vi satt igjen med var tynnslitte nerver og tynne fiskehistorier. Vi tar noen drift til, men ingen kjenninger, før plutselig Andreas hyler i samme frekvens som det berømte "blålangehylet", om at det ligger et flak og soler seg i overflaten 0,5m fra båten! ByebyeThxFuckYou så var den borte igjen..Mye action på kort tid, men null resultater. Veldig artig.

Litt senere i båt 2 fulgte SMS opp med sin andre kveit for turen, nok en gang på Kjempeopplegg
[TM],
den også perfekt for grillen, middagen var i box!

IMG_0253.JPG

Foto: Carl Oscar Raphaug.

Fangsten ble selvfølgelig feiret med måtehold og verdighet når gutta trådde i land:

IMG_0270.JPGIMG_0272.JPGIMG_0269.JPG

Den korte feiringen på en snau time var over etter en siste solo fra kaptein CO og det var bare å legge fangsten under armen å dra opp til grillen.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Grilla kveit og sjampis kan gjøre selv den største helt litt døsig! Eneste som skurrer ørlite grann her er at Andreas hverken har inntatt fisk eller sjampis enda..

IMG_0278.JPG

Gutta koser seg med ild, børst og kveit.
Foto: Sverre M. Selbach.

Dag 3

Kvikke og raske startet vi neste dag hos "Lavpris-Laila" et relativt kort steinkast fra hytteveggen. Der gjorde jeg et gullfunn av dimensjoner langt baki kjøleskapet. Litago-kua i egen person!

IMG_1385.jpg

"Æ fant ann!"
Foto: Andreas Næristorp.

Fast bestemt på å ta med meg kua fra butikken ble jeg møtt med ganske negativ respons hos Laila sjøl i kassa. Dette helt til jeg så på undersiden: Gratulerer! Kua var min og personalet satt snytt igjen og måtte innse tapet
:)

20120822_010506.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Kua ble raskt montert som galionsfigur på skuta, tredd på èn stk Øyvind Høier-kÆps, og selvfølgelig også oppkalt etter Tromsøs store kveitesønn! Vår båt hadde foreløpig ikke fått til stort, så kanskje var det en Øyvind i toppen av vindskjermen som skulle snu lykken..

20120818_203648.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Hvor mye lykken hadde snudd kan vel diskuteres, men nå begynte ihvertfall Rage å levere! I frustrasjon over manglende aktivitet i nordøst-vinden satte han i gang med sin favoritt; pillemeite. Dette ga raskt resultater! (raskt hvis du ser borti ifra 72! små-torsk).

IMG_3755.JPG

Ny pers på steinbit, 3760gr.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Like etterpå åpnet også Næris kveitekontoen. En syltynn konto, men alikevel arten. Med kua fikk vi trua!

IMG_3761.JPG

Foto: Irvin Kilde.

Beviset på at Team Sluk bruker photoshop på sine gapeflyndrer fikk vi et soleklart bevis på her..De var like små her i Tromsø, som hjemme i Trondheim.

IMG_3782.JPG

Næris med gapert!
Foto: Andreas Næristorp.

Mens vi i båt 1 holdt på med piss og pissing, begynte båt 2 å virkelig få ting til å fungere. Førstemann ut var Tofte, som dro til med et fint flak i 10kilos klassen.

IMG_0308+copy.JPG

IMG_0314.JPG

IMG_0316.JPG

Tofte med Tiiipluss!
Foto: Sverre M. Selbach.

Tofte viser også at han kan posere med kveite som en ekte havfisker:

IMG_0319.JPG

Foto: Sverre M. Selbach.

IMG_2769.JPG

Partysvensken ville helst drikke øl og kjøre vannski som en vaskekte PartyQueen.
Foto: Thomas Tofte.

SMS ville også være med på dansen av sjøtulipaner og med Kjempeopplegg
[TM]
slengte han opp en 7-kilos.

IMG_2772.JPG

Foto: Thomas Tofte.

Og 45 minutter etterpå, etter to bomhugg i mellomtida, en 5-kilos, nok en gang på Kjempeopplegg
[TM]
:

IMG_0301.JPG

Foto: Carl Oscar Raphaug

Meget anspent møte mellom 2 båter i svært ulikt humør...

IMG_2788.JPG

Zeroz vs Heroz
Foto: Thomas Tofte.

Festen i båt 2 fortsatte, denne gang hos CO. Endlig en fisk i båt 2 med litt tyngde. Etter en del huttemeitu og kjempeopplegg var turens fisk til nå landet. 20+ og absolutt godkjent fra kapteinen sjøl!

IMG_2775.JPG

Calle med bøy i staget, ved Snaget.
Foto: Thomas Tofte.

(Video av Calles fisk og SMS´ landing av denne kommer kanskje siden, kanskje, muligens.)

Fisken var dypt kroka så dette ble fisk å ta med hjem tæll Trøndelagen. Bløgga og flere timer etter fangst viste fisken 20,04kg. Lengden tilsa en vekt på 17kg utifra tabell, men reell vekt ved fangst var nok nærmere 21kg. Uten tvil mye høyere kondisjon på fiskene i år, nå en måned senere enn turen i fjor. Omlag all fisken var godt over lengdetabell-vekta.

IMG_2824.JPG

20+ signert OC
. Foto: Thomas Tofte.

Partysvensken Adam manglet arten fra før. Han hadde derfor lovet bading hvis han fikk krysset av arten i løpet av turen. Foreløpig hadde han bare sett på at sine båtkompiser dro opp kveit på kveit...Lykken skulle imidlertid snu helt inne ved båthavna, da et siste kosedrift ble gjennomført. Med båt 1 lutnakka og bitre på vei til sengs, hørte vi skrik utenfor vinduet. Småkveita hadde slukt Adams jigg. Ny art nortert!

IMG_0321.JPG

Ny art + en overlykkelig svenske!
Foto: Sverre M. Selbach.

IMG_2817.JPG

Gapertposering!
Foto: Thomas Tofte.

IMG_2819.JPG

Minutter etter på samme plass utenfor hytta dro SMS også inn et tynt flak på Kjempeopplegg
[TM]
. I bakgrunnen sitter Team Kveiteløs, aka båt 1, inni hytta og sylter klegg.
Foto: Thomas Tofte.

Gutta kunne nyte kvelden uti de små nattetimer med bading, 20+ og ny art.

IMG_2789.JPG

Foto: Thomas Tofte.

Vi i båt 1 gikk sporenstreks å la oss, vel vitende om at det meste hadde gått åt helvete til nu.

Dag 4

Etter gårsdagens festivitas fra båt 2, så vi at også Øyvind hadde dratt i land noe haill over natta i vår båt..Kanskje var det alt som skulle til?

IMG_0366.JPG

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Vår kaptein unge Kilde begynte å tvile på seg selv som kaptein og det udugelige mannskapet han hadde dratt med seg i skuta.

IMG_3768.JPG

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

IMG_0843.JPG

"Vii prøva hÆr!"
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

BAM! Så skjedde det endelig. Jeg meldte om kveite i andre enden og gutta kvikna til for alvor. Knærna skalv, for etter fjorårets dårlige opplevelser med kveit i andre enden, var jeg ganske sikker på hvor dette ville bære denne gangen også. Opp kommer dyret og kapt. Ørvin gir beskjed om at det er en 10+ fisk som stiger opp fra mørket. Jeg rygger tilbake holder stanga høyt og hører plasking bak en Irvoz bøyd langt over ripa. Irvo snur seg i sakte film mot meg og sier: "Du tok ann!" Hylet, et oppgulp av en annen verden runger opp til Nordkapp. Fisken er ikke ikke stor, men den symboliserte en grense på en epoke med fiasko og kveitepers mindre enn alle mine andre flyndre arter (bittelite hår foran hårvaren). Båt 2 hører hylet klokkeklart og aner da relativt store hubro i mosen. De freser bort langs båtsia vår og spør i kor: "Var det Bjøøørn?" JAAAA! Gleden av å endlig lykkes med min nemisis var enorm, men å se den oppriktige gleden i øynene på 7 kompiser rundt meg toppa heile driden! Klemmene sto i kø, mens SMS spratt rundt som et lite ADHD-ekorn mellom båtene. En fisk jeg kommer til å huske resten av mitt liv, ikke pga av størrelsen, men følelsen var av Olympisk karakter!

13,1+-+Kopi.jpg

Ekte glede!
Foto: Sverre M. Selbach.

13,1kg.JPG

13100 viktige gram!
Foto: Irvin Kilde.

IMG_3770.JPG

Livet leker og 1 tonn lettere skuldre på papegøyen fra Stavanger!
Foto: Andreas Næristorp.

Vi bestemmer oss for å dra innover i sundene igjen. Jeg var klar til å slappe av, men etter få minutter slo Heinz-effekten inn for fullt....Det strammes til for alvor nede på 30m og jeg kjenner at det for en gangs skyld ikke er moderjord som driver gjøn med meg. "Denne er vanvittig tung" er alt av lyd som kommer fra meg. Resten av fight foregår unormalt stille til å være en storkjefta raring fra Stavanger. Folk maser om at jeg må ta på knarren og ditt og datt. INGENTING ble oppfatta. Jeg nektet å røre fingrene en millimeter bort fra holk og sveiv! Fisken kom opp noen meter, før det bare gikk rett til bunns igjen, hvor hun la seg rolig ned. Dette skjedde gang på gang og skjelven jeg hadde hatt i beina en time i forveien var tilbake i fjerde potens. Opp siger noe stooort, laaangt over den magiske kilos grensa..Irvo som hadde gått fra ZerO til HerO som kaptein begynte å pumpe ned på favorittbrusen sin Imsdal, mens han utbrøyt "åååå fyyy *****" mellom de relativt store slurkene. Det var bare en mann jeg kunne tenke meg til å sette kroken på fisken i det øyeblikket, og det va Irvino. Den satt klokkereint!! Jeg falt sammen som en utgytt sakkosekk...

IMG_3784.JPG

Foto: Andreas Næristorp.

Dramatikken endte imidlertid ikke der, for da kveitekroken var satt så vi at den ene kroken på lip-lure'n hang på utsiden av kjeften, og jeg gikk fra himmel til helvete på 1 sekund.

IMG_3785.JPG

Foto: Andreas Næristorp.

MEN SÅ! Idet Irvin snur kveita med hvitsida ut ser vi at krok nummer 2 sitter klokkereint inne i kjeften, og Bjørn er med ett tilbake i himmelen! Følelsesmessig roller coaster!

IMG_3788.JPG

Foto: Andreas Næristorp.

Næris kom med SG-cradle for å løfte den opp. Det var lettere sagt enn gjort, men vi åpnet den i begge ender og med Irvin og Andreas som bærere, samt en syltynn Bjørn som holdt halen så ble den løfta fint opp i båten. WOOOOOOOOOoOOoo!!!
:thumbsup:

Glad+gutt.jpg

Glad pojken!
Foto: Irvin Kilde.

146cm.JPG

146cm
Foto: Andreas Næristorp.

IMG_0837.JPG

Foto: Irvin Kilde.

IMG_0834.JPG

Foto: Irvin Kilde.

146cm gir den offisielle vekta på 43000gr utifra tabell, men alle ombord var skjønt enige om at dette her var en 50kilos fisk, men en kondisjon hvor den vugget fra side til side når den lå på dekk. Opplevelsen kan alikevel ikke måles i kg, så å ta knekken på fisken for eget ego hadde blitt for tynt. Aldri noe tvil om at denne skulle fort tilbake igjen hvor den absolutt gjør seg best, i havet!

IMG_0832.JPG

IMG_3816.JPG

Byebye og takk for en opplevelse fra en annen verden for en fiskegal tynn Stavangermann <3

Foto: Irvin Kilde

Da var det rigget til fest og champagnen skulle flyte i kveld
:D

IMG_2855.JPG

SMS klar til NKPL-feiring.
Foto: Thomas Tofte.

Vel i land på brygga ventet haill, som endte i favoriiiiitt-potsitjonen; Mitsjonææren.

IMG_2861.JPG

IMG_2863.JPG

Foto: Thomas Tofte.

Kosinga ville ingen ende ta...
:hug:

IMG_0346.JPG

Foto: Sverre M. Selbach.

Dag 5

Festen varte ut i de små nattetimer og Partysvensken var selvfølgelig siste mann i seng..ehhrrm han kom vel strengt tatt aldri lengre enn sofaen^^

IMG_2868.JPG

Foto: Thomas Tofte.

Thomas fyller bensin nok en gang...570L ble vi tilslutt kvitt^^

IMAG0126.jpg

Thomas med Rævpynt til anledningen.
Foto: Carl Oscar Raphaug.

Neste dag var preget av bakrus og mye vind. Vi ble liggende langt inne i le for vinden, noe som resulterte i en syltynn dag. OC dro alikevel kveita mi fra i fjor! Takk og pris at ikke jeg dro den i år også, da hadde Finn.no fått kjørt seg med ett tonn fiskeutstyr. Dyret mitt hadde til og med blitt enda mindre og strakk vekta til drøye 250gr! "ÅhimmelogHav, Hooo e fiiiin, slutt å tull no Kiim"

IMG_0354.JPG

OC med gjensyn av NKPL-kveita!
Foto: Sverre M. Selbach.

OC: "DROOOOOOOONNINGAAAAAA!!!"

Tynt vær og tynt fiske ble alikevel reddet av kokken Kenneth som dro til med en homemade fiskegrateng-ish rett med steinbit og torsk fra en annen verden! Den satt godt inne hos oss alle etter noen dager på champagne , redbull og mariekjeks.

20120821_002534.jpg

Kenny rigge klar til matlaging på høgt nivå.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Så var dessverre turen over for Tofte (3 kveit) og SMS (7 kveit) , hvor Trondheim og jobb kallet. Vi andre gjorde oss likevel klar til en ny tur med brusk og dram. Selv om det var et savn som krøyp ned langs ryggraden på oss alle
:(

Dag 6

IMG_0846.JPG

Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Jeg var nå avslappa og hadde tydeligvis fått draget på dronninga (red.: Takke Maria for ypperlig haill), flaksen bare fortsatte..Nok en 10+

10,54kg.JPG

10,54kg F
oto: Irvin Kilde.

Endelig var det også Irvins tur med kontakt med dronninga, bare minutter etter jeg hadde landet min. Ikke helt den størrelsen han håpet på, men deilig å få brutt embalasjen på godteposen.

IMG_0857.JPG

Irvo endelig i den posisjonen vi alle kjenner han best!
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

IMG_0858.JPG

Opp kommer rette arten på drøye 7kg.
Foto: Bjørn Florø-Larsen.

Så kom telefonene fra Team Sluk. Kim og Øyvind var klare for en tur, så da ble det taxikjøring på meg og Calle inn til Maribell for å plukke opp slampene. I mellomtiden fisket de andre 4 gutta. De fikk seg en kjempeoverraskelse da Irvin lettere irritert dro opp nok en havål (les; torsk) i 3kilos klassen..Opp etter torsken stiger nemlig gamla sjøl...Ei dundre på 100(!) lekte seg i overflaten..100+ fisken så bare dumt på torsken, smilte litt lurt til Andreas, slengte et hovent blikk til Irv og seilte ned mot mørket igjen..

IMAG0129.jpg

2 x Rudolf.
Foto: Carl Oscar Raphaug.

Med T®omsingene i båten, tok det ikke mange sekundene før Øyvind tok over rattet uten nevneverdige spørsmål eller protester. De skulle ta oss med ut på et område hvor de hadde hatt bra fiske den siste tiden, langt langt til havs. Det gikk ikke lange tiden før første mann hadde kontakt. Endelig fisk med litt fres i hos Andreas! Fisken bød på en frisk fight og vel oppi cradlen viste den 10+. Ingen ny pers, men flott fisk med mye liv.

IMG_3837.JPG

TIPLUSS! 10,5kg .
Foto: Bjørn Florø-Larsen

.
Dagens mann skulle likevel vise seg å være svensk, av typen partysvensk! Etter beinhard innsats over lange økter og en mistet storfisk som på mystisk
:iiam:
vis røk braiden hans, hadde han endelig sjansen igjen. Denne gangen med SMS sin snelle og ny braid. Den 3 dager gamle persen fra rett utenfor hytta ble knust! Vi hørte jubelen og kjørte bort med en gang. Når vi så ansiktene i båten var det ikke noe å lure på hvem som hadde dratt fisken! Fra øre til øre med snus og smil! Gratulere med knallfisk Adam!

IMAG0135.jpg

15,2 velfortjente kilo til en smørblid Trondersvensk.
Foto: Carl Oscar Raphaug.

Mer ble det ikke denne dagen, men vi takker Kim og Øyvind for godt selskap og god guiding!

Team Sluk <3 Her skulle vi ut også neste dag, og da skulle endelig den forbanna nordøsten snu..

Dag 7

Siste dag er i gang og det har ikke gått mange minuttene før vi høre trøndergloser og grynt fra Calle. Det virker å være en veldig fin fisk.

IMG_0879.JPG

Calle pumper og knarren hyler.
Foto: Irvin Kilde.

Opp kommer den fisken, men noe mindre enn det Calle hadde sett for seg. Den var av det friske slaget, men en bra fisk var du uansett!

IMG_0882.JPG

18kilo blank.
Foto: Irvin Kilde.

Vi har såvidt rukket å fortsette fiske før det smeller hos OC igjen og opp veiver han søstera som ser nesten identisk ut i størrelse.

IMG_0888.JPG

Adam i gang med måling. 18,8kg og OC sin andre fisk nært 20kilo iløpet av kort tid!
Foto: Irvin Kilde.

IMG_0893.JPG

18800gr.
Foto: Irvin Kilde.

Begge 2 tok den nye jiggen til SG, den største "Real Herring", fantastisk gange på denne jiggen. Et produkt vi ble skikkelig begeistra over! Anbefales.

IMG_0894.JPG

IMG_0900.JPG

C u l8terz <3
Foto: Irvin Kilde.

Så var det min tur til å innkassere action. 4 utras på kort tid fører til 3/4 fisk landet. Alle disse også på den nye SG-real herring. Vinden har snudd og den nordøst-låsen på kjeften var borte!

6,1kg.JPG

6,1kg
Foto: Irvin Kilde.

12,3kg.JPG

12,3 kg
Foto: Irvin Kilde.

14,2kg.JPG

14,2kg
Foto: Irvin Kilde.

IMG_0913.JPG

Release 14,2kg.
Foto: Irvin Kilde.

Nå hadde plutselig alt gått i vater og 2011 var glemt for min del. Var bare å legge seg ned i Triana-stilling i baugen og sprette sjampisen

IMG_0847.JPG

Foto: Andreas Næristorp

IMG_0868.JPG

Dette var Extra BRUT-alt!
Foto: Andreas Næristorp

Så var det Irvin sin tur igjen med litt action. Første utras resulterte i 1-0 til Team-Kveit, hvor dronning kom seg løs..men ikke lenge etterpå satt den igjen hos Irvoz.

IMG_0916.JPG

IMG_0920.JPG

8kilo og 10 i stil på stupet.
Foto: Bjørn Florø-Larsen

Irvin ville veldig gjerne også på 10+ grensa. Mot slutten av turen knarret knarren avgårde igjen hos Ørv, denne kjentes større ut enn den forrige og enden av visa konstaterte dette.

IMG_0943.JPG

13,5kg og en fin avslutning på eventyret!
Foto: Bjørn Florø-Larsen

Neste morgen var det rydding og vasking som sto på plakaten, men rødspettekongen OC fornekta seg ikke å flekka opp 3 spekimenspetter på kikkmeite fra terrassen mens vi ventet på transport! Æææææ kjennan!

20120822_142133.jpg

Foto: Bjørn Florø-Larsen

Takk for alt Litago-Øyvind!

20120821_232417.jpg

IMAG0138.jpg

NKPL-success!
Foto: Caaaallle

Takk for ein flotte tur med opp og nedturer gutta! Fonøyelse å dra på tur med en slik gjeng! Ble totalt 27 kveit, hvor 21 av dem ble satt tilbake. Neste år sitte ei dundre på hundre!!
biggrin.png Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og velskrevt rapport :)

Nok en gang; gratulerer med meget bra kveite!

Krokingen var akkurat som på persen min, kan jeg lese. Jeg ble også meget skeptisk i fjor da jeg så at den ene kroken satt på utsiden...

Kjenner følelsen av å finne den andre kroken i kjeften!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger folkz :D

TLDR..

NEIDA! Knall gutter, så gøy ut! :)

haha ja d blei litt langt^^ men me 8 sletne mann på NKPL-tur i en uke så blir d en del piss som må med!

Artig og velskrevt rapport :)

Nok en gang; gratulerer med meget bra kveite!

Krokingen var akkurat som på persen min, kan jeg lese. Jeg ble også meget skeptisk i fjor da jeg så at den ene kroken satt på utsiden...

Kjenner følelsen av å finne den andre kroken i kjeften!!!!

Eg va i kjelleren, dette e heldigvis filma, både nedturen når eg tror den e feilkroka og 5 sec etter når Irvin komme med kontrameldingen! Roller coaster deluxe

Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett gjennom rapporten ørten ganger nå, hadde gladelig ofra et lem for å fått med meg de siste to dagene med bra vær og mye action!

Det er vel ingen som nå lenger er i tvil om at vi er fanklubben til Team Sluk. De e fiiiiin!

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport! Håper kveitene holder seg i området i tiden som kommer...

D e de nok :D Action økte når nordøst ga seg. De beste dagene var også røde i Abu-huggtabellen..Eureka!! :P

Når skal du opp?

Dette så ut som en kjedelig fisketur... Uansett, grattis med mange kveiter. :goodjob:

Takk for d :) men..Driiit kjedelig ja, blir svarthåfiske ved Munkholmen neste år

Har sett gjennom rapporten ørten ganger nå, hadde gladelig ofra et lem for å fått med meg de siste to dagene med bra vær og mye action!

Det er vel ingen som nå lenger er i tvil om at vi er fanklubben til Team Sluk. De e fiiiiin!

Ja, men du fikk nå holdt en kjempeopplegg forelesning :D Sørge for å gi studentene dine fri første forelesning neste år!

Team Sluk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo riktig artig ut! Grattis med alle perser - og særlig din Bjørn Helge, nydelig fisk!

Kanon med den store som bare var oppe og sjekket dere litt - må ha vært en flott opplevelse

Er der noen teori om hvorfor det kommer opp så mye smått? Vi har aldri hatt fisk oppe på under 10,5 kg på våre turer...

Vi har heller ikke hatt samme ekstreme fiskelykke med så mange fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mitt antall kveiter fordelt på 8 fiskedager (2stk) er dette for ekstremt å regne... På forrige firedagers tur fikk vi en fisk! Denne veide riktignok omtrent like mye som deres 27, men turen som sådan var en tålmodighetsprøve. Sier ikke at jeg ville byttet,

På min første tur fikk jeg også en fisk - på 10,5 kg...

Så - Irvin - sett i lys av dette synes jeg dere har vært heldige og flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveitefiske er ikke bare, bare. Noen ganger får man fisk etter 10 sekunder, og noen andre ganger kan man gå flere dager uten kjenning. Det er ikke bare sope inn slik enkelte trur. Jeg hadde vel 4 blanketurer på rad etter kveite i år. Ifjor hadde jeg ingen. Når sant skal sies har jeg aldri fått mere kveite enn jeg har gjort i år. Sikkert rundt 40 stykk, men med et snitt på under 5kg. Mine to største er hhv. 17,4 kg og 7,5kg.

Forøvrig, fin rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveitefiske er ikke bare, bare. Noen ganger får man fisk etter 10 sekunder, og noen andre ganger kan man gå flere dager uten kjenning. Det er ikke bare sope inn slik enkelte trur. Jeg hadde vel 4 blanketurer på rad etter kveite i år. Ifjor hadde jeg ingen. Når sant skal sies har jeg aldri fått mere kveite enn jeg har gjort i år. Sikkert rundt 40 stykk, men med et snitt på under 5kg. Mine to største er hhv. 17,4 kg og 7,5kg.

Forøvrig, fin rapport.

Antar CB er inne på det når han sier at kveita skal du gjøre deg fortjent til...? Mitt snitt totalt er forøvrig 55 kg... innser at dette kan bli vanskelig å opprettholde i fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar CB er inne på det når han sier at kveita skal du gjøre deg fortjent til...? Mitt snitt totalt er forøvrig 55 kg... innser at dette kan bli vanskelig å opprettholde i fremtiden ;)

Overtroisk er jeg ikke. Det handler om en ting, rett tid til rett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo riktig artig ut! Grattis med alle perser - og særlig din Bjørn Helge, nydelig fisk!

Kanon med den store som bare var oppe og sjekket dere litt - må ha vært en flott opplevelse

Er der noen teori om hvorfor det kommer opp så mye smått? Vi har aldri hatt fisk oppe på under 10,5 kg på våre turer...

Vi har heller ikke hatt samme ekstreme fiskelykke med så mange fisk...

Takk for det Thomas :)

Er jo veldig mange timer mellom hver fisk uanz, med 8 mann på tur i 12-14 timer per tur. Fikk en boost siste 2 dagene da vindretningen snudde.

Hvis du har et snitt på 55 så har du bare fått 2 fisk? På hvor mange turer har dere? Det viktigste er å ha en god kaptein som kan lese seg frem til gode potensielle plasser, ellers så er det MYE tilfeldigheter på hvem som får tildelt hva. Rett plass til rett tid. Av de 27 var vel 12-13 av dem over 10kg, 4 av dem igjen på ca 20+. Som på de fleste arter er det lengre mellom de riktig store, ergo ikke så rart at det kommer opp mest mindre fisk. Allikevel, 10+ kveit var nå greit mye kulere og friskere enn en lange på 10+^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D e de nok :D Action økte når nordøst ga seg. De beste dagene var også røde i Abu-huggtabellen..Eureka!! :P

Når skal du opp?

Drar i helga og blir vel boende mer eller mindre fast i Tromsø de neste 1,5 årene. Så satser hvertfall på en tur og to utpå hvis været holder seg og snøen lar vente på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.