Gå til innhold
Fiskersiden

Mine meiteturer 2010


nanablag
 Share

Recommended Posts

  • Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil tro de spiser nymfer og insektlarver.

Det hørtes da fryktelig ut som oppførselen til helt normal fisk :)

Karussen kan da umulig være så A4 :bow:

Kan forresten fortelle deg at du om ikke så lenge kommer til å få noe digert som kommer til å sette deg på prøve,gled deg :)

OIDA! Nå ble jeg redd :)

Regner med dette forutsetter at jeg faktisk fisker :bow:

Hvilket tidsperspektiv gir forresten "om ikke lenge"? 7 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Nanablag.

Det er lite som er så frustrerende som karuss-fiske.

Har selv sittet flere dager på Bergstjern på 90-tallet uten å få noe som helst. Selv om kompisene fikk bra......

Takk :)

Frustrerende er ordet ja, men jeg har faktisk holdt motet oppe, merkelig nok.

Bergstjern er nok endel hakk verre enn vannet jeg har fisket i, men med tanke på tiden jeg brukte tør jeg ikke tenke på hvor lang tid jeg måtte brukt på Bergstjern....

Grattis Nana! Den vil jeg si du fortjente :)

Det vil jeg også si :P

Gratulerer med grei prosentvis forbedring av persen :D Det ligger noen timer bak.... og en gang skal det bli min tur å få en karuss som ikke bor i en dam.

Det er viktig å regne persforbedringer i prosent :)

Selv om denne var på mange prosent er den bare blæbår sammenliknet med da jeg perset på suter tidligere i år.

Du får karuss en dag :) Ikke kommer du til å bruke sånn tid som jeg har gjort heller.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Håvard, vel unt fisk :)

Godt jeg endelig fikk en fisk du unner meg :D

Forøvrig tror jeg at jeg nå har satt FS-rekord i antall gratulasjoner mottatt for en karuss under halvkiloen.

Kjempekoselig med alle disse tilbakemeldingene :)

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok ikke lenge før det blir hardsatsing etter harren i Mjøsa :)

Plassen hvor jeg har pleid å fiske harr tidligere år har enda ikke blitt testet i år.

Dette blir ikke prøvd før tidligst neste uke, først skal karussen prøves litt til, jeg orker ikke så mange timer før fisk nr 2 som jeg orket før den første, men jeg har litt troen på at det kanskje kan løsne litt nå.

Det er mange år siden sist jeg jublet tilsvarende for en fisk!

Jeg har surret med tanken om å prøve etter disse siden en kamerat observerte en på dette vannet midt på 90-tallet. Prøvingen uteble inntil i år... Egentlig var det et annet vann jeg skulle satse på, men der ble det med en bortkastet fóringskampanje. Jeg var der og fóret opp en swim minst 10 ganger på kort tid. Planen var å fiske der etter 2-3 uker. Dette utgikk da plassen etterhvert ble for gjengrodd til at fiske var mulig. Denne fóringskampanjen var dog ikke helt bortkastet da jeg, blant annet, på en av turene fikk se mortelek på nært hold. Det var fascinerende å se hvor mye som skjedde overalt langs land den natta. Det verste som skjedde var den gangen jeg ankom vannet og det var brann på fiskeplassen. Brannvesenet ble ringt og en voldsom utrykning fulgte. Jeg fikk slukket den selv så det var ikke akkurat noen kjempebrann, men med tanke på hvor mye brennbart materiale som var samlet der og nærheten til trær er jeg i ettertid glad for at jeg tilfeldigvis tok turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.august:

Kort rapport i dag.

10 karusser på land <_<

Vektene i gram: 566, 515, 453, 348, 525, 434, 316, 419, 492 og 328.

Alle fiskene ble tatt på overblyet wagglerdupp.

7 ble tatt på mais, 3 på 8 mm bread punch.

Etter hva jeg har sett av karuss på vannet har jeg nå fått av de små og mellomstore.

Jeg føler jeg har tatt et stort skritt i riktig retning nå og at det kanskje er på tide å la karussfisket hvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i siget nå nana. :P

Takk :o

Synes det løsnet nå! At dette er et vann hvor jeg ikke kjenner noen som har fått karuss tidligere (untatt i garn) og derfor ikke har hatt noen å dele konkrete erfaringer med gjør at jeg setter fangsten høyere enn hva fiskene i seg selv skulle tilsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.august:

Oppildnet av suksessen fra dagen før måtte jeg presse inn en drøy halvtime med karussfiske.

Jeg så karuss på swimen og hadde et par spennende napp.

Da jeg måtte gi meg, tok jeg maiskornet av kroken og kastet det uti og hva skjer så?

Jo en karuss kommer og tar det!

Dette tilsier vel at frilinemeite som ble foreslått i et av svarene jeg har fått her burde gis et mer seriøst forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.august:

Karussen måtte prøves enda en gang :thumbsup:

Nesten før jeg hadde begynt fikk jeg denne:

29082010022465cf921608b34a029f.jpg

590 gram og ny pers :)

Legg merke til hvor godt kameraet fokuserer på greina i forgrunnen.

Kvelden bringer i alt 11 karusser.

Vektene var som følger(i gram):

590, 404, 483, 404, 404, 395, 490, 360, 421, 147, 480.

Fiskemetoden var igjen overblyet wagglerdupp, 8 av fiskene ble tatt på mais og de 3 øvrige på 8 mm bread punch.

Litt merkelig med 3 fisker på samme vekt. Det kan godt være at dette var abre 2 ulike fisker, men disse to var definitivt ikke den samme:

2908201002387ccd634c365f4d5091.jpg

2908201002521ce069659f2047839b.jpg

Den øverste aldeles nydelig og den nederste ille tilredt.

Hva kan ha gjort den slik?

Med det smme jeg fikk se den bøe jeg bekymret for om såret var noe jeg kunne ha laget. Det er på grunn av forholdene litt strabasiøst å håve fisken her og man kan nok fort ha noen små uhell i den forbindelse, men fiskene jeg har fått har ikke sett ut til å bære preg av noe, så det har nok gått bra. Jeg har hatt noen fisker som har snagget som jeg så har mistet og man kan jo da presse dem mot noe som ikke er helt heldig for fisken. I tillegg til såret hadde den også noen skader/misdannelser på finnene, dette så absolutt ikke ut som noe som hadde skjedd nylig.

Hva kan ha skjedd med denne?

Meite med splitthagl og popupmais ble forsøkt. Da jeg slapp ned første gang beit det umiddelbart, liten tvil om at det var karuss. Jeg ble sittende en stund med dette, men alt jeg fikk var en mort. Dette skal definitivt prøves mer. I dag ble det lagt bort fordi det ble for mørkt, neste gang prøver jeg dette mens det er lyst og går over til dupp i mørket.

Forøvrig fikk jeg kun 3 mort i dag. Mildt sagt en uvanlig fordeling.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.