Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor ofte bytter dere agn?


scampern
 Share

Recommended Posts

Det avhenger av hva man fisker etter og mengden agntyver, og hvor dypt agnet ligger.

På kystmeite uten store agntyverier går det gjerne en time mellom hvert bytte, mens etter leppefisk og slikt blir det vel hvert minutt eller oftere.

Reker varer ikke lenge på kroken, men en fiskefille eller blåskjellspose avgir lukt i flere timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ølgylt sier varierer det. Noen fisk har bedre luktesans enn andre. Ellers holder fet fisk seg lengre under, jo mer fett, jo mer lukt.

I går fisket jeg med samme agn i sikkert 2 timer før det bet en hågjel på. Som regel bytter jeg mye oftere, men det var helt dødt på surfstengene. Jeg pleier å skifte agn etter hver fisk på land, selv om det ikke alltid er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter bunn.

Hvis det er endel flekker med mud så må det ofte sjekkes og byttes. (slimål og svarthå)

Har egentlig ingen fast regel på når jeg bytter.

Bytter/sjekker når jeg føler det må til.

Og så lenge agnet ser "greit" ut.. så bruker jeg det igjen.

Dersom agnet har vært på i flere timer kan jeg enten legge på litt nytt.. eller bytte hele agnet for å få noe freshe spor.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.