Gå til innhold
Fiskersiden

Nok en fin sandflyndre tur på Stord


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Lov å prøve ;) Jeg tror egentlig området like nedenfor hytta er bra: renner en ganske stor bekk ut der, det er sandbunn med overgang til stein/grus og ca 4-10m dypt. Bør ikke det være ideelt?

:-) Fisker stort sett med kombo reke/makrell strimmel. Hele strekket mellom Leirvik og Grov har mest sandbunn og litt evje/leirbotn i viker og er gromplasser...

Også på Fitjarsiden er det mange sandviker og de fleste har bra innslag av flatfisk.:-)

Hvor har du hytta?? ;-)

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestviki er en fine vik, normalt sett er det fortsatt for kaldt der i påsken, men etter denne milde vinteren er det nok flyndre å få der også. I Fitjarviken i sentrum er det mye sandbunn og her er det mange fine moloer. Finn de djupeste plassene. Fin rødspette her også. På andere siden av øyen (vest for Vestviki) ligger Aarskog. Et industriterreng og spennende vik. Her er det mye men små flyndrer.

Det er greit å dele fiskeplasser i grove trekk, nett gromplassen holder jeg for meg selv....;-)


Absolutt fine fisker, håper du bikker killoen snart

Takk for det, har jo mange sandflyndrer over 1 - 1,1kg, og har N-rek. Men noen år siden sist det nå...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med veldig flotte flyndrer. Har ikke sett noe til de selv enda i år, men de kommer vel snart :) Eller, jeg har forsåvidt sett flyndrer, men kun arrogante lomrer som nekter å ta agnet mitt.

Takker, prøv med liten krok og surr litt blåskjell rundt en rekebit.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, prøv med liten krok og surr litt blåskjell rundt en rekebit.....;-)

Takk for tipset. Jeg så en lomre senest i går mens jeg letiet etter noen større svartkutlinger. Den ville ikke ha reken jeg la foran kjeften på den, og da jeg skulle finne blåskjell forsvant den. Men, jeg tar den nok en gang!

Endret av Schizo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med veldig flotte flyndrer. Har ikke sett noe til de selv enda i år, men de kommer vel snart :) Eller, jeg har forsåvidt sett flyndrer, men kun arrogante lomrer som nekter å ta agnet mitt.

Du vet hvor du finner de (sandflyndrene altså) Kode=småflekket 15-25 meter.

Btw: Selv om det har vært generelt litt lite liv på kikmeite på grunt vann i det siste, så har både Schizo og jeg sett: Flere skrubber (1 stoor), lomrer, og en rødspette på svært grunt vann. Ca. 0,5-1,5 meters dyp. Er det ganske uvanlig på denne tiden?? Har ikke sett det før. (Sorry for litt off-topic).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du vet hvor du finner de (sandflyndrene altså) Kode=småflekket 15-25 meter.

Btw: Selv om det har vært generelt litt lite liv på kikmeite på grunt vann i det siste, så har både Schizo og jeg sett: Flere skrubber (1 stoor), lomrer, og en rødspette på svært grunt vann. Ca. 0,5-1,5 meters dyp. Er det ganske uvanlig på denne tiden?? Har ikke sett det før. (Sorry for litt off-topic).

Ja, det er ikke ofte at en ser flatfisk så grunt så tidlig. Men det hender, som du ser. Er nok den milde vinteren som er orsaken til dette....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.