Gå til innhold
Fiskersiden

Ulketrolling fra Skibladner


Triturus
 Share

Recommended Posts

Fantastisk satsing, Irvin :blush:

Men du må nok dypere, og du er heller ikke den eneste som har satset... :blush:

Da jeg gjorde forsøkene mine for fire år siden, ble jeg tipset om uante mengder ulker rett utenfor Skreifjella. I det området snakker vi 200 meter pluss, større sjanse der!

Jeg prøver igjen til vinteren hvis isen ligger trygg, ringer deg da, jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar din rolle som fiskeautist alvorlig og det er bra. Feita gutsing og inspirasjon. Og grattis med ny art, de kommer sjeldnere når du har passert 90 har jeg hørt

:glare::blush: Ja, dette kaller jeg fet satsning! Spørs om jeg er villig til å legge ned SÅ mye innsats for å få krysset av hornulke og nipigget på lista... men så er jeg kanskje ikke fiskeautist heller...!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :D

Om Thor Finner frem flere tegninger blir det enda mer kropp!

Fantastisk satsing, Irvin :D

Men du må nok dypere, og du er heller ikke den eneste som har satset... :P

Da jeg gjorde forsøkene mine for fire år siden, ble jeg tipset om uante mengder ulker rett utenfor Skreifjella. I det området snakker vi 200 meter pluss, større sjanse der!

Jeg prøver igjen til vinteren hvis isen ligger trygg, ringer deg da, jeg :D

Jasså din rev!

Er i området du beskriver at jeg har mest trua, bare så amatørmessig av meg å ikke gjøre klar båt FØR jeg dro nedover. Trodde alle større campingplasser med respekt for seg selv (og som ligger ved vann) hadde båtutleie.

Neste gang ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk satsing, Irvin :D

Men du må nok dypere, og du er heller ikke den eneste som har satset... :)

Da jeg gjorde forsøkene mine for fire år siden, ble jeg tipset om uante mengder ulker rett utenfor Skreifjella. I det området snakker vi 200 meter pluss, større sjanse der!

Jeg prøver igjen til vinteren hvis isen ligger trygg, ringer deg da, jeg :)

200 meter på vinterstid blir ikke det veldig dypt. I følge Pethon så gyter de på grunt vann i perioden november-februar. Prøvde for noen år siden etter lake fra land og da observerte jeg små fisk helt inn ved land. Kunne se dem når jeg lyste på dem, øynene reflekterte lyset. Fikk aldri prøvd å fiske en når jeg ikke hadde med små nok kroker. Har hatt planer om prøve finne ut hva slags fisk jeg så i vannkanten.

Grattis med nipigget. Irvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 meter på vinterstid blir ikke det veldig dypt. I følge Pethon så gyter de på grunt vann i perioden november-februar. Prøvde for noen år siden etter lake fra land og da observerte jeg små fisk helt inn ved land. Kunne se dem når jeg lyste på dem, øynene reflekterte lyset. Fikk aldri prøvd å fiske en når jeg ikke hadde med små nok kroker. Har hatt planer om prøve finne ut hva slags fisk jeg så i vannkanten.

Grattis med nipigget. Irvin

Høres ut som hork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.