Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig storfangst i Lutvann !


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gratulasjoner alle sammen. Veldig hyggelig

Søkte litt bakover og fant noe jeg skrev i denne tråden: http://www.fiskersid...showtopic=56704

for ca 2 år siden. Er litt artig å lese det nå :)

snapback.pngTrulsolsen skrev 07 January 2011 - 00:08:

Hvor stor blir fisken i dette vannet?

Mitt svar:

Ja, det er det som er litt moro med Lutvann. At man ikke kan ane hvor stor fisk som egentlig finnes der. Jeg har hørt folk fortelle om brutale opplevelser - og jeg har opplevd det selv en gang der ( Mistet stor fisk der i 2004 )- og da man ikke kanvite noe er det bare fantasien som setter grenser. :rolleyes:

Lever noen av de gamle canadarøyene fra utsettet på 80-tallet? Og hvor stor er i så fall de største av de? Over 10 kg?

I tillegg kan det jo tenkes at det finnes noen gigantiske vanlig røyer der, og hvem vet hvor stor de største ørretene der er?

Dette gjør det litt mer spennende å fiske i Lutvann enn i de vanlige marka-vannene. For jeg vil si at det kan godt tenkes at det finnes noe digert i det vannet....

Og de små canadarøyene som er tatt og sluppet ut igjen de siste årene, vokser de og blir kilos - tokilos - trekilos etter hvert?

Men når det er sagt så må jeg vel også si at ingenting kan virke så dødt som Lutvann. Som oftest når man fisker på isen der er det 110% dødt! Ikke noe som helst tegn til liv i det hele tatt!!! Et frustrerende vann med andre ord.

snapback.pngbsalte skrev 07 January 2011 - 08:12:

skulle tro at ihvertfall noen av disse canadarøyene går over på fiskediett.... da er det jo mulig at dem blir rimelig store....

spennende!

Mitt svar:

Helt klart at de gjør det. Røyebestanden gikk jo raskt fra å være overbefolket til å bli tynn etter at canadarøyene kom så det tyder jo på at de beitet smårøyer til den store gullmedaljen.

Dette innlegget har blitt redigert av Gabrielsen: 07 January 2011 - 23:03

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.