Gå til innhold
Fiskersiden

Update: Ok stangtube til stang?


kristianfredrik
 Share

Recommended Posts

Hei

Begynner å se at jeg skulle hatt noe fiskeutstyr på hybelen, da fjellturene titt og ofte går i nærheten av vann. (Trondheim).

Siden jeg er student, og utstyret ikke vil bli brukt mer enn et par ganger i halvåret (må jo være realistisk her) vil jeg ikke legge så voldsomt mye penger det i første omgang.

Får Shimano hyperloop pakkene til ~300 på en sportsfiskeforretning nede i byen her (Agdars sportsfiske), så jeg lurte rett og slett på om noen har noen bedre forslag, eller om hyperloop er helt ok til ultrabudsjett-klassen. (Til Gmax pris på 599 er jo hyperloop derimot helt utelukker).

Ca 3-15g stang, og 1000-snelle vil vel være passe?


Endret av kristianfredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fiske opplevelsen er hovedmålet for fiske, så ville jeg absolutt investert i bedre utstyr. Snart er høstsalgene i gang. Og da kan du gjøre mangt et varp rundt om. Spesielt bruker Skitt Fiske å mye knall tilbud.

Om du er interessert så har jeg et Daiwa sett jeg kan selge deg rimelig. 7' Sweepfire 5-25g 2 delt stang og en 2000 Crossfire snelle med 0.24 Berkley trilene sene. Settet er oppimot ubrukt og fremstår som nytt.

PM med om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fiske opplevelsen er hovedmålet for fiske, så ville jeg absolutt investert i bedre utstyr. Snart er høstsalgene i gang. Og da kan du gjøre mangt et varp rundt om. Spesielt bruker Skitt Fiske å mye knall tilbud.

Om du er interessert så har jeg et Daiwa sett jeg kan selge deg rimelig. 7' Sweepfire 5-25g 2 delt stang og en 2000 Crossfire snelle med 0.24 Berkley trilene sene. Settet er oppimot ubrukt og fremstår som nytt.

PM med om du er interessert.

Mener du virkelig at at Crossfire gir så mye bedre fiskeopplevelse enn Hyperloop? Shimano lager i det minste ting som holder. Crossfire tåler ikke bruk. Diverse deler i bremsesystemet tar fort kvelden etter litt bruk (Shimano-snellene mine tåler veldigveldigveldig mye mer).

Nå er jo ikke Hyperloop en kjempesnelle, men den virker jo. Så om du er på "ultrabudsjett" ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mener ikke Daiwa settet er i topp klasse. Men som et alternativ til hyperloop settet.

Personlig har jeg aldri hadd noe trøbbel med Daiwa sneller. Shimano derimot. Jo det er ofte gode sneller. Etter den har vært på service for oppsmøring. Det er det første man må gjøre med en ny Shimano snelle.

Dette har jeg måtte gjort med 3 av 3 Shimano sneller jeg har kjøpt.

For ikke å snakke om at Hyperloop har grafitt spole, som lett får hakk, og dermed ødelegger kaste egenskapene til gangs. Mangler rullelager. Ellers har de ett singel kule lager.

Daiwa cross fire leveres med alu spole, 5 lager+rullelager.

(Ja det fines viktigere ting en antall lager. Men ett singel lager er litt vel lite)

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker den logiske slutningen blir at i forhold til Biltema, så har du i hvert fall utstyr som holder og fungerer over tid om du går for Shimano. Om et billig Shimano sett mot all formodning skulle gå i stykker eller fungere utifredstillende er det fremdeles Shimano og Shimano er gode på reklamasjoner.

En sikkerhet for deg.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har et sett bestående av Shimano Forcemaster AX 240L og Shimano Alivio 1000 RC til kr. 600,-

Samle tomflasker etter en studentfest eller to, så har du de siste 300,- :thumbsup:

Veiledende pris på stang og snelle er 1599. Jeg har prøvd ei 9 fots Forcemaster stang og det var en positiv opplevelse, betraktelig bedre enn hva jeg hadde forventet ned en veiledende pris på tusenlappen. Snella har et rullelager og et kulelager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Shimano ikke har spandert på rullelager på snella, hvor mye tror du da du har lagt i bremse systemet? det er nok ikke i samme liga som Aernos akkurat nei :)

Neida, det sier jeg ikke. Saken var bare at jeg ikke har veldig bra erfaringer med crossfire for å si det sånn. Har noen crossfire jeg bruker til microfiske. Ganske fine og behagelige sneller å fiske med helt til plastdeler innvendig knekker. Det har jeg aldri opplevd med shimano. Crossfire er fin, men langt i fra driftsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Kom ikke innnom noen vann i helgen, mye pga turfølge uten store fiskeinteressen og nedbør+vind :P
MEN, merka det hadde vært greit med en stangtube for å få ro i sjela under transport. Vil denne fungere helt fint i lengde 100cm? Stanga er jo 3*80=240cm lang, så ville tro det er goodshit.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stangtuber--and--stangposer/Stangtuber/Stangtube-Cordura--127779-p0000059142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.