Gå til innhold
Fiskersiden

Sørv 2011


Oz
 Share

Recommended Posts

Det er sørvsesong igjen, og jeg fryser ved Gunnekleiv igjen... Hadde første turen på onsdag, men blanka så det sang. Tror jeg hadde et napp, men er ikke helt sikker. Tregt var det i alle fall. Kveldens høydepunkt var da et sjeni (med s) dro på i 80 forbi fotoboksen i 60-sona. Halve Porsgrunn lå badet i rød blitz.

I går hadde jeg kjempetrua, for det var superdigg vær, og i motsetning til forleden kveld var det meldt varmegrader hele natta gjennom. Trua sank og traff bunn med et smell da jeg kom opp og så at fjorden langtfra var så rolig og flat som jeg hadde trodd. Den lille vinden som var kom fra verst tenkelige retning, og duppfisket ble mildt sagt vrient i bølgene. Likevel klarte jeg å lure to sølvblanke rakkere. Den første på 640 gram, den andre på 710 gram. Ikke det heeelt store, men helt klart godkjent. Neste gang blir det bedre!

5626254321_fb29a10629_b.jpg

640/35

5626840852_7322a2a3d0_b.jpg

710/36

Siden fisket var tregt, og det var slitsomt for huet å skulle følge duppen hele tida, tok jeg noen pauser for å ta litt bilder... De ble sånn passe, men beskriver idyllen ved fjorden på perfekt vis!

5626222043_87a9b432d4_b.jpg

Grenland på sitt beste!

5626806996_cd448653a8_b.jpg

Venter på napp i landlige omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk folkens. Det er gøy med sørv :rolleyes:. Fikk en telefon i går kveld... "Du, hva er norgesrekorden på sørv?"... Spennende :)

Det stemmer!

Ble tatt en Sørv på 1360g og 45,3 cm i går, av en kompis.

116419_s.jpg

Den "lille" er min og veide ikke mer enn 970g.

Fisken vil bli ansøkt som ny potensiell NR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.