Gå til innhold
Fiskersiden

Raphaugs Kystmeitetråd


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Gjest raphaug

Takk Rage! :) Jon var både energisk og erotisk under håvingen av kvæita! :)

Her er målet for 2010:

Abbor

Blåkjeft

Fløyfisk - Storsand 04/10

Gapeflyndre

Gjedde

Gråsteinbit

Karuss

Kloskate

Kveite - Tråsåvika 03/10

Laks

Lomre

Mort

Rødnebb/blåstål (går dette under samme art?

Rødspette

Røye

Sjøørret

Strømsild - Lygnin 01/10

Uer

Ørret

Øyepål

Ål

Ålekvabbe

Blir en del satsing framover for å nå dette målet, så hvis folk hvil guide eller være med på turer kommer jeg til å annonsere satsingsforsøk her på denne siden! :)

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest raphaug

Grattis med kveite :)

Rødnebb og blåstål er samme art (hunn og hann), så de går for en art ja. Forøvrig er ålen fredet, så å fiske etter den vil nok ikke være å anbefale.

Men vet et sted der det kryr av ål under kikkmeite. Å kroke den, bilde + veiing før release må vel være lov? At arten er fredet betyr vel bare at den ikke får avlives? Og hva med havål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet et sted der det kryr av ål under kikkmeite. Å kroke den, bilde + veiing før release må vel være lov? At arten er fredet betyr vel bare at den ikke får avlives? Og hva med havål?

Ålen ligger såpass tynt an, at jeg vil anbefale å ikke fiske etter den i det hele tatt. Havål er en annen art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raphaug og evt. fler: forskrift om ålefangst

§ 2 Generelt forbud

Det er forbudt å fange, oppbevare og lande ål innenfor området nevnt i § 1.

Forbudet gjelder også fritidsfiske.

Hva DU gjør er selvsagt opp til deg, vi kan bare oppfordre til å ikke fiske etter ål under noen omstendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapert!

Oz kan sikkert guide på flere fløyfisker enn du gidder å fotografere.

Du kan få kartlink til en bankersplass for karuss, problemet er bare at det er dritlangt for deg å reise dit og at karussen der stort sett er godt under 15 cm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en egen Trøndersk karussplass som er garantert karuss under 15 cm. Fløyfisk har vi og, dog ikke bankers. Vi har igrunn lett tilgang på de fleste artene Calle nevner, han er bare lat.

Vet jo egentlig at dere har det meste der i barteland, men visste ikke at dere hadde nanokaruss der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Irvin skal voldtas, knebles og tvinges med på fisketur snart, han har vært slave for forsking, fest og frue alt for lenge nå!

Uansett, skal ikke plage den stakkars stygge ålen, så lenge den ikke er agntyv under ålekvabbefiske.

At ørret og sø er samme art er også helt perfekt, for da kan jeg heller satse på sø :) Er ikke så stor fan av ferskvannsfiske igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gjest raphaug

Liten oppdatering med bilder.

10 Januar. Fikk endelig den forbaska strømsilda på Lygnin! :)

103106_s.jpg

Siste dagen i mars prøvde jeg og StadJon godplassen i Lensvika, største ble ei brosme på 6.2kg.. tror jeg.

103107_s.jpg

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.