Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret-imiterende sluker?


JosteinD
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som vet om noen gode ørret-imiterende sluker. Selvsagt er Wobblere nok det beste i den sammenhengen, men de er ikke alltid tunge nok til å nå langt ut på vannet. Hadde en 16 grams billigsluk i boksen i fjor som fungerte veldig godt, men husker ikke hvor jeg kjøpte den, eller hvilket merke det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kystwobbleren trout quiver finnes i ørretfarge. er rimelig lik rogerdraget og abu sin kystwobbler (som jeg ikke husker navnet på). du spurte jo mest etter langdistanse-skyts, men hvis du vil ha et alternativ for kortere kastehold så vil jeg anbefale 4play i smoltfargen. finnes i 9,5 og 13cm og er den beste ørretimitasjonen jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Trout Quiver blir sluttet å produsert, Kjøpte nettopp Luhr Jensen Quiver spoon fra USA på lagersalg, kastewobbleren er identisk med Blue Fox sin Trout Quiver! Ser ikke at Trout Quiver er på nettsiden til Blue Fox heller, desverre!! kjøpte 30 stk i ørret farger til 15 kr stk!! har en lang tid fremover ialfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gjerne del erfaringen med gummiørreten!! er skeptisk til gummifisker,men man vet aldri...

Fisken i Øyer var for liten, så jeg droppet ganske fort å fiske med den, og gikk over til kobberspinner. Men skal en ukestur på Hardangervidda om 2.5 uke, så får se da.

Hvis man fortsatt snakker sluk syns jeg Sølvkroken Favoritt er en av de mere imiterende. Har en tidligere variant - tror aldri prøvd.

Den så ganske spennende ut!

Endret av JosteinD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.