Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske etter SØ i Ofoten og Lavangen-området


Cochise
 Share

Recommended Posts

Vel, da skinner solen, og en lett bris sprer varmen rundt :o

Da blir det en tur utover mot Lavangsnes. Får se om jeg finner meg noen bra plasser mellom Sjøvegan og Lavangsnes.

Holder på å finne ut hvordan en legger ut bilder og også personlig bilde...

Så får se om det blir noe godfangst :o

Fin dag og komme seg ut på dette.

Mvh

Tom Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Whoa!

Gratulerer så mye! Knallfin fisk! Artig!

Du møtte forøvrig onkelen min mens dere var ute på tur. Han fisket også, men fikk visst bare sei :D Jeg fikk muntlig rapport allerede samme kveld ;)

Sjekket du innholdet i magesekken? Stod fisken langt ut?

Har vært flere turer på samme plass den siste uka. Har sett fisk, men de står langt ut (også seien).

Cochise

tchaug:

Vart det fangst? Vi venter spent på rapport :o

Er relativt godt kjent i området, send meg en pm om du vil ha noen tips-

Cochise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesekken var helt tom og i tarmen var det bare noe mørk uidentifiserbar masse, så det var nok en svært sulten SØ som hogg på sluken. Jeg kaster relativt langt med PowerPro snøret, lenger enn alle de andre jeg har truffet denne våren selv med en 18g sluk, og den tok rett etter nedslaget eller de aller første sekundene av innsveivingen.

Jeg har vært et par turer til, en på ca 1,5 timer og den andre på 6 timer, uten annet resultat enn sei og torsk. Jeg har ikke en gang sett SØ eller Laks på disse turene.

Artig at det var onkelen til en ivirg forumbruker jeg har truffet, nå gjenstår det bare å treffe på selve forumbrukerne.

I helgen har jeg vært på hyttetur på Skarberget, men jeg opplevde ingen edle fiskeslag på fiketurene der... Hvis noen har noen hotte tips til spennende eller gode fiskeplasser der i området tas de i mot med stor takk da det blir økt frekvens på hytteturene dit de nærmeste årene siden sønnen vår har det som plommen i egget der ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i Propell's eminente nye speedbåt i går for å dorge etter blankfesk. Mye vind gjorde forholdene vanskelig. Propell dorget med sluk, jeg (seff) med ei grønn Clouser Minnow-flue. Jeg dro sei på hvert utslipp, mens Prop betjente båten :)

Spitz: Som du også fant ut, bestod innholdet i magen på seien av en mørk, ubestemmelig masse. Umulig å si hva det kunne vært.

Har en feeling at våre veier snart vil treffes... kan vise deg litt rundt i området om du ønsker.

Cochise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det skikkelig vintervær her i området igjen. Våknet i dag opp til tett snøvær og 0,8 grader, og det har ikke meldt noe særlig bedre i nærmeste framtid. Er det noen som har tips til steder der det allikevel er mulig å lure SØ? Fjorden går hvit og jeg regner derfor med at det blåser hardt de fleste plasser.

Jeg har akkurat fått 8LB Powerpro fra Cabelas og lider kraftig nå som den er på snella mens været ute ikke tillater noe særlig kasting med 18g sluk…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur å fisket i lavangenområdet og fikk en fin sø på rett under kiloet. Litt morsomt at jeg fikk den på mitt første kast! Fikk en litt mindre senere som jeg slapp ut igjen. Elers var det lite liv... Noen som har sett noe liv i råna - ballangen onrådet?

Endret av GeBa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute en tur i går kveld. Jeg fikk ingen SØ men tvillingen til den jeg har rapportert på side 7 i denne tråden hoppet 10-20 meter rett fremfor meg. Ellers ble det sånn ca 30 sei i området 0,5-1,5 kg... Siden jeg ser på sei som fiskenes versjon av ugress, som hindrer meg i å få annen fisk, var dette litt bedrøvelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i seien, jeg... god matfisk, og man kjenner iallefall at det er liv. Personlig ser jeg på seien som sjøørretens dumme fetter; grådig og lettlurt.

Spitz: Var du ute på samme plass som sist? Ikke fortvil selv om du får mye sei, SØ'en har en tendens til å gå sammen med seistimene på denne plassen.

GeBa: Grattis med fangst... lyst å være mer spesifikk mht hvor du fisket (gjerne i en pm)? Er godt kjent i -som du sier- "Lavangen-området".

Ser jo ut til at vi er en håndfull karer som er mye ute i området her... hva med å treffes, og ta en felles tur?

Har vært 2 turer i Råna denne uka med flue, siste tur onsdag. Helt dødt. Fine forhold da. Så en undermåler på 20 cm som spratt.

Cochise

Fikk nettopp tlf fra en kompis... han forteller det er "bonanza" i Ballangen (ferskvann) på lavtliggende vann der isen nettopp har gått. Fisken er helt vill og er oppe og spiser insekter i vannskorpen. Store fangster, mye fisk fra 0.5 til 1.5 kg.

Cochise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å treffe deg også Cochise!

Det ble bare sei på meg i går, og det virket som den gikk lenger og lenger ut fra land. Når jeg dro hjem rundt 23 var det bare liv rundt sluken de første metrene etter den landet, og jeg kaster jo noen meter... Jeg så også en rygg i samme området som du så, men det var ingenting på sluken der selv om jeg kastet i området fra flere avstander på forskjellige tidspunkt.

Jeg gikk rett på norgeibilder.no i går kveld for å få et vissuelt bilde av plassene du snakket om, så nå kan det hende du møter meg flere plasser framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjobing!

Joda, hadde vært storveis, Prop, men jeg drar bort i helga... :blush:

Skal prøve å få meg en tur til Sjøvegan for å se om det har begynt å løsne der. Var i Råna en snartur i kveld sammen med HT. En liten sei tok flua, ellers dødt.

Takk for tipset, Gstrike :lol: Det blir nok flere turer med båt til Vegglandet; og da er både fluestang og filmkamera med :lol:

Håper det løsner nå til helga, dersom det blir litt varme.

Cochise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei!

Nå begynner det å løsne. Farsan: Røye, 0.8... Tante: SØ 2.1, Morsan: sei (hehe) 2.8, meg: SØ 1.9

Sikkert varmen som gjorde utslaget. Ikke liv å se i overflaten, men ett og annet napp på stigende flo allikevel.

Deilig dag, 20 + og vindstille.

Cochise

Knallbra! Snakker vi Malmbyen eller Salangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hvor dårlig jeg er og informere om turene mine... Først var jeg jo i Salangen(ikke lavangen!) i mai og fikk en sø på +1kg og en mindre som jeg lot gå, så var jeg i bogen og dro en røye på litt under 1kg for så å dorge på vegglandet og fikk en fantastisk god røye på ca 1,5 kg!

Har vært noen turer rundt omkring men sett svært lite, var en tur i råne for 2 dager siden og så noe liv, men de fineste vakene var for nære elva eller for langt ut!

Glemte fiskeveska mi i Råna, så hvis noen finner den med 2 fiskekniver i,den ene med navnet mitt gravert inn på bladet, vil jeg bli overlykkelig for å få den tilbake! :)

Prop og Cochise, var det dere jeg så komme til råna for noen dager siden i en hvit varebil? noe fangst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.