Jump to content
Fiskersiden

Sjøørret i indre Oslofjord

Share

Recommended Posts

I går tok jeg meg en heldagstur til indre Oslofjord etter sjøørreten. Fisken var skikkelig i farta og til tross for økende vind og sjø utover dagen hadde jeg masse følgefisk og flere fisk i båten med toppfisk på 58cm/2kg. Fisket primært Bygdøysiden og Nesoddensiden. Denne gangen ble fisken med hjem til middag, som regel slipper jeg det meste av sjøørret jeg får ut igjen, men selvfanget fisk slår oppdrettslaks hver dag i uka og det vanket også konepoeng for bragden på hjemmebane. Laget en liten film fra turen:

Hilsen Atle

• Like 4

9 minutter siden, TT skrev:

Skikkelig inspirerende film fra "hjemmebanen" min! (Oslo-gutt med tilknytning til bunnefjordsiden av Nesoddenlandet ;)

Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg fisker også en del på Hurum og videre Drammensfjorden, Sandebukta og sørover mot Horten og Jeløya på andre siden, men har alltid best fiske i indre Oslofjord. Nesoddensiden kan ofte være veldig bra, ser også mer stimer med sild/brisling der enn andre steder av en eller annen grunn. Ser at sjøørreten i indre Oslofjord spiser veldig mye brisling/sild og av de jeg har hatt med hjem har vel nesten samtlige hatt dette i magen. Positivt at iallefall noen arter ser ut til å fortsatt trives her. :)

• Like 1

7 minutter siden, erik skrev:

Dette gjør vondt å se på når ens eget fiske hindres av diverse prosjekter. :D

Bra film Atle. 

Hehe, takk! Hadde vært artig å få til en felles tur i løpet av sesongen! :)

• Like 1

2 timer siden, FatCat skrev:

Flott film! Inspirerende å se fine fangster. Det motiverer skikkelig til å ta med stanga ut og forsøke. Selv har jeg ikke fått fisk fra land enda i år, men nå fikk jeg fornyet trua

Takk! De er der, plutselig sitter’n! :)