Gå til innhold
Fiskersiden

Norgesrekord liste.


Ulketryne
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rødspette 5.200 gr.

fekk nå også ei hyse av 9.250gr./105 cm. i Dalsfjorden. Agn: EddyJelly

Førstnevnte er en drøy fisk, men sistnevnte er jo av en annen verden...

Edit: Bilde

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article291108.ece

Er denne som er gjeldene. Er vel oppdatert i 2012 en gang, med de som er godkjent av juryen.

Ser St.Petersfisk, rødflekka kutling og paddetorsk ikke er oppdatert enda

Paddetorsk er ikke meldt inn enda, men det kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reinhard

Har du bedre bilder? Det er rett og slett ikke mulig å tro på at fisken din er så stor når man ikke kan se proporsjonene på den. Som vanlig holder du fiskene dine fram med strake hender - kan du ikke ta vanlige bilder inntil kroppen som oss andre? Jeg er skeptisk til denne fangsten inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reinhard

Har du bedre bilder? Det er rett og slett ikke mulig å tro på at fisken din er så stor når man ikke kan se proporsjonene på den. Som vanlig holder du fiskene dine fram med strake hender - kan du ikke ta vanlige bilder inntil kroppen som oss andre? Jeg er skeptisk til denne fangsten inntil det motsatte er bevist.

What he said

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvilsomt en veldig stor hyse, men 1. den bærer preg av å ha vært død lenge, og 2. som Obbien sier det er helt umulig å se om den kan være så stor. Som norgesrekordkrav kreves et bilde som tydelig viser proporsjonene, altså med en referansebakgrunn som det er mulig å anslå størrelse ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reinhard

Har du bedre bilder? Det er rett og slett ikke mulig å tro på at fisken din er så stor når man ikke kan se proporsjonene på den. Som vanlig holder du fiskene dine fram med strake hender - kan du ikke ta vanlige bilder inntil kroppen som oss andre? Jeg er skeptisk til denne fangsten inntil det motsatte er bevist.

Vi har hatt , om noen husker det, samme runde med noen lysinger før. Synd at han ikke greier å dokumentere slike utrolige fangster bedre !! Om det stemmer tar jeg meg av kapsen ( ja, til og med buksa) , men inntil videre er jeg enig med deg. Skeptisk inntil det motsatte er bevist...

@ Reinhard : Nei, det er ikke missunnelse eller den gode norske janteloven, men du greier ikke å bevisse resten av flokken på en troverdig måte :) Du gjør det mottsatte med slike utydelige bilder og ved å kalle disse fangster for rekord uten å melde inn. Det er der problemet ligger, det er det som gjør oss skeptiske ...Nordmenn kan være naive, men langt i fra idioter...Ikke undervurder kunnskapen i befolkningen og fagfolk til landet du har valgt å flytte til, er mitt råd

"Ich hoffe, Sie verstehen, was ich meine" ;)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Riktig lengde og vekt av Hyse er godt dokumentert. Før eg kan bevise dette, har allerede spottet igjen, som før med min andre fisk som lysing, rødspette o.s.v.

Eg ville gjerne ha gitt noen utrolige tips for å fange så store hyse og andre spesielle fisk. Også et stort bilde rapporten eg hadde forberedt i 3 heile dager arbeide for Fiskersidenforumet.

Men nå har eg kommet hjem fra jobben og lese

Rødspette ikkje riktig dokumentert og ikkje målt med et målebånd? Hyse var kanskje død for lenge siden? Tviler hensyn til vekt og lengde? Alltid tviler om alle fisken som fanger av en tysk?

Takk, eg er ferdig med denne vakre forumet og ønsker dere alle fortsatt en masse moro her.

Dette var nå mitt siste besøk til Fiskersiden.



Hei

Riktig lengde og vekt av Hyse er godt dokumentert. Før eg kan bevise dette, har allerede spottet igjen, som før med min andre fisk som lysing, rødspette o.s.v.

Eg ville gjerne ha gitt noen utrolige tips for å fange så store hyse og andre spesielle fisk. Også et stort bilde rapporten eg hadde forberedt i 3 heile dager arbeide for Fiskersidenforumet.

Men nå har eg kommet hjem fra jobben og lese

Rødspette ikkje riktig dokumentert og ikkje målt med et målebånd? Hyse var kanskje død for lenge siden? Tviler hensyn til vekt og lengde? Alltid tviler om alle fisken som fanger av en tysk?

Takk, eg er ferdig med denne vakre forumet og ønsker dere alle fortsatt en masse moro her.

Dette var nå mitt siste besøk til Fiskersiden.

Endret av Reinhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt , om noen husker det, samme runde med noen lysinger før. Synd at han ikke greier å dokumentere slike utrolige fangster bedre !! Om det stemmer tar jeg meg av kapsen ( ja, til og med buksa) , men inntil videre er jeg enig med deg. Skeptisk inntil det motsatte er bevist...

Hmmm kanskje greit at store eksemplarer forblir litt diffuse mot en mørk bakgrunn? :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Riktig lengde og vekt av Hyse er godt dokumentert. Før eg kan bevise dette, har allerede spottet igjen, som før med min andre fisk som lysing, rødspette o.s.v.

Eg ville gjerne ha gitt noen utrolige tips for å fange så store hyse og andre spesielle fisk. Også et stort bilde rapporten eg hadde forberedt i 3 heile dager arbeide for Fiskersidenforumet.

Men nå har eg kommet hjem fra jobben og lese

Rødspette ikkje riktig dokumentert og ikkje målt med et målebånd? Hyse var kanskje død for lenge siden? Tviler hensyn til vekt og lengde? Alltid tviler om alle fisken som fanger av en tysk?

Takk, eg er ferdig med denne vakre forumet og ønsker dere alle fortsatt en masse moro her.

Dette var nå mitt siste besøk til Fiskersiden.

Når man holder en fisk med strake hender frem mot et kamera blir proporsjonene helt umulig å se. Når man skal dokumentere en fangst skal det vedlegges bilde av fisken, hvor størrelsen på fisken klart framgår. Bildet skal tas mot en eller annen form for sammenligningsgrunnlag. Uten å ha sett de andre bildene er dette noe du ihvertfall ikke gjør på bildet av hysen som ligger i tråden her.

Og at du begrunner denne "Tvilen" fra oss her på forumet med at du er tysk er bare patetisk. Det er FLERE eksempler på Norgesrekorder tatt av tyskere. Rekordene på både kveite, sølvkveite og lange er tatt av tyskere, men forskjellen er bildedokumentasjonen av fangsten. På rekordbildene av de nevnte artene fremgår fiskens størrelse klart og man har et godt sammenligningsgrunnlag. Det har man ikke på bildet av din hyse.

Dette er grunnen til at det er noen som ikke helt "tror på" fiskens størrelse, bildedokumentasjonen er ikke god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen sutrepaver! Rekordene godkjennes fortløpende i Alt om Fiske og Villmarksliv, seinest i AoF nr 2 (St Peter, uer etc) - følg med!. At de 3-4 siste ikke er lagt ut på nettet ennå skyldes ikke sommel, bare mye å gjøre. Tar fatt i saken når Alt om Fiske sendes til trykkeriet om en uke. Alle vet jo hvem som har ansvaret for rekordene, det er bare å sende en mail hvis dere lurer på noe. Bilder og skjema sendes også på mail, og skjemaet trenger ikke å underskrives av vitner lenger. Mye papirarbeid? Jeg mener ikke det. Rekordene "tilhører" Villmarksliv siden det var Villmarksliv som startet med dem i sin tid. Eller mer nøyaktig Alle menn (!), men de ble overtatt av Villmarksliv i 1976.

Chris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen sutrepaver! Rekordene godkjennes fortløpende i Alt om Fiske og Villmarksliv, seinest i AoF nr 2 (St Peter, uer etc) - følg med!. At de 3-4 siste ikke er lagt ut på nettet ennå skyldes ikke sommel, bare mye å gjøre. Tar fatt i saken når Alt om Fiske sendes til trykkeriet om en uke. Alle vet jo hvem som har ansvaret for rekordene, det er bare å sende en mail hvis dere lurer på noe. Bilder og skjema sendes også på mail, og skjemaet trenger ikke å underskrives av vitner lenger. Mye papirarbeid? Jeg mener ikke det. Rekordene "tilhører" Villmarksliv siden det var Villmarksliv som startet med dem i sin tid. Eller mer nøyaktig Alle menn (!), men de ble overtatt av Villmarksliv i 1976.

Chris.

For å sitere L'oreals klassiske 90-tallsreklame: "Vi lever i tiden og forventer effektivitet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen sutrepaver! Rekordene godkjennes fortløpende i Alt om Fiske og Villmarksliv, seinest i AoF nr 2 (St Peter, uer etc) - følg med!. At de 3-4 siste ikke er lagt ut på nettet ennå skyldes ikke sommel, bare mye å gjøre. Tar fatt i saken når Alt om Fiske sendes til trykkeriet om en uke. Alle vet jo hvem som har ansvaret for rekordene, det er bare å sende en mail hvis dere lurer på noe. Bilder og skjema sendes også på mail, og skjemaet trenger ikke å underskrives av vitner lenger. Mye papirarbeid? Jeg mener ikke det. Rekordene "tilhører" Villmarksliv siden det var Villmarksliv som startet med dem i sin tid. Eller mer nøyaktig Alle menn (!), men de ble overtatt av Villmarksliv i 1976.

Chris.

Her er jeg helt enig med deg Chris, jeg er veldig imponert over hvor enkelt det har blitt å sende inn rekordkrav. Og oppdateringene er det ingenting å si på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Riktig lengde og vekt av Hyse er godt dokumentert.

Dette var nå mitt siste besøk til Fiskersiden.

Syns det er synd at du sier det er siste gang du besøker Fiskersiden (noe jeg tviler på ) !! Om du har grei dokumentasjon og bedre bilder en tidligere, er det en grei måte å legge all tvill til side !! At du velger å trekke deg nå , sår ennå mer tvil. Ikke heng deg opp i nasjonalitet . Jeg er tross alt selv Kanarier og har alltid blitt godt mottatt som sportsfisker og som ny landsmann :) Sportsfiske bygger broer mellom nasjonaliteter , ikke murer :)

Du bør tolerere at folk tviler inntill det mottsate er bevist og du beviser dessverre ikke godt nok ... Du gjør det mottsatte .Hent frem den gode og velrenommert tyske "systematikk" og overbevis oss , samt mange av dine sportsfiske landsmenn som jeg godt kjenner :)

Opp til deg om du ønsker å bli husket som en bløffer...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Riktig lengde og vekt av Hyse er godt dokumentert. Før eg kan bevise dette, har allerede spottet igjen, som før med min andre fisk som lysing, rødspette o.s.v.

Eg ville gjerne ha gitt noen utrolige tips for å fange så store hyse og andre spesielle fisk. Også et stort bilde rapporten eg hadde forberedt i 3 heile dager arbeide for Fiskersidenforumet.

Men nå har eg kommet hjem fra jobben og lese

Rødspette ikkje riktig dokumentert og ikkje målt med et målebånd? Hyse var kanskje død for lenge siden? Tviler hensyn til vekt og lengde? Alltid tviler om alle fisken som fanger av en tysk?

Takk, eg er ferdig med denne vakre forumet og ønsker dere alle fortsatt en masse moro her.

Dette var nå mitt siste besøk til Fiskersiden.

Er vel litt sterkt å si at du har blitt spottet i denne tråden, men jeg kan vel skjønne noe av reaksjonen på bakgrunn av tidligere runder..

De reaksjonene du får har imidlertid ingen ting med hvem du er, eller hvor du kommer fra.

Det er enkelt og greit måten du poserer med fisk som får frem disse reaksjonene.

Det blir spektakulære bilder (og det har jo sin verdi) men som dokumentasjon er bildene null verdt.

Hysa på bildet kan være alt fra 4 til 20kg. og det er ingen tvil om at bildet er tatt med hensikt for å få fram denne effekten(er ikke praktisk å holde en så tung fisk uten å ta et realt grep under den) og det er helt greit. Spektakulære bilder er alltid gøy, men når man presenterer spektakulære fiskefangster på nettsider som dette, gjør man lurt i å presentere dokumentasjonsbilder først.

Deretter er det selvsagt bare å kjøre på med morsomme poseringsbilder...

Håper å få se bilder av fisken der det faktisk kommer frem hvor stor den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fotogalleriet på Reinhards heimeside ligg fleire bilder, som vitterleg viser lengda på fisken, med måleband. Kvifor han ikkje vil legge dei ut her og vinne heile diskusjonen er eit mysterium. :iiam:
Eg skal ikkje legga ut bileta hass her i forumet om han skjølv ikkje vil det, men dei ligg altså ute her: http://www.dalsfjord.info/80055151 (Dei fem siste bileta i galleriet viser 2 forskjellige enorme hyser)

@ Reinhard:
Trur ikkje det er nokon som er ute etter å ta deg her, men som sagt er det litt meir krav til bilder som lett viser størrelsen når det er snakk om rekordfisk. Bilete du viste her, var vanskeleg å bedømme, men etter å ha sett dei andre bileta på sida di, tvilar eg ikkje på vekta i det heile tatt. Enkelt og greit.

Gratulerer med enorm fisk Reinhard, håper du melder den inn! :)





Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.