Gå til innhold
Fiskersiden

Identifisering av diverse arter.


Recommended Posts

Hei, jeg har begynt å føre artsliste, men sliter litt med nøyaktig identifisering av artene. under har jeg bilder av fiskene der jeg er usikker på arten. Jeg har flere bilder av fiskene, men for at dette innlegget ikke skal bli alt for lang, så legger jeg bare ved et bilde av hver art. Det er bare å si ifra hvis jeg skal legge ut flere bilder av noen av artene.

Jeg er ikke sikker på hvordan man legger ut bilder på fiskersiden, men jeg har lagt ut bildene på photobucket. Linken til bildene er denne:

http://s1294.photobucket.com/user/EspenBerntzen/media/SDC13712_zps585646c1.jpg.html?sort=3&o=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet mener jeg er en sørv med sine røde finner.

Den flate ser mistenkelig ut som en ei sandflyndre og til venstre for den tror jeg det ligger en sypike.

Om det er brisling eller en annen type sild på det første bildet ser jeg ikke på kjappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laue, hvitting, sandflynde, mort og sørv, tror jeg. De blanke små ferskvannsfiska er noe dritt og vanskelig å skille ifra hverandre


og... hvis du skal sette inn bilder fa photobucket så er det bare å hopiere en av de andre linkene.. Mener å huske at det er den nest nedeste.

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på saltvannsfiskene så stemmer det nok med hvitting og sandflyndre, men som jeg gjør for å være sikker på sandflyndre er å se om den har buen på sidelinjen men dette var veldig vanskelig å se på dette bilde. Men ser ut som det er hvitting og sandflyndre ja :) For min del så kan jeg ikke hjelpe deg på ferskvannsfisker for der er jeg desverre ikke så flink, kan det mest basice men det er vell det :P

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig :) Men hvis du har flere bilder av den sandflyndren så kan du jo sjekke om det faktisk er en sandflyndre med om den har den karakteristiske buen på sidelinjen helt oppe med hode :)
Edit: jeg studerte det bilde litt mer og ser det er en bue på sidelinjen, ikke at jeg ikke trodde det var en sandflyndre uten om men jeg sjekker alltid det for å være sikker :)

Endret av blackfish13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.