Gå til innhold
Fiskersiden

pikewallis og fiskersiden.no ønsker endring !


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PikeWallis og Fiskersiden.no oppfordrer på det sterkeste at Steinsfjorden Fiskeforening innfører en klasse for c&r (fang og slipp) i konkurransen Steinsfjorden Gjeddefestival fra og med 2011. Vi ønsker også å stresse tanken om å gjøre festivalen om til en ren fang og slipp festival i fremtiden. Vi kan komme med praktiske opplysninger som behandling av fisk og gjennomføring vedrørende godkjenning av c&r fisk som meldes inn i konkurransen. Det er overraskende enkelt å gjennomføre en konkurranse på denne måten. Samtidig vil vi bevare bestandene i Steinsfjorden som raskt har blitt kjent som en av Skandinavias beste gjedde vann. Å finne folk fra Nederland og Tyskland på vannet er ikke lenger sjeldent. Disse fiskerene kommer langveis fra for å prøve seg etter de store gjeddemadammene som lever i denne sjøen. Ikke bare er det spennende at Norge blir sett på som en fiskenasjon, foruten saltvann og laks. Men disse fiskerene bidrar til lokalmiljøet rundt både Tyrifjorden og Steinsfjorden. Mange av de leier båt og hytter. Så det å bevare bestanden er viktigere nå enn noen gang.

Hvis dette blir en realitet ønsker nok flere seriøse fiskere å delta på Steinsfjorden gjeddefestival i fremtiden, etter som sportsfiskere blir mer og mer bevisst på å bevare stammer som har en stor verdi i sportsfiskerens øyne.

Med vennelig hilsen

Fiskersiden.no & PikeWallis

For å støtte opp, skrive ett svar "jeg støtter opp forslaget"

Husk; dette dreier seg ikke bare om Steinsfjorden. Dette dreier seg om samtlige gjeddevann i Norge. Dette dreier seg om å endre synet på en fisk som egner til så mye mer enn gjerdepryd og skrekk for jordrotter. Gjeddefestivalen i Steinsfjorden er videne kjent i Norge. Samtlige som fisker har hørt om den. Å endre synet på gjedda og hvordan den behandles og respekteres, vil det gi ringvirkninger til alle kriker og kroker i Norge. Dette er ikke skal, skal ikke. Dette er din plikt som sportsfisker å støtte opp om! Uansett hvor du bor i landet.

Jeg forventer mange, mange sider med støtte til denne saken! Vennligst bare post ett (1) svar!

Oi hva skjedde, støttes i alle fall på det stekeste!

Endret av fluefiskefan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

underskrifter fra PM:

Torgrim Rygnestad

Jeg støtter forslaget deres 110%.

På 80, 90 og 2000-tallet fiska jeg mye på i Steinsfjorden og på de åra blei den omtrent ødelagt. Gjedde-festivalen blei start med det for øye å utrydde gjedda så ørreten skulle få plass. Meningsløst og umulig å få til.

Stå på karer, dette er veldig bra.

Petter Skudal

"Jeg støtter opp om forslaget"

Leif Juvik

"Støtter et godt forslag"

Leif Arne

"jeg støtter ett godt forslag"

Christofer M

"Jeg støtter forslaget"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.