Gå til innhold
Fiskersiden

Norgesrekord liste.


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

Hei folkens.

Vis du har en Norgesrekord så må du skrive den her jeg vil nemlig prøve å lage ei liste. For da får vi se hvor mange rekorder det er på fiskesiden. Jeg får vel begynne da.

1. Dvergulke 162 gram.

2. Svarthå 960 gram.

3.Rødflekkakutling 9 gram.

4.Bergnebb 126 gram.

Endret av Ulketryne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Noen som har en link til en oppdatert liste? fant en liste i en artikkel i villmarksliv fra 2007 men den er ikke oppdatert med de siste rekordene.http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article291108.ece

Både ueren på heidrun og st petersfisken på Karmøy er ikke med her. Sikkert flere.

Endret av karmøyfisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Da er det rett liste jeg har, bare ikke oppdatert slik jeg regnet med.
Med fare for å virke noe negativ er det ikke veldig imponerende når man ikke har klart å oppdatere månedsvis etter at rekordene er godkjent. Vitsen med en ofisiell liste må da være at den er til å stole på. Burde etter mitt skjønn stått en kommentar bak de artene man har fått inn nye rekord søknader på.

Måtte kjøre flere søk for å finne den listen i det hele.

Havnet i en liten diskusjon om hva som var rekorden på Uer og listen viste feil, måtte til med å vise Asgeir Alvestads blogg om ueren. Men den je.... kverulanten jeg diskuterte med valgte selvsagt å forholde seg til den offisielle listen og ikke et blogginlegg, noe jeg kan forstå på et vis.

Men vi har ihvertfall en liste og se på :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ueren fra plattformen e vel usikker om ska telle siden d e fra plattform? Vet d va diskusjon rundt d, men usikker hvordan den endte.

Angående oppdatering e eg vel enig i at d ikkje e rakettfart. Tror NMiSportsfiske e inne i ei fine gada med sine "sportsfiske rekorder" :)

Endret av MrVolcom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ueren fra plattformen e vel usikker om ska telle siden d e fra plattform? Vet d va diskusjon rundt d, men usikker hvordan den endte.

Angående oppdatering e eg vel enig i at d ikkje e rakettfart. Tror NMiSportsfiske e inne i ei fine gada med sine "sportsfiske rekorder" :)

Dette blir vel fremdeles tellende som verdensrekord? Er vel kun norgesrekorden som ryker hvis fiske fra plattform ikke er tillatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If that's the case, then they might as well scrub all boat records and records from places that aren't suitable for wheelchair users.

And the records from places where you'll have to pay to fish. So the rich upper class doesn't get an advantage on us poor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't stop there... scrub all the records from able bodied people with hands, feet etc. All those who fished from private property by the shoreline too, as you only have a legal right to pass through.

The record list should only contain blind, deaf, disabled, minority people who fished from public land. Anything else isn't fair and proper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk vel på rekord i fht tilgang til plassen for almenheten.

Absurd , er det beste ordet jeg kan komme på !! At listen ikke oppdatteres fortløpende kaller jeg rett og slett, og i beste fall, for innefektivitet ( særlig når innsendte allerede er godkjente), og det gir grunn til å begynne å vurdere om ikke andre, og ikke kommersielle instanser burde ta på seg ansvaret med rekord listene...

Kan hende det hadde vært noe for Fiskeridirektoratet ;)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at listene blir oppdatert minst ti ganger fortere nå enn de gjorde for kun få år siden. Synes ikke vi er tjent med for mye slurving og høyrehåndsarbeid (ja, jeg er venstrehendt) når det gjelder de offisielle listene. At godkjente rekorder ikke har kommet inn på lista på nett er nok kun litt somling.

Tror forøvrig debatten rundt ueren ikke var veldig aktuell ifht disse listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at listene blir oppdatert minst ti ganger fortere nå enn de gjorde for kun få år siden. Synes ikke vi er tjent med for mye slurving og høyrehåndsarbeid (ja, jeg er venstrehendt)

Enig OZ , lett å glemme det :) og at ingen er tjent med slurving og høyrehåndsarbeid ( selv om jeg er heldig og er både høyre og venstrehendt) Det burdes uansett være mulig å oppdatere raskere og i takt med godkjenninger, i hvertfall på nettet...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absurd , er det beste ordet jeg kan komme på !! At listen ikke oppdatteres fortløpende kaller jeg rett og slett, og i beste fall, for innefektivitet ( særlig når innsendte allerede er godkjente), og det gir grunn til å begynne å vurdere om ikke andre, og ikke kommersielle instanser burde ta på seg ansvaret med rekord listene...

Kan hende det hadde vært noe for Fiskeridirektoratet ;)

Er helt enig, ble overasket da jeg fant ut at et magasin har ansvaret for listen. Sportsfiskerekordene burte vel ligge under de forskjellige forbundenes ansvarsområde? eller at disse samler seg om en felles webside og jury. Er ihvertfall ikke naturlig at Villmarksliv skal ha listen. Uansett må de i det minste oppdatere bedre. Hvis jeg nå gikk og fikk en fisk jeg trodde var Norgesrekord etter listen og så finner jeg ut etter en måned og to,samt masse papirarbeid at en større fisk var fanget to måneder før min uten listen var oppdatert... Hadde nok vært rimelig irritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett må de i det minste oppdatere bedre. Hvis jeg nå gikk og fikk en fisk jeg trodde var Norgesrekord etter listen og så finner jeg ut etter en måned og to,samt masse papirarbeid at en større fisk var fanget to måneder før min uten listen var oppdatert... Hadde nok vært rimelig irritert...

Det er der hovedutfordringen ligger.. Jeg hadde også blitt forbannet. Det er som å tro at man har vunnet i lotto , for så å få melding noen mndr etter at det ikke stemte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke masse papirarbeid forbundet med et norgesrekordkrav lenger... Send inn en mail med info og bilde, samt eventuelle vitner så går det nokså fort. I alle fall får man fort tilbakemelding på om det er snakk om en rekordfiskkandidat eller ikke. Synes listene i det hele tatt har blitt mye smidigere og tilgjengelig den siste tiden.

Å overlate dem til eventuelle særforbund har jeg ingen tro på. En meiteliste, en havfiskeliste osv... NJFF kunne eventuelt ha tatt det, men da tror jeg vi kjapt er tilbake på tungrodd og tregt. At de ligger i Villmarksliv er jo litt feil, de burde vært i AoF, men det er detaljer.

Sånn jeg ser det fungerer det temmelig bra nå. Så får man leve med litt treg oppdatering på nettlistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All seems a bit backwards to me. A magazine, with precious little interest in the majority of fish species is the guardian and jury of the records... just wrong. That they take so long with updates is simply unacceptable... and that they possibly are quibbling over that a fish was taken from a platform... Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.