Gå til innhold
Fiskersiden

Jons fiske 2011


Gjest StadJon
 Share

Recommended Posts

Oj.. brukte du 12 timer på å komme på DEN comeback'en Roger??

Nå kan du slappe av og BADE i beundringens lys.

Sitter jo ikke å trykker F5 på den posten hele kvelden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Blitt usedvanlige lite fisking den siste tiden og de få turer som har blitt gjennomført, har gitt absolutt ingenting. I dag fikk jeg anledning til å ta en ny tur; været var fantastisk og alt lå til rette for en fin dag. Valget falt på Voldsfjorden, i et håp om å treffe på en småflekket rødhai et sted der ute på mudderflatene.

Kort fortalt ble det ingen småflekket. Dagens beste fisk ble en torsk som dro vekten til ca 5520 gr.

torskis.jpg

Magen på den var bælfeit, noe som dessverre ikke kom med på det ene bildet jeg gadd å ta. Det ser forøvrig ut som om jeg har mistet to fingre under fighten, men så bra fight bød den ikke på akkurat.

Torsken tok på et glidende tackle med sild/makrell-kombi, og hadde et så rolig tikkende run at jeg en stund håpet på noe langt mer flekkete før jeg gjorde tilslag. Det fine var at jeg samtidig fikk prøvd karpenett-patenten min; som innebærer å hive større fisk i karpenettet og senke den i et hull mens man rigger kamera osv ferdig. Ved å gjøre det på den måten var torsken i flott form da jeg satte den tilbake.

Ved landing gulpet den opp en fisk som jeg syns hadde en litt "rar" kroppsfasong, men mulig jeg bare blingser:

passeklam.jpg

Her er det bare å slå seg løs med artsforslag :thumbsup:

Ellers gikk det mest i hvitting, og et par heftige løftenapp på balansen 2-3 meter under isen. Tipper sei eller lyr i ok størrelse; jeg hadde de kun på i noen sekunder. Traff også en kar da jeg gikk utpå, han hadde med seg en laks på ca 3,5 Kg i en pose. Den hadde tatt på bunnmeite, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blitt litt fiske i det siste; fra den ene turen venter jeg på bilder. I dag tok jeg meg en tur for å sjekke ferskvannsforholdene etter snøsmeltingen i det siste. Ganske mye vann, men ellers var forholda fine. Har jo allerede hatt en mini-tur etter gjedde på topwaterfiske og da ble det med ett hugg. I dag derimot, gikk det bedre. På andre kastet smalt det i stanga, men jeg mistet den etter 2-3 sekunder. Fortsatte å fiske rolig siden jeg regnet med et angrep til og ganske riktig smalt det på igjen.

En rask og frisk fight senere så landet jeg henne ved bredden. Flott eksemplar var det og - 90 cm, 6200 gr. - flott og god rundt buken.

Hode1.jpg

hale2-1.jpg

hel2.jpg

hel-1.jpg

gjedde2-1.jpg

Topwater-sesongen er i gang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snartur vestover ga en ny pers på glassvar. Målrettet fiske med "Sand Eel" ga fisk på første nedslipp; fin fight på Speedmaster 6-12 lb/Avet SX MC. Det var litt kluss med vekta pga dårlige batterier, men etter justeringer og utregning landet vekten på glassvaren på 1065 gr. - en ålreit forbedring fra forrige fisk på 200 gr.

glass1b.jpg

glasslengde.jpg

1065 gr. - 49 cm.

Foto: Irvin Kilde

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten tur i dag og, og jammen startet gjeddeleken en times tid etter at sola hadde stått på litt. Imponerende å se herr & fru gjedde "leke" side om side. Var litt utenfor rekkevidde, men tok noen bilder allikevel. Ett av de er i alle fall ok nok til å se litt av begge fiskene:

lek.jpg

Endret av BanJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter en periode med mildt sagt segt gjeddefiske, så ble det endelig en ok topwater-gjedde i går. Nok en gang Rapala Sub-Walk som fristet, på svært grunt vann et nytt sted jeg testet.

gjedde2-3.jpg

91 cm - 5760 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeddefiske ser morsomt ut :) det er foresten mye paddetorsk om dagen så norgesrekorden ryker iløpet av uka tenker jeg, bare nå skal det offentlig gjøres :thumbsup: nye stanga funker som en drøm

Godt at stanga kommer til sin rett. :rolleyes: Du får si ifra hvis du behøver ballast i båten; kan godt hente en n-rek paddetorsk jeg altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke tid til mas! :D Jeg må få opplyst vektene før jeg lager rapporten, siden jeg ikke husker alle i hodet. Så du må nok holde pusten litt lenger. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn Roghæær, nu kjæm d non bilda te dæ (og andre). Fredag-lørdag ble tilbrakt etter suter, da jeg kun hadde arten fra før og den bød på kun snaue 30 gram. Pratet om å gjøre noe med det, og helgens fiske ga heldigvis uttelling:

2610.jpg

Kveldens første fisk - 2610 gr.

Så, i kjapp rekkefølge, resten av gjengen:

1850.jpg

1850 gr.

2540.jpg

2540 gr.

2210.jpg

2210 gr.

1750.jpg

1750 gr. og øktens minste.

2350.jpg

2350 gr.

Ingen tvil om at jeg skal tilbringe flere netter ute nå fremover de neste par ukene, for å si det sånn. Godt fornøyd med helgens uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.